Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: مردم از اجرای طرح کاهش و مداخله در طلاق رضایت دارند زیرا با شرکت در آن وقت و هزینه کم تری را متحمل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، غلامحسین حقدادی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی امروز(۲۶دی) در نشست خبری《طرح واکاوی طلاق و ۳هزار سازش》گفت: طرح کاهش و مداخله در طلاق از اول خرداد سال ۹۵ آغاز شد و حدود ۲۸هزار زوج در سامانه پیشگیری و کنترل طلاق نام نویسی کردند که از این تعداد ۲۴ هزار نفر در جلسات مشاوره ای شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار جلسه مشاوره ای از آغاز این طرح انجام شده است افزود:این جلسات مشاوره ای نه تنها سبب روشنگری بین افراد جامعه می شود بلکه سبب ۳برابر شدن  نرخ مشاوره ای استان نیز شده است.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی به انصراف هزارو۴۲۴ نفر از متقاضیان طلاق بعد از مشاوره های خانواده اشاره کرد و گفت: علاوه بر زوج هایی که از طلاق منصرف شده اند، حدود ۳ هزار زوج نیز به سازش رسیدند و از این تعداد تنها ۱۷۲ نفر بعد از سازش تصمیم به طلاق گرفتند.

 

حقداری افزود: در ابتدای این طرح مخالفین بر این عقیده بودند که افراد بعد از سازش دوباره تصمیم به  طلاق خواهند گرفت و این طرح به هیچ وجه طرح موفقیت آمیزی نخواهد بود اما شاهد بودیم که فقط ۱۷۲ نفر دوباره خواهان طلاق شدند و این نشان دهنده موفقیت این طرح است به طوری در سال ۹۶ شاهد کاهش جدی رشد طلاق در کشور بودیم.

 

وی به منفی بودن رشد طلاق در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: علاوه بر بالارفتن سن طلاق، میانگین طول مدت ازدواج در کسانی که طلاق گرفته اند از ۸/۱ به ۸/۷ افزایش پیدا کرده است و این نشان دهنده موفقیت طرح پیشگیری و مداخله در طلاق است.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه همه شهرستان های خراسان رضوی تحت پوشش طرح  پیشگیری و مداخله در طلاق هستند، افزود: در حال حاضر در مشهد ۸ مرکز مشاوره درحال فعالیت هستند و بیشتر مراجعین در استان نیز از شهر مقدس مشهد هستند. هم چنین سبزوار رتبه اول سازش در استان را دارد.

 

حقداری در پاسخ به این سوال که《 آیا مردم از این طرح راضی هستند؟》گفت: در این طرح به هیچ عنوان زمان رسیدگی به پرونده ها زیاد نشده است و تمام این فرایند ها توسط سیستم اتوماسیون انجام می شود و افراد بدون مراجعه حضوری می توانند در آن ثبت نام کنند. در واقع مردم وقت و هزینه کم تری را متحمل می شوند.

پایان پیام/540

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته

مدیرکل ثبت احوال کردستان از کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج و ۱.۶ درصدی طلاق طی سال گذشته در استان خبر داد.

علی جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان، اظهار کرد: سال گذشته ۲۱ هزار و ۱۲۵ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۱ درصد کاهش داشته است.

وی تعداد ولادت شهری را ۱۵۴۵۲ واقعه و روستایی را ۵۶۷۳ واقعه اعلام کرد و افزود: تعداد ولادت ثبت شده پسران ۱۰۹۰۹ واقعه و ولادت ثبت شده دختران ۱۰۲۱۶ واقعه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان خاطرنشان کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر ۱۰۶.۸ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه دختر حدود ۱۰۷ واقعه پسر به ثبت رسیده است.

جوکار با بیان اینکه بیشترین ولادت ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۴-۳۰ سال با حدود ۱/۳۰ درصد بوده است، ادامه داد: میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده ۳۰.۹۵ سال بوده است.

ثبت ۴۰۵ مورد دوقلوزایی در کردستان

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۱۱۲۵ واقعه ولادت ثبت شده، ۴۰۵ واقعه دو قلوزایی و ۱۱ واقعه سه قلو زایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: فراوانی پنج نام اول پسران سال گذشته در استان به ترتیب شاهان ۴۷۸ مورد، محمد ۴۴۸، آیهان ۳۷۳ مورد، میران ۲۶۹ و آراد ۲۰۲ مورد بوده است.

جوکار فراوانی پنج نام اول دختران را نیز ماهلین با ۳۷۴ مورد، دلوین ۳۶۱، آن یا ۳۳۹، نورا ۱۹۲ و نیلا ۱۳۲ مورد اعلام کرد.

افزایش ۳.۳ درصدی وفات در کردستان

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۸۱۴۱ واقعه وفات در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تعداد وفات ثبت شده در مردان استان را ۴۶۴۸ واقعه و در زنان ۳۴۹۲ واقعه اعلام و تصریح کرد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۳.۱ بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات ثبت شده در زنان، حدود ۱۳۳ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

جوکار اضافه کرد: میانگین سن مردان فوت شده ۶۴.۴۳ سال و میانگین سن زنان فوت شده را ۷۰.۶۵ سال بوده است.

کاهش ۳.۹ درصدی ازدواج در کردستان

وی گفت: سال گذشته ۱۲۶۰۱ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۹-۲۵ سال به تعداد ۳۸۵۷ مورد بوده که به روایتی ۳۰.۶ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار تاکید کرد: بیشترین ازدواج ثبت شده زنان مربوط به گروه سنی ۲۴-۲۰ سال به تعداد ۳۳۴۳ مورد بوده که به روایتی ۲۶.۵ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

وی اضافه کرد: میانگین سن ازدواج بار اول مردان استان ۲۸.۲۳ سال و میانگین سن ازدواج بار اول در زنان ۲۴.۱۵ سال بوده است.

کاهش ۱.۶ درصدی طلاق در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان تصریح کرد: در سال گذشته ۵۲۲۵ واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

جوکار افزود: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۱۱۵۶ مورد بوده که به روایتی ۲۲.۱ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده در زنان مربوط به گروه سنی ۳۴-۳۰ سال به تعداد ۹۸۹ مورد بوده و به روایتی ۱۸.۹ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده مربوط به این گروه سنی بوده است.

جوکار اظهار کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶.۹۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول در زنان استان را ۳۲.۲۴ سال است.

کد خبر 751027

دیگر خبرها

  • رضایت حاکمیت به پوشش زنان ۲۰ سال پیش | همان بدحجابانی که کافر بودند!
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری، گردوغبار و کاهش دما در خراسان رضوی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو