Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شمار ثبت‌نام کنندگان از سراسر کشور در آزمون سالانه حفظ و مفاهیم قرآن کریم، از مرز 102 هزار نفر گذشت، این در حالیست که ثبت نام پایان دی ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی روز سه شنه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: در حالیکه چهار روز تا اتمام ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم فرصت باقی مانده، آمار ثبت‌نام کنندگان در این آزمون از مرز 102هزار نفر گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هم‌اکنون استان اصفهان با 14 هزار 585 ثبت‌نام، آمار بیشترین ثبت‌نام و کهگیلویه و بویراحمد با 558 ثبت‌نام آمار کمترین ثبت‌نام را به خود اختصاص داده‌اند؛ استان قم با 5 هزار و 777 ثبت‌نام در صدر آمار ثبت‌نام کنندگان نسبت به جمعیت استان قرار دارد.
وی افزود: این آزمون در گروه حفظ قرآن کریم، مفاهیم و تدبر در قرآن و معارف اهل بیت برگزار می شود.
دبیر شورای سیاستگذاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم درباره اقداماتی که در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تاکنون انجام شده تصریح کرد: در آزمون امسال تمهیداتی اندیشیده شده که قرآن‌آموزان در سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله موسسات و مراکز قرآنی، امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد، حوزه‌های علمیه، نیروهای مسلح و دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در ذیل نهاد خود در این آزمون ثبت‌نام کنند.
حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: داوطلبانی که در رشته اُنس با قرآن نمی‌توانند در حوزه‌های امتحانی حضور پیدا کنند، می‌توانند به‌صورت الکترونیکی در این رشته شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های لازم با استان‌ها و ادارات کل اوقاف برای ثبت‌نام در این آزمون انجام شده تا تمهیداتی اندیشیده شود و کسانی که تقاضای شرکت در این آزمون را دارند، بتوانند به راحتی ثبت‌نام کنند.
گفتنی است ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از هجدهم آذرماه آغاز شده و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.
امسال برای نخستین بار آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه پنجشنبه دهم اسفندماه در بیش از 26 رشته ودر 420 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
علاقمندان به شرکت در این آزمون می توانند تا پایان دی ماه در سایت www.quranedu.ir ثبت‌نام کنند.
اجتمام**3377 ** 1418
خبرنگار: سمانه زین العابدین ** ناشر: مریم برزآبادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ احسان طاهری گفت: از مجموع هزارو ۳۵۱ دانش آموز سمپادی استان بیش از سی درصد از دانش آموزان در مرحله مدرسه‌ای کنگره قرآنی مدارس سمپاد استان شرکت کردند.
وی افزود: ۲۰۰ دانش آموز سمپادی در رشته قرآئت قرآن کریم، ۱۲۳ دانش آموز در رشته حفظ، ۳۵۰ دانش آموز در رشته مفاهیم شرکت کردند.
وی گفت: ۵۰ نفر از دانش آموزان امتیاز لازم را برای شرکت در مرحله استانی کنگره قرآن کریم کسب کردند که امروز در مرحله استانی با هم به رقابت و برگزیدگان استانی برای معرفی به مرحله قطبی معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • شرکت ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • رقابت حدود ۱۶ هزار داوطلب قزوینی در کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران