Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آقازاده استاندار مرکزي در نشست صحن علني شوراي اسلامي کلانشهر اراک ، گفت: کارگروهي با مسئوليت معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و عضويت نمايندگان شورا٬ شهردار اراک و تعدادي ديگر از دستگاههاي مرتبط؛ طرح 55 متري را ظرف مدت 4 ماه آينده تعيين تکليف نمايند.
به گزارش خبرگزاري آريا ؛ آقازاده استاندار مرکزي اظهار کرد: اين کارگروه در بازه زماني مشخص شده بايد به صورت جدي وارد کار شود و اطلاعات لازم را جمعبندي و راهکارها و مکانيزم اجراي اين طرح را بررسي و نحوه سرمايه گذاري در اين طرح را مشخص نمايند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با رسيدن به نتيجه اوليه در گردهمائي با حضور کليه افرادي که در اجراي اين طرح دخيل هستند عملکرد اين کارگروه تبيين شود و افراد توجيه شوند.
استاندار مرکزي گفت: موفقيت اين کار در گرو اين است که مکانيزم اجرائي براي هر سليقه و تمايلي از مالکان در اين طرح در نظر گرفته شود، نوع سرمايه گذاري را مشخص و به انبوه سازان و کساني که در استان و خارج از استان آمادگي سرمايه گذاري در اين طرح را دارند ، عرضه شود و توجيهات طرح به نحوي باشد که افراد راغب به مشارکت در اجراي آن باشند.
آقازاده با اشاره به اينکه امروز شهرداري‌ها در شهرهاي بزرگ مشکلات مالي بسياري دارند و بايد سعي شود بدون اتکا به بودجه شهرداري اجراي اين پروژه انجام گيرد، گفت: شوراي شهر و شهرداري بايد مسير و راه را براي اجراي اين طرح فراهم کنند ، مشوق هاي لازم را ارائه نمايند و منافع مادي را در اجراي اين طرح کمتر ببينند .
وي ادامه داد: براي اجراي طرح 55 متري به حدود 2 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است که تقسيم آن در چند گزينه، راهکار موثري در اجراي اين طرح مي باشد.
استاندار مرکزي با بيان اينکه گذشت زمان را در اجراي اين طرح به صلاح نمي دانم، گفت: بايد تکليف اين پروژه ظرف 4 ماه آينده تعيين شود ، اين پروژه در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مطرح مي شود اگر براي اجراي آن به مکانيسم کاملا اجرايي نرسيديم ، اين پروژه را کنار خواهيم گذاشت.
وي افزود: اگر نتوانيم بعد از 15 سال مشکلات اجراي اين پروژه را حل کنيم بهتر است اجراي آن را کنار بگذاريم تا مردم به زندگي خود برسند و کمتر در گير اين مسئله باشند.
آقازاده با بيان اينکه اجراي پروژه 55 متري به نفع همه شهر است، گفت: بايد در بازه زماني سه يا 4 ماهه بتوانيم اين طرح را جمعبندي کنيم و به سمتي برويم که ان شاء ا... اجرا شود و اما اگر اجرا شود بايد اولين اقدامات اجرائي را در نيمه اول سال 97 شاهد باشيم توافق هاو قراردادها بسته شود و عمليات اجرايي شروع شود .
استاندار مرکزي عنوان کرد: اجراي اين پروژه براي شهر اراک حياتي و مهم است چرا که از حوزه و بافتي صحبت مي کنيم که نيازمند راه تنفس ترافيک و حمل و نقل است در اين منطقه ،اکثر معابر شمالي- جنوبي است و معبر شرقي - غربي کم داريم، اکثر صنوف، مساکن، خدمات و مراکز تجاري در اين محدوده است و دو خيابان کم عرض مثل ملک و شريعتي اين منطقه را پوشش مي دهد و نمي توانند راه دسترسي محلي و درون بافت را براي اين منطقه ايجاد کنند.
وي ادامه داد: اجراي اين طرح با يک معماري بومي با توجه به سابقه تاريخي و فرهنگي شهر اراک مي تواند به يک المان شهري براي اراک تبديل شود و گام موثري در جهت کاهش آلوگي هوا و کاهش تراکم ترافيک در منطقه مرکز شهر باشد.
استاندار مرکزي گفت: اگر قرار است طرح 55 متري در اراک اجرا شود تا آخرين فردي که مخالف اجراي اين طرح است و در اين زمينه حرف دارد، بايد ديده و توجيه شود.
آقازاده گفت: امروز با توجه به شرايط اقتصادي کشور اداره شهرها و کلان شهرها کار سختي است و ما مي دانيم منتخبين شوراهاي اسلامي در شرايطي هستند که تصميم گيري سخت است ، به دليل کاهش درآمدها؛ مطالبات مردم و انتظارات ،توقعات و نيازهايي که شهر دارد خيلي با هم تنظيم و هماهنگ نيست و اين سختي کار را براي شورا و شهردار ايجاد مي کند.
وي ادامه داد :مردم شهر اراک از شوراي شهر اين دوره انتظارات بالايي دارند بيش انتظاري که از 4 دوره گذشته داشتند و انتخاب شهرداري با برند ملي هم اين انتظارات و توقعات را بالا مي برد.
استاندار مرکزي ابراز کرد: مجموعه دولت هم از شوراهاي اسلامي انتظار و توقعي بيش از گذشته دارند و مديريت ارشد استان هميشه خود را در کنار شورا مي بيند چرا که هر دو يک هدف را دنبال مي کنيم.
رئيس شوراي اسلامي کلانشهر اراک نيز در سخناني گفت: مالکان طرح 55 متري اراک به دليل وضعيت بلاتکليف، حس بي اعتمادي نسبت به مسئولان دارند که اين اعتماد بايد بازگردد.
فلک افلاکي افزود: نياز است براي به دست يابي به نتيجه مطلوب، همه مسئولان و دست اندرکاران امر، تلاش مضاعفي را به کار گيرند.
شهردار اراک هم در اين نشست گفت: طول مسير طرح 55 متري اراک، يک هزار و 850 متر مربع است که يک هزار و 186 پلاک را درگير مي کند.
داود تاجران افزود: از مجموع پلاک هاي مد نظر اين طرح، 476 پلاک به صورت کامل و يا تا پنج درصد درگير خواهد شد و 710 پلاک در حريم است.
وي بيان کرد: تاکنون 45 پلاک به مساحت 13 هزار مترمربع تملک شده و نياز است که 72 هزار و 840 متر مربع ديگر تملک شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از رشد 8 برابری آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت‌های فرسوده در مقایسه با سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، مهدی هدایت در خصوص املاک فاقد سند گفت: پس از ابلاغ برنامه چهارم توسعه شهر تهران در زمینه نوسازی بافت های فرسوده، یکی از احکام این برنامه اخذ سند برای پلاکهای واقع در بافت فرسوده است و طبق حکم70 برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شده که به منظور رفع موانع، تسریع و تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند بافت های فرسوده با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط در سال 1402 نسبت به اخذ سند و نوسازی این قبیل املاک اقدام گردد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تلاشهای صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال 1402 دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است.

هدایت با بیان این که آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند در بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته 8 برابر رشد داشته است، افزود: انتظار داریم با همکاری مشترک سازمان نوسازی و اداره کل ثبت اسناد و املاک و سایر دستگاه های مرتبط روند رو به رشد صدور سند تداوم داشته باشد تا بتوان با و پیگیری های شهرداری تهران بر چالش های بناهای ناایمن بافت فرسوده در مواقع بحران غلبه کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۷۱۰ ویژه‌برنامه در استان مرکزی
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک