Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست هم اندیشی دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه تحولات خوبی در حوزه های مختلف این اداره صورت پذیرفته است، افزود: در این تحولات نقش بخش خصوصی نیز تاثیر گذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وفایی با اشاره به رشد 25 تا 30 درصدی گردشگران داخلی و خارجی استان نسبت به سالهای گذشته تصریح کرد: ورود هرچه بیشتر گردشگران منوط به تعامل و یگانگی دفاتر خدمات مسافرتی است که امیدواریم این همکاری افزایش یابد.


وی با اشاره به تشکیل تشکل های تاسیسات گردشگری تا قبل از پایان سالجاری گفت: دفاتر خدمات مسافرتی که دارای مجوز ب هستند و هیچ فعالیت گردشگری موثری انجام نمی دهند به نفع دیگران از صحنه گردشگری استان حذف می شوند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به تبلیغات غیر مجاز تعدادی از راهنمایان گردشگری تاکید کرد: با راهنمایانی که بدون مجوز اقدام به راه اندازی تور می کنند برخورد خواهد شد.


وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با شرکت هواپیمایی ترکیش جهت تبلیغات جاذبه های گردشگری کرمان در پروازهای این شرکت افزود: این قرارداد با همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور منعقد شده است.


وفایی با بیان اینکه روز جهانی گردشگری در سال 97 با نام کرمان برگزار می شود، بیان کرد: روز جهانی گردشگری در سال اینده با حضور کارشناسان سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به آثار جهانی این استان که موجب جذب گردشگران خارجی و ارتقا صنعت گردشگری استان شده است گفت: کشور ایران به لحاظ تعداد اثار تاریخی طبیعی و فرهنگی در رتبه دهم جهان قرار گرفته است.
محمد جهانشاهی افزود: در چندسال اخیر صنعت و معدن و کشاورزی این استان در اولویت اقتصادی قرار داشتند در حالیکه امروز صنعت گردشگری این نقش را به خوبی ایفا کرده است.


وی با بیان اینکه رویکرد دفاتر خدمات مسافرتی استان ضعیف است تصریح کرد: متاسفانه 70 درصد دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان فعالیت موثری درحوزه گردشگری انجام نمی دهند.


وی با اشاره به نبود همکاری و تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی گفت: بدون شک همکاری هر چه بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی به ادامه موفقیت های حوزه گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.


جهانشاهی به تشکیل تشکل های حرفه ای تاسیسات گردشگری تا قبل از نوروز97 اشاره کرد و گفت: برای انسجام و هماهنگی در زمینه فعالیت های گردشگری باید تمام تاسیسات گردشگری اعم هتلها، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع های بین راهی و غیره از انجمن صنفی به تشکل حرفه ای تبدیل شوند.

انتهای پیام/س

 

راه اندازی 160 اقامتگاه بوم گردی در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲ پروانه فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با تاکید بر لزوم دسترسی آسان مردم به خدمات دولت، از واگذاری ۱۲ مجوز بهره‌برداری و فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی خبر داد.

مجتبی صارمی امروز (۲۵ فروردین ماه) گفت: دسترسی آسان مردم به خدمات دستگاه‌های اجرایی از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت، موجب کاهش ترددهای غیرضروری، کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کمک به کاهش آلودگی هوا و محیط زیست، کاهش ترافیک شهری و بین شهری، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش فساد اداری می‌شود.

رئیس کارگروه استانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی لرستان ادامه داد: صدور پروانه فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی علاوه بر اهداف و مزایای یادشده، در ایجاد اشتغال و الکترونیکی شدن فرآیندها و خدمات موثر است.

وی اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی باید همکاری لازم را برای واگذاری و برون‌سپاری خدمات خود به این دفاتر داشته باشند.

او بیان کرد: با هدف رسیدگی به درخواست‌های واصله به دبیرخانه استانی دفاتر پیشخوان در سال گذشته شش جلسه کارگروه استانی تشکیل و در مجموع ۱۰۱ مصوبه توسط اعضا صورت‌جلسه شد. از آن جمله می‌توان به صدور ۱۲ پروانه فعالیت جدید دفاتر در حوزه شهری و روستایی، ۲۸ مورد تجدید پروانه، ۱۹ مورد اصلاح نشانی و هفت مورد انتقال امتیاز اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند
  • اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر از جاذبه‌های استان سمنان در تعطیلات عید فطر
  • صدور ۶۸ موافقت اصولی گردشگری در البرز
  • طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • اقامت بیش از ۷۴ هزار مسافر درچهارمحال وبختیاری
  • طبس؛ میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر
  • صدور ۱۲ پروانه فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی در لرستان
  • بازدید بیش از ۶۵۴ هزار نفر از جاذبه‌های خراسان جنوبی در عید فطر
  • البرز با کمبود جدی معلم مواجه است