Web Analytics Made Easy - Statcounter

دمشق- ایرنا - نماینده رهبری در سوریه روز سه شنبه با 'پاتریاک مار اغناطیوس افرام الثانی' رئیس عالی کلیسای مسیحی سریانی ارتدوکس سوریه در دمشق دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در این دیدار گفت: اینگونه نشست ها با پیروان مذاهب و ادیان گوناگون برای اتحاد، همبستگی و نوعی تبادل فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری اظهار داشت: سوریه از گذشته مکانی برای حضور صاحبان ادیان و مذاهب مختلف بوده که همه آنان در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشتند.
وی افزود: جمهوری اسلامی، سوریه و همه مسلمانان جهان آماده هستند تا در کنار هم به عنوان صاحبان فرهنگ در مقابل تفکرهای انحرافی ایستادگی کنند.
نماینده رهبری در سوریه ادامه داد: همه ما باید تکفیری هایی که در این سرزمین به فرهنگ اسلام و مسیحیت تعرض کردند با اتحاد و همبستگی با آنان مقابله کنیم.
آیت الله طباطبایی ارتباط میان مسیحیت و مسلمانان از گذشته را یاد آور شد و گفت که این ارتباط خوب از گذشته وجود داشته زیرا اشتراکات فراوانی با هم دارند.
وی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بهترین شب ها و زمان را برای زیارت خانواده های شهدای مسیحی انتخاب می کنند، اینجا ما وظیفه داریم که این ارتباط را بیشتر برقرار کنیم.
نماینده رهبری در سوریه تصریح کرد: یکی از نقاط مشترک مسلمان با مسیحیت موضوع قدس و فلسطین است که همه ما دفاع از مسجد الاقصی را حق خود می دانیم.
آیت الله طباطبایی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که قدس به دست مسلمانان، مسیحیان و همه پیروان مکتب توحیدی آزاد شود.
نماینده سفیر جمهوری اسلامی و مسئول رایزنی فرهنگی ایران در سوریه در این دیدار که به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) برگزار شد، حضور داشتند.
خاورم**8005*شس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 6093197 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس قوه قضاییه با هزار نفر از کارگران در هرمزگان
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد
  • معرفی رئیس تبلیغات اسلامی جغتای
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان