Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان اظهار داشت این شورا با افراد وابسته به گروه تروریستی داعش به هیچ عنوان مذاکره نخواهد کرد و این اصل شامل دیگر حامیان این گروه تروریستی نیز می‌شود. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

«اسماعیل قاسمیار» مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم با اشاره به نشست‌های صلح این کشور بi ویژه نشست اخیر گروه طالبان انشعابی با حزب اسلامی حکمتیار در ترکیه گفت سیاست عدم مذاکره دولت افغانستان و شورای صلح با داعش، شامل حامیان این گروه تروریستی نیز می‌شود اما هنوز برای این شورا ثابت نشده است که گروهک انشعابی طالبان با داعش ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی که یک نهاد و یک کشوری از داعش حمایت کند و این موضوع ثابت  شده باشد، بi طور طبیعی و منطقی موضع عدم مذاکره شامل حامیان این گروه تروریستی نیز خواهد شد زیرا مذاکره با داعش پذیرفتنی نیست و چنین گروه‌هایی باید دست از این حمایت بردارند.

مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان درباره این که گروه انشعابی طالبان به سرکردگی ملارسول در گذشته از داعش اعلام حمایت کرده بود با اشاره به سرنوشت مذاکرات ترکیه اظهار داشت:گروهک انشعابی طالبان از دو سال گذشته به مذاکرات صلح با دولت افغانستان ابراز تمایل کرده است اما این که از حامیان داعش باشد هنوز منابع موثقی نداریم.

قاسمیار تصریح کرد: این نشست ماهیت رسمی ندارد و توسط برخی از شخصیت‌ها و بدون هماهنگی با مقامات دولت و شورای صلح افغانستان برگزار شده است.

وی تاکید کرد نشست استانبول از نظر شورای عالی صلح افغانستان هیچ رسمیتی ندارد زیرا این شورا اعضای هیئت، مسئولیت و صلاحیت‌های آنها را مشخص و تایید نکرده است.

عضو ارشد شورای عالی صلح افغانستان درباره افراد شرکت کننده در نشست استانبول نیز گفت: این مذاکرات از سوی برخی شخصیت‌های افغانستان از جمله «همایون جریر» از نزدیکان حکمتیار و مشاور اشرف غنی و «عباس بصیر» که از نزدیکان «کریم خلیلی» رئیس شورای عالی صلح است با گروهک انشعابی طالبان انجام می‌شود.

قاسمیار ادامه داد مذاکرات جاری در ترکیه با اعضای گروه انشعابی ملارسول صورت می‌گیرد اما گزارش‌های تایید نشده‌‌ای از حضور یک نماینده از دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز وجود دارد.

مشاور امور بین‌الملل شورای عالی صلح افغانستان گفت: به هر حال این نشست را نمی‌توان مذاکرات صلحی مسئولانه و با صلاحیت دانست اما می‌توان به عنوان اقدام مقدماتی و زمینه‌سازی برای مذاکرات صلح از آن یاد کرد.

وی در ادامه درباره موضع شورای عالی صلح افغانستان در قبال نشست استانبول تصریح کرد ما از این نشست استقبال می‌کنیم زیرا هرکسی می‌تواند در راستای تامین صلح در افغانستان تلاش کند.

قاسمیار درباره نقش «همایون جریر» در نشست ترکیه اظهار داشت: جریر مشاور «اشرف غنی» اگرچه از خویشاوندان حکمتیار است اما از حزب اسلامی افغانستان جدا شده و در نشست استانبول نیز از این حزب نمایندگی نمی‌کند و به عنوان یک شخص خیرخواه در این نشست حضور یافته است.

این عضو شورای عالی صلح افغانستان همچنین درباره مواضع نزدیک طالبان انشعابی و حزب اسلامی حکمتیار بیان کرد که حزب اسلامی به رهبری «حکمتیار» با گروه طالبان انشعابی و سایر مخالفان مسلح ارتباط دارد و پیش از این نیز نشست‌های غیررسمی در سطح مقدماتی بین آنها صورت گرفته و در نهایت به نشست استانبول منجر شده است.

اسماعیل قاسمیار در پایان به میزان اثرگذاری نشست استانبول بر روند صلح افغانستان نیز گفت که ما به دلیل داعیه صلح که از احکام الهی است از تلاش‌هایی که حتی منجر به مصالحه یک نفر هم شود استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91,94/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۶۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان هدیه‌های خدا

به گزارش  خبرگزاری صداوسیما، ۲۵۰ گروه حامی جَنین از دو برنامه نوروزی «زندگی پس از زندگی» و «محفل» برای پرداختن به موضوع حمایت از حق حیات جنین قدردانی کردند.

گروه‌هایی که تاکنون توانسته اند حامی بسیاری  از مادران باردار برای نجات جنین باشند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • حامیان هدیه‌های خدا
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است