Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «مصراوی »سامح سعد رئیس شرکت توسعه گردشگری «الصوت و الضوء »(نوا و نور) گفت: این شرکت اماراتی از دو سال پیش پیشنهاد اداره منطقه باستانی اهرام ثلاثه را به مدت 20 سال داده بود و اکنون موافقت اصولی مصر با این پیشنهاد خود را به دست آورده است.
پایگاه خبری «العربی الجدید » نوشت: اعلام این خبر با انتقاد مصری ها مواجه شده است؛ فردی به نام «محمد السوهاجی» در توییتر نوشت:رود نیل، جزایر تیران و صنافیرو منطقه سینا از دست رفته است ، حال چوب حراج به اهرام ثلاثه هم زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی دیگر از مصری ها نوشت: «محمد مرسی »رئیس جمهوری پیشین مصر می خواست منطقه اهرام ثلاثه را به قطر بفروشد، الحمدلله، السیسی آن را نجات داد و اکنون اداره آن را به یک شرکت صهیونیستی واگذار کرده است.
کاربر دیگری به نام «اسماعیل عبدالمولی »نیز نوشت: یک شرکت اماراتی اداره منطقه اهرام ثلاثه را به دست می گیرد...از فروختن زمین هایمان به فروختن تاریخ رسیده است ، ای مصر غمگین باش.
کاربری به نام «محدی حمدان » نیز نوت: بدهی های دولت به 105 میلیارد دلار رسیده است، دولت این مبلغ را در طرح هایی هزینه کرده که صرفه اقتصادی نداشته است ، امارات منطقه اهرام ثلاثه را به مبلغ 50 میلیون دلار اجاره کرده است حال ببینیم دولت کمبود بودجه خود را با واگذاری چه چیزهای دیگری جبران می کند.
مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید. قدمت اهرام جیزه به دودمان چهارم مصر می‌رسد که نام‌های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع. که خوفو بزرگترین‌شان و یکی از عجایب هفتگانه است.
مساحت جیزه در حدود هشت کیلومتر است. علاوه بر سه هرم اصلی، چندین هرم کوچکتر، مجسمهٔ اِسفینکس و کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از 12 هزار سال پیش نسبت می‌دهند اما هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.
اهرام ثلاثه از مهم ترین مراکز جذب گردشگری در مصر است که شهرت جهانی دارد و هرساله شمار زیادی پردشگر خارجی از آن بازدید می کنند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • اجرای طرح تثبت شن‌های روان در ۱۵۰۰ هکتار در بورالان
  • رازگشایی از برابر بودن سرعت نور با مختصات هرم بزرگ مصر
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد