Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا- مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان گفت: چندين پروژه توسعه اي مهم برق براي شهر اهواز پيش بيني شده و تامين مالي آن هم صورت گرفته ولي مشکلات و موانع اجرايي مانع پيشرفت آنها شده است.

محمود دشت بزرگ روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: سه پست 400 کيلوولت که پست هاي مادر تغذيه کننده پست هاي 132 کيلو ولت پايين دست هستند،در نقاط مختلف اهواز پيش بيني شده ولي به دلايل مختلف از جمله اختصاص نيافتن زمين يا وجود معارضان امکان اجرا ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: احداث پست مهم 400 کيلو ولت پيروزان در محدوده شهرستان کارون به دليل مشکل وجود معارضان، از چهار ماه گذشته پيش تعطيل شده است.
وي توقف اين پروژه را با توجه به حساسيت آن، بسيار نگران کننده دانست و گفت: با وجود جانمايي اين پست برق، تاکنون امکان راه اندازي کارگاه براي احداث آن فراهم نشده است.
دشت بزرگ با اشاره به اجراي 2 پست 400 کيلو ولت ديگر در بيان کرد: پست برق شهيد نياکي در ورودي انديمشک به اهواز ، و پست بشيري در محدوده کيانشهر اهواز با موانع اجرايي روبه رو بوده و هنوز در مرحله هماهنگي با اداره کل راه و شهرسازي قرار داريم.
مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان با بيان اينکه عملياتي شدن اين پست ها امکان تامين برق از سه نقطه را براي توسعه آتي شهر اهواز ممکن مي کند، گفت: براي اين سه پروژه و خطوط ارتباطي آنها بالغ بر سه هزار و 500 ميليارد ريال منابع مالي در نظر گرفته شده ولي موانع اجرايي باعث کندي قابل توجه کار شده است.
وي افزود:انتظار است که اين موضوع در شوراي تامين فرمانداري هاي کارون و اهواز قرار گيرد زيرا به بهره برداري نرسيدن اين پروژه ها در موعد مقرر، اين شهرستان ها را با مشکل روبه رو مي کند.
دشت بزرگ با اشاره به زمان اندک براي انجام فعاليت ها در حوزه برق در خوزستان گفت:کار توسعه در زمان کم باري شبکه صورت مي گيرد و اين فصل سه ماهه براي خوزستان در برابر فرصت 6 ماهه فعاليت در کشور، بسيار کوتاه است.
وي مشکل اين شرکت را با نهادهاي دولتي، بحث تخصيص زمين خواند و افزود:با دستگاه هاي دولتي بحث قيمت زمين نداريم بلکه روي نقطه مورد نظر بحث وجود دارد زيرا ما اعتقاد داريم در نقاط مورد نظر زمين وجود دارد ولي شايد اولويت لازم از طريق دستگاه مربوطه داده نمي شود.
* ساخت پست هاي GIS و کمبود زمين
مديرعامل شرکت برق منطقه اي خوزستان با اشاره به کمبود زمين به عنوان يکي از معضلات شرکت برق منطقه اي براي توسعه شبکه، اظهار کرد: براي اجراي پست 132 کيلو ولت نيز به حداقل 2 هزار و 500 تا سه هزار متر مربع زمين نياز داريم که تاکنون محقق نشده است.
دشت بزرگ افزود: براي منطقه کيانپارس و به ويژه شمال اين منطقه که در حال تراکم سازي بوده و ثقل بار زيادي وجود دارد، به شدت با مشکل زمين روبه رو هستيم و در صورت تامين نشدن زمين براي اجراي پست جديد GIS، ممکن است در آينده با خاموشي روبه رو شويم.
وي ادامه داد: 2 پروژه در کيانشهر و مهرشهر اهواز به دليل وجود معارضان و طولاني بودن روند رسيدگي به اين موضوع متوقف شده است.
6037
خبرنگار: سپيده اسکندري ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی از ضرورت ایجاد دهکدۀ شهری برای رفع مشکل مسکن در لرستان خبر داد و گفت: ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روح‌الله اکبری، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی، شامگاه شنبه، در جلسۀ شورای مسکن لرستان گفت: تأمین زمین در این استان به‌دلیل وضعیت جغرافیایی دشوار است.

او با بیان اینکه 20 درصد جمعیت لرستان فاقد مسکن هستند، اضافه کرد: این استان در اجرای طرح خودمالک شهری پیشرفتی ندارد.

مشاور وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به ظرفیت لرستان برای ساخت دهکدۀ شهری یادآور شد: ایجاد دهکدۀ شهری با حفظ باغات کشاورزی یکی از راه‌های ساخت واحد مسکونی در این استان است.

اکبری با تأکید به دسترسی روستاها به آب، برق و گاز، بیان کرد: زیرساخت‌های ایجاد دهکدۀ شهری در لرستان فراهم است و فرایند تصویب این طرح نیز قابل حل‌وفصل است.

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار لرستان

ابوطالب شفقت، استاندار لرستان، نیز در این جلسه گفت: عدم رفع مشکل تأمین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن در این استان قابل توجیه نیست و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای این طرح هستند.

او با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای تأمین زمین طرح نهضت ملی مسکن در لرستان، اضافه کرد: این موضوع هرچه سریع‌تر باید در این استان رفع شود.

استاندار لرستان تأکید کرد: جلسات شورای مسکن در این استان باید به‌صورت منظم و با مشارکت دستگاه‌های تأثیرگذار برای اجرای طرح ملی مسکن تشکیل شود.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز