Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@12:25:20 GMT

عقب‌نشینی شل از صنعت نفت عراق

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۵۶۷۶

عقب‌نشینی شل از صنعت نفت عراق

به گزارش  گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از  رویترز ، سخنگوی شرکت انگلیسی-هلندی شل دیروز (دوشنبه، ۲۵ دی‌ماه) اعلام کرد: برای فروش سهم ۲۰ درصدی این شرکت در میدان نفتی غرب قرنه-۱ با شرکت ژاپنی ایتوچو به توافق رسیده است.

این سخنگو گفت: ایتوچو و شل برای واگذاری سهم شل در میدان نفتی غرب قرنه -۱ به توافق رسیده‌اند و اکنون برای به دست آوردن مجوزهای لازم از دولت عراق تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مسئول ارشد عراقی پیش از این اعلام کرده بود که دولت عراق با فروش سهم ۲۰ درصدی شل در میدان غرب قرنه ۱ به شرکت ایتوچو موافقت کرده است.

شرکت شل به تازگی سهم خود را در میدان مجنون عراق که از دیگر میدان‌های بزرگ این کشور است، واگذار کرده بود.

میدان غرب قرنه -۱ که بهره برداری از آن به عهده شرکت آمریکایی اکسون موبیل است، اکنون روزانه ۴۰۵ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف شرکت‌ های هواپیمایی به بخش خصوصی تعلق دارد

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه صنعت هوانوردی مردم پایه است گفت در حال حاضر حدود ۵۰ درصد شرکت های هواپیمایی به بخش خصوصی تعلق دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد محمدی در خصوص شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: صنعت هوانوردی را هم فناورانه به معنای لبه تکنولوژی می دانیم و هم مردم پایه، چراکه به شدت مورد قضاوت مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر حدود 50 درصد شرکت های هواپیمایی به بخش خصوصی و مردم تعلق دارد، افزود: برای تاب آوری صنعت هوانوردی حضور مردم به عنوان بهره برداران اصلی در حوزه های مختلف رکن اصلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: سال 1400 سازمان هواپیمایی کشوری شرکت های دانش بنیان را در قالب زنجیره بزرگ متشکل از 5000 شرکت بزرگ و کوچک را شناسایی و به آنها مجوز داد.

محمدی بخش اضافه کرد: این شرکت ها به عنوان زیر مجموعه شرکت های بزرگ تعمیر و نگهداری یا به صورت مستقل فعالیت خود را انجام می دهند و به موضوعات لبه فناوری ورود کرده اند.

وی تاکید کرد: این شرکت ها ساخت کوچک ترین قطعات تا سامانه های مختلف را انجام داده اند و سازمان هواپیمایی در دو موضوع کمک مالی و صدور مجوزها به آنها کمک می کند.

به گفته وی، شرکت های فناورانه حوزه صنعت هوانوردی پس از طی فرآیندهای تخصصی استانداردهای لازم هواپیمایی را ز سازمان هواپیمایی کشور اخذ می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • دهقان: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • ◄ برطرف شدن سوء تفاهم ها بین مدیرعامل راه‌آهن و مالکان لوکوموتیو
  • نصف شرکت‌ های هواپیمایی به بخش خصوصی تعلق دارد