Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@15:09:04 GMT

وزرای خارجه ایران و روسیه تلفنی گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۵۷۰۳

وزرای خارجه ایران و روسیه تلفنی گفتگو کردند

خبرگزاری شبستان: وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه تلفنی گفتگو کردند. محور این گفتگو ها مسائل هسته ای ، سوریه و مسائل منطقه ای عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، وزارت خارجه روسیه می گوید لاوروف و ظریف گفتگوی تلفنی کرده اند. این گفتگو که امروز سه شنبه انجام شده است و محورش مسائل هسته و توافق برجام بوده و در حاشیه آن مسائل سوریه و چالش های منطقه ای نیز مورد بحث قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید از نظر دور داشت که تهران در حال حاضر با فرصت ۱۲۰ روزه از سوی دولت آمریکا رو به رو است تا آنچه ترامپ آن را بد ترین توافق تاریخ آمریکا نامیده است را حفظ کند. روسیه به عنوان یکی از قدرت های جهانی و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند در حفظ برجام در کنار کشورهای اروپایی و چین نقش فعالی ایفا کند.

تمامی اقدامات ترامپ طی ماه های گذشته برای برهم زدن برجام عملا ناموفق بوده است و حتی جلسه اعضای دائم شورای امنیت و اعضای ناظر نیز با محوریت برجام عملا آمریکا را به چالش کشید. آنطور که وزارت خارجه روسیه می گوید بخشی از این گفتگو به اجلاس کنگره ملی سوریه اختصاص یافت که قرار است در سوچی برگذار شود.

پایان پیام/302

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدارو گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن