Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@08:20:12 GMT

آوای خروشان زمستان آبسر رابر در دل طبیعت+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۵۱۷۳

آوای خروشان زمستان آبسر رابر در دل طبیعت+فیلم

‍‍‍‍‍‍

آوای خروشان زمستان آبسر رابر وبرخورد باتخته سنگ ها آهنگی زیبا در دل طبیعت می نوازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "صبح رابر"؛ آبشار آبسر در محدوده روستای سید مرتضی از توابع دهستان هنزا قرار دارد، این آبشار زیبا که ارتفاع آن به حدود ۲۵ متر می رسد در ۲۵ کیلومتری جنوب شرق رابر واقع شده است و بر دیواره های تیره رنگ و سنگی جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش هایی از طول آبشار برخورد جریان آب با تخته سنگ ها علاوه بر شدت بخشیدن به صدا و خروش آب حرکت در لایه های گل سنگ ها، خزه ها، گیاهان مسیر شور و اشتیاق خاصی به فضا می بخشد.

همچنین ادامه حرکت آب در بستر رودخانه و از لابه لای تخته سنگ های بزرگ و کوچک آن بر جلوه های آبشار افزوده است.

آبشار آبسر درفاصله ۷ کیلومتری  روستای سید مرتضی است.

انتهای پیام/

آبسر دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به روستاهای تاریخی کرمانشاه خاطره‌ای ماندگار برای مهمانان است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- آرزو کرمی: کرمانشاه یکی از کهن‌ترین استان‌های ایران که در دوران باستان با نام‌هایی چون الیپی، کامبادن و قرمسین شناخته می‌شد و بعدها نام کرمانشاهان و کرمانشاه به خود گرفت. کلمه کرمانشاه نخستین بار در حدود سال ۲۷۹ هجری قمری توسط بان فقیه همدانی در کتاب «مختصرالبلدان» به کار رفته است.

استان کرمانشاه یکی از استان‌های غربی کشور با جمعیت قریب به ۲ میلیون نفری است که مرکز آن کلانشهر کرمانشاه نهمین شهر پرجمعیت کشور و مرکزیت غرب کشور را دارد. از نظر وسعت هفدهمین استان کشور به شمار می‌رود، که از سمت شمال با استان کردستان، از جنوب با استان لرستان و ایلام، از شرق با استان همدان و از غرب با کشور عراق همجوار است و به‌دلیل همسایگی با کشور عراق و واقع شدن در مسیر شهرهای زیارتی کربلا و بغداد و داشتن حدود ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این استان با داشتن ۴۲۰۰ اثر تاریخی که نیمی از آنها به ثبت ملی رسیده، سومین استان غنی کشور از نظر تعدد آثار تاریخی است که آن را در صدر پُر جاذبه‌ترین مناطق کشور قرار داده است. تعدد آثار تاریخی، وجود طبیعت بکر و زیبا، سراب‌ها و چشمه‌های خروشان، خوراک‌های رنگارنگ و خوش طعم، صنایع دستی غنی، آداب و رسوم کهن و اصیل، تنوع آب و هوایی و حتی یادمان‌های دفاع مقدس تنها بخشی از جاذبه‌های کرمانشاه برای گردشگران است.

اگر اهل گردش و سفر باشید به هر بهانه‌ای و از هر مسیری که وارد این استان شوید با دیدنی‌ها و جاذبه‌های کم نظیری از تاریخ و میراث کهن کشورمان رو به رو می‌شوید که می‌تواند مقصدی جذاب و خاطره انگیز برای مهمان خود باشد. لذا خبرگزاری مهر قصد دارد طی ایام نوروز ۱۴۰۳ به ارائه گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی، ملی و… در استان کرمانشاه بپردازد.

روستای سفید برگ مقصدی خاطره انگیز برای مردمان ایران زمین در نوروز

جاذبه‌های دیدنی شهر کرمانشاه فقط به مجموعه بیستون، مجسمه‌های باستانی، کلیساهای پر رمز و راز، مراکز خرید و مکان‌های مذهبی متعدد محدود نمی‌شود، بلکه روستاهای این استان نیز از مکان‌های دیدنی و مدهوش‌کننده محسوب می‌شوند که حیف است در سفرهای نوروزی به کرمانشاه تجربه زیست در آن‌ها را از دست بدهید.

یکی از این مقاصد گردشگری که پتانسیل بالایی برای میزبانی شایسته و خاطره انگیز از مهمان نوروزی را دارد روستاهای تاریخی کرمانشاه با طبیعت بکر و چشم نواز و کوه‌های برافراشته است و یکی از این روستاها، روستای «سفید برگ» در حدود ۲۰ کیلومتری جوانرود است. مردم محلی کرمانشاه به آن «سپئ‌وه‌ر» می‌گویند و این روستا قدمتی طولانی دارد.

برای رسیدن به این روستا باید از بخش اورامانات در استان کرمانشاه عبور کنید تا به قسمت کوهستانی شهرستان جوانرود برسید و از آنجا در جاده بسیار زیبای کوهستانی آن قرار بگیرید. البته این زیبایی در فصل بهار و به ویژه در اردیبهشت ماه چشم نواز است.

منطقه گردشگری سفید برگ واقع در ۱۸ کیلومتری شهرستان جوانرود دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی جهت گذران تعطیلات نوروزی است. همچنین دسترسی مناسب این روستا به سه شهر روانسر، جوانرود و تازه‌آباد، اهمیت آن را برای مسافران بیشتر کرده است.

پوشش گیاهی بی نظیر و رودخانه‌های آرامش‌بخش در سفیدبرگ

پوشش گیاهی بی‌نظیر شامل جنگل، باغ و مرتع، وجود چشمه ساران متعدد، وجود کوهساران مرتفع، آب و هوای مرطوب سرد و وجود جاذبه‌های متعدد طبیعی و فرهنگی از جمله ویژگی‌های بارز منطقه گردشگری سفید برگ است. لذت از رودخانه‌های روان و آرامش‌بخش در حواشی این روستا، از جاذبه‌های دیدنی دیگر سفید برگ به‌شمار می‌رود.

حوضچه‌ها یا مزارع پرورش ماهی از جاذبه‌های گردشگری دیدنی در این روستا است که بسیاری از محلی‌ها بازدید از آن را با صرف ماهی کباب پیشنهاد می‌کنند چرا که یقیناً برای گردشگران و مسافرین نوروزی به خاطره‌ای ماندگار تبدیل خواهد شد.

روستای کانی کچکینه کرمانشاه روستایی خاطره انگیز برای مهمان نوروزی

یکی دیگر از این روستاهای خاطره انگیز برای مهمان نوروزی روستای «کانی کچکینه» در استان کرمانشاه در فاصله هفت کیلومتری شهرستان روانسر و ۶۰ کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده است.

معنای این روستا به معنای چشمه میان سنگ‌ها است. این روستای سرسبز که مدت‌های طولانی با تمام تمدن و زیبایی‌اش از چشم‌های خیره به نقشه دور مانده بود، در سال ۱۳۹۴ با کمک احداث اولین اقامتگاه‌های بوم‌گردی جان تازه‌ای گرفت. اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی و کلبه‌های چوبی و سنتی و خانه‌های بومی این منطقه، خاص‌ترین و زیباترین تجربه اقامتی دلنشین را برای مهمان خود ثبت می‌کنند.

روستا کانی کچکینه از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری برخوردار بوده که سالانه گردشگران و طبیعت گردان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

یکی از گردشگرانی که این روستاها را مقصد گذراندن تعطیلات خود به همراه خانواده‌ش در فصل بهار انتخاب کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر این سفر را به‌یاد ماندنی دانست و گفت: جاده‌ای که از جوانرود به روستای سفید برگ می‌رسد بسیار زیبا است، ماهی کباب سفید برگ هم عالی و به معنای واقعی معرکه بود و اطراف سفید برگ هم برای طبیعت گردی دل انگیز و جالب است.

آقای محمدی ادامه داد: طبیعت در مسیر روستای سفید برگ بی‌نظیر و فوق العاده است و هر چه از زیبایی‌های این منطقه صحبت کنم باز هم کم گفتم. روبروی اتاق‌های محل اقامت‌مان طبیعت و سرسبز بود و هنگام بیدار شدن آرامشی دل انگیز در انسان بوجود می‌آورد که تا ساعت‌ها، روزها و حتی ماه‌ها این احساس بی‌نظیر ماندگار بود.

وی با تاکید بر اینکه طبیعت این مناطق بسیار زیبا است، به مسافران و گردشگران توصیه کرد که بعد از این روستا، حتماً از غار قوری قلعه و روستای هجیج هم دیدن کنند.

کد خبر 6057780

دیگر خبرها

  • همزیستی طبیعت و انسان با ترکیب فضاهای طبیعی در روستای افین
  • بهشتی گمشده در خراسان شمالی با کوچه آشتی کنان
  • طبیعت روستای اوماسلان بخش موران در روز‌های پایانی سال + فیلم
  • آشنایی با جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی پارس آباد
  • سفر به روستاهای تاریخی کرمانشاه خاطره‌ای ماندگار برای مهمانان است
  • سفر به کاروانسرای جهانی تی تی خانم تا عطر کماج در جوار آبشار لونک
  • جاذبه‌های طبیعی اندیکا/ از روستای «موری» تا دشت «شیمبار»
  • جان گرفتن رودخانه فصلی به لطف باران در روستای جوزاربکش + فیلم
  • گذری بر آبشارهای زیبای آذربایجان شرقی
  • اینجا بهشت سرسبز خوزستان است | دشت سوسن بهشت خوزستان