Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛ ­چين روز سه شنبه نشست آمريکا و متحدانش درباره کره شمالي را که در زمان گرم شدن روابط بين دو کره برگزار مي شود محکوم کرد.
اين نشست قرار است روز سه شنبه در ونکوور کانادا با حضور ديپلمات ها و مقامات نظامي حدود 20 کشور برگزار شود.
در اين نشست اجراي تحريم ها عليه کره شمالي و تشديد احتمالي آنها مورد بررسي قرار مي گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاري فرانسه از پکن، چين و روسيه اعضاي دايم شوراي امنيت سازمان ملل متحد و « مذاکرات شش جانبه همراه با دو کره، آمريکا و ژاپن » که از سال 2008 متوقف شده است در اين نشست شرکت نخواهند کرد.
لو کانگ سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز سه شنبه اعلام کرد « اين نشست مشروع و فراگير نيست ».
وي از اينکه اين نشست زماني برگزار مي شود که جامعه بين المللي در تلاش براي يافتن شيوه اي مناسب و راه حل مسالمت آميز براي مسئله هسته اي در شبه جزيره کره است » ابراز تاسف کرد.
اين نشست در حالي برگزار مي شود که در روزهاي اخير در شبه جزيره کره آرامش کامل برقرار است. نمايندگان پيونگ يانگ و سئول نخستين بار بعد از دو سال ديدار کردند و کره شمالي پذيرفت ورزشکاران خود را براي شرکت در بازي هاي المپيک زمستاني به کره جنوبي بفرستد.
بازي هاي المپيک زمستاني ماه فوريه برگزار مي شود.
پکن که حامي اقتصادي و ديپلماتيک اصلي پيونگ بانگ به حساب مي آيد معتقد است تحريم ها عليه کره مشالي فقط در چارچوب سازمان ملل متحد قابل بحث و راي گيري است.
سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز روز دوشنبه به صورت صريح از نشست ونکوور انتقاد و اعلام کرد « آمريکايي ها و متحدان آنها بدون به رسميت شناختن جهان چند قطبي مي خواهند ديدگاه هاي خود را که فقط به ديکته کردن و اولتيماتوم استوار است تحميل کنند ».
شي جينپينگ رئيس جمهور چين روز سه شنبه در گفتگوي تلفني به دونالد ترامپ همتاي آمريکايي خود خاطر نشان کرد شبه جزيره کره اکنون با تحولات مثبت رو به رو است.
وي اعلام کرد « همه طرف ها بايد تلاش کنند خويشتنداري کنوني که به راحتي به دست نيامده است ادامه پيدا کند و شرايط لازم براي از سر گيري مذاکرات صلح فراهم شود ».

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعا‌های دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آن‌ها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آن‌ها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • انصارالله یمن سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌