Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز – با استعفای محسن خادم عرب‌باغی از ریاست سازمان منطقه آزاد ارس، منابع آگاه از احتمال تصدی این سمت توسط محسن نریمان، معاون ویر راه و شهرسازی سخن به میان می‌آورند.

به گزارش خبرنگار مهر، دیروز، دوشنبه، محسن خادم عرب‌باغی از ریاست سازمان منطقه آزاد ارس درحالی استعفا کرد که هنوز از حکم ریاستش باقی مانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دلیل استعفای خود را کاهش اختیارات مناطق آزاد تجاری - صنعتی و تنزل جایگاه این مناطق در برنامه ششم، عدم اجرای قوانین و مقررات مناطق آزاد و تفیض اختیار وزارتخانه‌ها به سازمان‌های مناطق آزاد در محدوده‌های مصوب این مناطق عنوان کرده بود.

حالا منابع آگاه می‌گویند محسن نریمان گزینه احتمالی برای تصدی ریاست منطقه آزاد ارس می‌باشد.

محسن نریمان نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ بابل در دوره‌های سوم و چهارم و ششم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.  او فارغ‌التحصیل از دانشگاه صنعتی شریف است. وی پیش تر سمت‌های معاون عمرانی استانداری مازندران، استاندار خراسان شمالی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران را بر عهده داشت.

او  در حال حاضر معاون وزیر راه و شهرسازی و مشاور وزرای نیرو و کشور و ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس هیئت مدیره شرکت سازمان توسعه مسکن ایران و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هیئت مؤسس و هیئت امنا دانشگاه علوم و فنون مازندران است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود

مهدی شیردل فرماندار تایباد در میزگرد فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه آزاد دوغارون با حضور زعفران کاران گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات زراعی و باغی در این منطقه آزاد تجاری و همچنین تجارت در بازار جهانی برای فعالین و متقاضیان ایجاد می‌شود.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون در فاز یک به مساحت ۲۴۵ هکتار محصور و مهیا شده است و اولویت اول سرمایه گذاری در این کانون اقتصادی به مشارکت کنندگان بومی اختصاص دارد.

فرماندار تایباد ادامه داد: مرزنشینی، عدم تکیه به تسهیلات دولتی و وجود ارتباطات فرهنگی با افغانستان از مهمترین مزیت‌های کشاورزان و باغداران بومی منطقه می‌باشند.

شیردل بیان کرد: رایزنی‌های مسئولان محلی خراسان رضوی و هرات که اکنون در دستور کار دو طرف نیز قرار دارد، می‌تواند در حوزه تجارت و توسعه روابط اقتصادی ایران و افغانستان کارآمد باشد.

نماینده عالی دولت در تایباد تصریح کرد: بخش اعظمی از مراودات اقتصادی تهران و کابل در حوزه تامین نیاز‌های افغانستان و ایران هنوز از دیگر ظرفیت‌های موجود در این همسایه شرقی استفاده نکرده است.

تایباد در رتبه سوم تولید و کشت زعفران در خراسان رضوی

در ادامه نیز جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد اظهار کرد: این شهرستان با ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران، در رتبه سوم تولید و کشت این محصول در خراسان رضوی قرار دارد.

وی افزود: عملکرد تولید زعفران در سال گذشته در شهرستان تایباد ۲۸ تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان یک واحد بسته بندی زعفران با ثبت برند یا نشان تجاری فعالیت می‌کند و در سال گذشته ۷۵۰ کیلوگرم زعفران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر کرده است.

اعتضادی بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش افزوده زعفران و جلوگیری از خام فروشی می‌تواند درآمد بیشتری نصیب کشاورزان بکند و این امر با ایجاد صنایع تکمیلی و تبدیلی محقق می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروزه درآمدزایی علم محور از زعفران و دیگر گیاهان دارویی در کشور‌های تولیدکننده این محصول رایج شده؛ به طوریکه با استخراج و فرآوری ماده موثره و دیگر مواد شیمیایی از گیاهان به سود‌های بیشتر می‌رسند و می‌شود چنین واحد‌هایی در منطقه آزاد تجاری دوغارون ایجاد کرد.

معافیت ۲۵ ساله مالیاتی در مناطق آزاد تجاری

محسن پوراحمدی مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون نیز اظهار کرد: مناطق آزاد تجاری از قید برخی قوانین اقتصادی رها هستند که یکی از آنها ارائه معافیت مالیاتی به مدت ۲۵ سال به سرمایه گذاران است.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون در مجموع ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار مساحت دارد که در فاز اول آن ۲۴۵ هکتار زمین آماده هر گونه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی از سوی متقاضیان است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری-صنعتی دوغارون ادامه داد: معافیت از عوارض گمرکی و قوانین صادرات و واردات، وجود قانون کار اختصاصی، همکاری با کشور‌های همسایه، ایجاد مناطق آزاد تجاری مشترک، امکان واردات کالای خام و فرآوری آن در محدوده منطقه آزاد و استقلال مدیریتی از جمله مزایای موجود در مناطق آزاد هستند.

پوراحمدی بیان کرد: همچنین می‌توان در مناطق آزاد بانک فراساحلی و مرکز مبادلات پولی با کد سوئیفت ایجاد کرد و پروژه‌ها با منابع مالی خارجی و ارزی تامین اعتبار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوغارون تنها منطقه آزاد در کشور است که به علت تراز تجاری مثبت، از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

همچنین در حاشیه این میزگرد، کشاورزان زعفران کار نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه سرمایه گذاری در منطقه آزادی تجلری دوغارون ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • حضور داوطلب ریاست فدراسیون دوومیدانی در همدان
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب شد
  • دکتر طهرانچی: ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل: تنبیه اسرائیل تنها گزینه بود
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود