Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در صورت تأمین اعتبار، فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس تا پایان امسال تحویل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدارعبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  در حاشیه بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی مرحله نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس (نهم اردیبهشت ماه امسال) تاکنون 4 میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی تولید شده که یک میلیارد و 700 میلیون لیتر آن بنزین یورو پنج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بهره‌برداری از مرحله دوم این پالایشگاه، ظرفیت تولید بنزین یورو پنج از 12.5 به 20 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در صورت تأمین اعتبار ما می‌توانیم فاز دوم و سوم این پالایشگاه را ظرف مدت یک سال وارد مدار کنیم که با بهره‌برداری از مرحله دوم و تکمیل مرحله سوم پالایشگاه، کشور در تولید بنزین خودکفا می‌شود.

شایان ذکر است پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز در قالب سه فاز 120 هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده است.

تولید روزانه محصولات این پالایشگاه در صورت تکمیل شامل 36 میلیون لیتر بنزین با مشخصه اکتان 90  و 95، 14 میلیون لیتر گازوييل سبك و سنگين، بیش از 3 میلیون لیتر سوخت جت، بیش از 4 میلیون لیتر گاز مایع (LPG) ، 130 تن گوگرد جامد و 425 تن هيدروژن می‌باشد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم

جزیره خان یکی از جزایر خلیج فارس است که در چهار کیلومتری بردخون از توابع شهرستان دیّر در استان بوشهر واقع شده است. در سراسر این جزیره نوعی شن یا خاک به رنگ تیره پخش شده که حاصل پودر شدن کانی آذرین و میکا است و به دلیل داشتن سیلیس همانند اکلیل دیده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • جزییاتی از واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه