Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ دکتر "علی ثابت" اظهار داشت: نیروی انتظامی از دستاورد های انقلاب اسلامی و یک نهاد انقلابی است و صیانت و نگهبانی از دستاوردهای انقلاب مبتنی بر نظریه ولایت فقیه، از جمله وظایف نهفته و ذاتی نیروی انتظامی است. وی افزود: نیروی انتظامی از پیشگامان حوزه های شناختی و معرفتی است و در این زمینه ساختارهای خوبی دارد که خوشبختانه این سازمان عظیم با تدابیر مقام معظم رهبری در تاسیس و راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی درنیمه دوّم سال 1394 به عنوان نظام مغزافزار ناجا، به کمال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر علمی اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی اضافه کرد: از این منظر مرکز مطالعات راهبردی ناجا برابر اساسنامه خود یعنی ؛ رسالت اشاعه، بسط و گسترش تفکّر راهبردی "گفتمان سازی در حوزه اندیشه انقلاب اسلامی" و "عمق بخشی معرفتی درون و برون سازمانی" و ... رویکردهایی را دنبال می کند، که برگزاری همایش های متنوع از جمله همایش "معماری ناجای آینده" ( که پارسال برگزار شد ) و "همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی" بخشی از اقدامات این مرکز است.
دکتر ثابت خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان روایتگر صادق، امین و یار مهربان مردم و انقلاب اسلامی، در پایش و حمایت از نظام ولایی، مردم سالاری دینی و به دلیل حضور عمیق در جامعه، از دارایی های راهبردی، شناختی، معرفتی و دانشی خود در راستای آینده پژوهی، به ویژه در حوزه نظم و امنیت و انضباط ، تنها برای خود نقش ضابط را قائل نیست، بلکه جزء نهاد های سازنده تمدنی است؛ زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری، ناجا بایدماموریت های خود را بر حساسیت های نظام اسلامی و حراست از ارزش های اسلامی، دنبال کند.
این مقام مسئول مطرح کرد: برخی از اندیشمندان اسلامی معاصر،"دانش و ساختارسازی" در راستای تمدن سازی را بخشی از وظایف ناجا می دانند.
وی درباره مقالات ارسالی به این همایش گفت: برغم تخصصی و جدید بودن عنوان همایش "ناجا و تمدن نوین اسلامی " 345 چکیده و 197 مقاله به صورت فراخوان دریافت شده است.
دبیر علمی اولین همایش ملی" ناجا و تمدن نوین اسلامی" درباره مشارکت دیگر سازمان‌ها در این همایش بیان کرد: حدود 40 سازمان اعم از مراکز علمی،دانشگاهی و حوزوی از جمله ؛ دانشگاه علوم انتظامی امین، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،فرهنگستان علوم اسلامی،بنیاد حکمت صدرا،موسسه انجمن حکمت و فلسفه اسلامی و ... در این راستا مشارکت فعال دارند.
وی 3 محور کلان همایش را" مبانی نظری و رویکرد ها"، "تمدن نوین اسلامی در اندیشه انقلاب اسلامی" و" ناجا و رویکرد تمدنی:چالش ها،راهبرد ها و الزامات" برشمرد و به تاثیر این همایش در پیشبرد اهداف ناجا اشاره و بیان کرد: به طور قطع یقین با این گونه همایش ها همه اهداف بلند مدت و راهبردی سازمان محقق نخواهد شد، اما می تواند در عمق بخشی معرفتی درون سازمانی، تغییر پارادایم های معمول به پارادایم های معرفتی در تراز تمدنی اثرگذار باشد.
ثابت اشاره کرد: بیانات مقام معظم رهبری درباره نیروی انتظامی نشان می دهد که معظم له نگاه ویژه ای به نیروی انتظامی، ماموریت ها و نقش آفرینی های آن دارد و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از رویکردهای جدی ناجاست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن روز ملی روانشناس و مشاوره، اولین نکوداشت روز روانشناس با حضور روانشناسان رضوی، خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم توسط کانون مشاوره و مددکاری رضوی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در سالن همایش یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

برنامه مذکور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در در سالن همایش یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه واقع در پاسداران، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، جنب بوستان پایداری برگزار می‌شود.

کد خبر 6093822 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)