Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@08:47:59 GMT

امام جمعه کرج: دیوان محاسبات مدافع حق مردم است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۸۳۹۹

امام جمعه کرج: دیوان محاسبات مدافع حق مردم است

به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز سه شنبه دردیدار با کارکنان دیوان محاسبات استان البرز افزود: دستگاه‌هایی که کار نظارتی انجام می‌دهند، باید نظارت بر خود را بیش از نظارت بر دیگران موردتوجه قرار دهد و نزاهت و پاکی این دستگاه باید بیشتر از سایر مجموعه‌ها باشد.
وی با اشاره به حساسیت بیت‌المال و وظیفه‌ سنگین نظارت بر آن، ادامه داد: روایات اسلامی در باب بیت‌المال، بیانگر اهمیت فوق‌العاده این دارایی عمومی مردم است؛ درحالی‌که امروز می‌بینیم بعضی‌ها، عملاً بیت‌المال را مال شخصی خود می‌دانند و از مصرف کردن آن هیچ ابایی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه کرج گفت: کمبود نیرو، در کنار وضعیت خاص استان البرز از حیث، هجمه مسائل متعددی چون ضعف‌های ساختاری یا بومی نبودن مدیران و فراهم بودن زمینه‌های تخلف، کار مضاعف و بیش‌ازحد معمول این نوع دستگاه نظارتی را می طلبد.
وی اضافه کرد: اگرچه مسئولان بالادستی نیز باید به تأمین حدنصاب نیروهای استان و پشتیبانی بیشتر از این مجموعه توجه کافی داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به رشوه به‌عنوان یکی از مسائل مبتلابه در بعضی از دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: توجه و باور یافتن به تعالیم اسلامی در خصوص شدت بدی و اثرات مخرب گناهانی چون رشوه دادن و رشوه گرفتن، انسان را در مقابل این آفت و آسیب، مصون خواهد کرد و ترویج و توسعه این معارف، در این راستا اثرگذار و مفید خواهد بود.
آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر جدیت در نظارت بر عملکرد تمام دستگاه‌ها، یادآور شد: نظارت دیوان محاسبات نباید طوری باشد که دستگاه‌ها از فعالیت بازبمانند، ولی باید همواره متوجه شوند که نگاه‌هایی دقیق در حال مراقبت از آن‌ها هستند.
وی افزود: محاسبه و نظارت باید طوری باشد که قبل از آسیب رسیدن به بیت‌المال، از این مساله پیشگیری شود و هنر دیوان محاسبات، برنامه‌ریزی و عمل موفق در این زمینه است.
امام‌جمعه کرج ادامه داد: لازمه این امر، آموزش و تذکر دائم به مجموعه‌ها و مدیران آن‌ها است تا اهمیت حفظ بیت‌المال و رعایت حق‌الناس نظر آنان آشکارشده و صیانت درونی و خود نظارتی پیدا کنند.
در پایان، آیت‌الله حسینی همدانی گفت: یکی از موارد مهمی که در صیانت این مجموعه ،نقش اساسی دارد، رسیدگی به خانواده‌های اعضای مجموعه، ازلحاظ فکری و فرهنگی و البته معیشتی است که نیروها را در مقابل تخلفات و ضعف‌ها واکسینه می‌کند.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۸۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران

حجت‌الاسلام " حکمت علی مظفری " روز پنجشنبه در جمع مدیران استان بوشهر اظهار کرد: تنها در یک شعبه از این حوزه ۱۵ قاضی برجسته مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه حمایت از مردم از شرایط لاینفک استمرار حاکمیت نظام اسلامی است این حمایت مستلزم رضایتمندی مردم است که مسئولان باید در راستای آرمان امام راحل، شهدای گرانقدر، رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه به تحقق مطالبات و درخواست‌های مردم کنند.

رییس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: توجه به مردم و مردم‌داری با اخلاص و بی‌منت یک فرصت مهم برای خدمتگزاری مسئولان به مردم است و مدیران برای تحقق حقوق مردم از هیچ کوششی نباید فروگذاری کنند.

مظفری با اشاره به تخصیص ۲ اصل از قانون اساسی به مجموعه دیوان عدالت اداری یادآورشد: دیوان عدالت اداری بعنوان مولد انقلاب به شکایت مردم از دستگاه‌های اداری و اجرایی رسیدگی می‌کند.

وی گفت: پیشگیری از جرایم و تعامل با دستگاه‌های اداری و اجرایی از دیگر رسالت‌های دیوان عدالت اداری است.

مظفری ادامه داد: برای رسیدگی به حقوق کارگر ۲۱ کارگروه تخصصی در دیوان عدالت اداری تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور