Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگویی، در خصوص راهکارهای بهبود وضع اقتصادی کشور و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، اظهار کرد: اولین راهکار این است که سیستم نظارتمان را قوی کنیم. بخشی از مشکلات کشور این است که در حوزه اجرا عملاً با نقایصی روبرو هستیم، از جمله اینکه برخی از قوانینی که به نفع اقشار ضعیف و متوسط جامعه تصویب می‌شود متأسفانه در مرحله اجرا با کاستی‌هایی روبرو می‌شود یا اصلاً اجرا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین خصوص افزود: در برنامه پنجم توسعه شاهد بودیم که بسیاری از قوانین مصوب و دستورالعمل‌ها اجرا نشد که این مشکلات باید رفع شود.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بعدی که به اقتصاد و معیشت مردم می‌تواند کمک کند اشتغال‌زایی است که اگر بتوانیم اشتغال مناسبی را رقم بزنیم و افراد را خودکفا کنیم قطعاً آن فقری که وجود دارد کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند. برای نیل به این مقصود باید نگاهمان به حمایت از تولید باشد. همه اقشار ضعیف، متوسط و مرفه جامعه باید از تولید داخل حمایت کنند.

پوربافرانی تأکید کرد: دولت در حوزه قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌ها باید به گونه‌ای عمل کند که در آن جاهایی که بحث اقتصاد و سود مطرح است از تولید کننده حمایت کند تا آن فرد با سرمایه‌ای که در اختیار دارد اشتغال ایجاد کند و در این بخش در حوزه اقتصادی تأثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که در حوزه اشتغال در نهادهای مختلف به مصرف می‌رسد باید در جهت اشتغال باشد و دولت لازم است در این خصوص دقت لازم را داشته باشد. بعضاً کمک‌ها و تسهیلاتی را که به افراد می‌دهیم می‌بینیم که آن نتیجه‌ای که باید حاصل شود ایجاد نمی‌شود. برای مثال برخی تسهیلات را بدون مطالعه و نظارت و بدون در نظر گرفتن آن زیرساخت‌های لازم به افراد ارائه می‌دهیم که در نتیجه با ضرر مواجه می‌شویم و سرمایه‌ای از کشور را هدر می‌دهیم. با این رویه نه تنها نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم بلکه یک بدهی در جامعه ایجاد کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این راهکارها گاهی در حد شعار باقی می‌ماند و عملی نمی‌شود، گفت: این نقیصه به همان بحث نبود نظارت کافی بر می‌گردد. اگر نظارت نکنیم و تسهیلات اشتغال برای خرید خودرو صرف شود واضح است که این راهکارها در مواردی در حد شعار باقی می‌ماند.

پوربافرانی با بیان اینکه برخی از زیرساخت‌های اقتصادی کشور را باید سر و سامان دهیم، گفت: فرض کنید در حوزه ازدواج و مسکن نتوانیم خوب عمل کنیم و تسهیلاتی که برای اشتغال اختصاص داده شده است برای بخش مسکن و ازدواج جوانان اختصاص یابد. در این صورت مسلم است که از اشتغال‌زایی غافل خواهیم شد. البته این موارد هم نیاز زندگی فرد است و باید تأمین شود. پس باید بعد نظارتی و زیرساخت‌ها را قوی کنیم تا به بسیاری از مشکلات فائق شویم.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش مسکن اعلام می‌کنیم که افراد برای دریافت وام باید سپرده‌گذاری کنند. جوانی که قصد دارد تشکیل زندگی دهد چگونه می‌تواند سپرده‌گذاری کند؟ این موارد اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار می‌دهد. بنابراین باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم، مطالعه دقیق و نظارت اصولی زمینه‌های پیش رفت، توسعه و رشد اقتصادی را فراهم کنیم.

وی افزود: شعار دولت رفع تبعیض، فقر و ایجاد عدالت است. در برنامه بودجه ۱۳۹۷ پیش بینی‌هایی شده است که به اقشار ضعیف جامعه چگونه تسهیلات لازم داده شود. همان‌طور که بیان شده باید زمینه خودکفایی افراد را فراهم کنیم که این امر تنها با اشتغال‌زایی محقق می‌شود.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین دانش کهن بعدازظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی با مجموعه معاونت فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات با تعامل قابل رفع است، گفت: مشکلات را باید دسته بندی و با تعاملات مرتفع کنیم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت که مأموریت اصلی این معاونت است را توسعه دهیم.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز محور کار در این مجموعه را اجرای برنامه عملیاتی دانست و تصریح کرد: باید جدیت لازم در اجرای برنامه عملیاتی را از ابتدای سال داشته باشیم که این توانمندی در البرز وجود دارد. باید در راستای جمع آوری و بارگذاری مستندات اهتمام لازم را داشته باشیم تا اقداماتی که انجام می‌دهیم دیده شود.

‌دانش کهن تعامل با دستگاه‌های اجرایی را امری مهم در راستای پیشبرد اهداف برشمرد و افزود: باید با ستاد مرکز ارتباط دوستانه داشته باشیم تا در جریان مشکلات باشند، در استان نیز مدیران اکثراً پای کار بنیاد هستند، لذا بعضی امور صرفاً نیاز به پیگیری دارد. باید ایده سازی و از مسؤولان مطالبه کنیم؛ همچنین باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و از آنها در جهت پیشبرد امور بهره گیریم.

وی استفاده از نیروهای مردمی را فرصتی بسیار طلایی دانست و گفت: نیروهای جهادی و مردمی در پیشبرد اهداف بسیار مؤثر هستند، کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی همچون برگزاری یادواره‌های شهدا توسط این عزیزان انجام شده است، فلذا با بهره مندی از آنها و فعال سازی سایر ظرفیت‌ها اقدامات فاخری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان می‌توان انجام داد.

کد خبر 6091364

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است