Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیأت کاراته استان اصفهان گفت: مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، از فردا در ورزشگاه پیروزی اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی دوانیان عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مسابقات کاراته انتخابی تیم ملی، اظهار کرد: مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید در دو بخش آقایان و بانوان در وزن‌های مختلف به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود که تیم ملی جوانان دو اعزام برون‌مرزی به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن و نخستین المپیک جوانان بوینس آیرس را پیش‌رو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسابقات بخش مردان از فردا (چهارشنبه) ۲۷ دی ماه آغاز و تا ۲۹ دی ماه ادامه دارد. این رقابت‌ها در بخش بانوان از چهارم تا ششم بهمن‌ ماه برگزار می‌شود.

دوانیان ادامه داد: تا امروز ۱۸۰۰ کاراته‌کا در بخش آقایان برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. مسابقات رده سنی امید روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه، رقابت‌های رده سنی نوجوانان روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه و مسابقات رده سنی جوانان روز جمعه ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود. محل برگزاری مسابقات مردان ورزشگاه پیروزی و مسابقات بانوان مجموعه ورزشی امام علی (ع) است. تعداد شرکت‌کنندگان در بخش بانوان هنوز نهایی نشده، چون ورزشکاران تا هفته آینده برای ثبت‌نام فرصت دارند.

رییس هیأت کاراته استان اصفهان گفت: تعداد کاراته‌کاهای استان اصفهان هنوز مشخص نیست چون ثبت‌نام از طریق سامانه آنلاین فدراسیون انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مسابقات در وزن‌ها و رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود که از هر وزن و رده سنی ۱۰ تا ۱۲ نفر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند که از این تعداد، در نهایت دو نفر به تیم ملی راه پیدا می‌کنند.

تمام هزینه مسابقات بر عهده هیأت اصفهان است

دوانیان خاطرنشان کرد: هیأت کاراته استان اصفهان مسئولیت برگزاری این رقابت‌ها را بر عهده دارد و تمام مراحل ثبت‌نام ورزشکاران از طریق فدراسیون کاراته انجام می‌شود. مبلغی به عنوان ورودی از ورزشکاران شرکت‌کننده دریافت نمی‌شود و به همین دلیل فدراسیون کاراته هیچ هزینه‌ای در این رقابت‌ها انجام نمی‌دهد و تمام هزینه‌ها بر عهده هیأت کاراته استان اصفهان است.

رییس هیأت کاراته استان اصفهان اضافه کرد: قرعه‌کشی مسابقات در هر رده سنی شب قبل از شروع مسابقه و توسط کادر فدراسیون انجام می‌شود و قرعه‌کشی مسابقات رده سنی امید در بخش آقایان امشب انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: در ابتدا قرار بود در هر رده سنی ۳۰۰ کاراته‌کا شرکت کنند، اما از آن‌جایی که اصفهان شهری فرهنگی و توریستی است، این تعداد افزایش پیدا کرده است و در هر رده سنی ۵۰۰ شرکت‌کننده ثبت‌نام کرده‌اند. تمام امکانات مانند خوابگاه، اسکان، تغذیه، وسیله رفت و آمد و ... را برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان آماده کرده‌ایم. البته رایزنی‌هایی برای حمایت و کمک انجام داده‌ایم اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

کشف کاراته‌کاهای مستعد در مسابقات انتخابی تیم ملی

دوانیان گفت: نفرات اول تا چهارم هر رده سنی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شون، ضمن اینکه در این رقابت‌ها کاراته‌کاهای مستعد نیز شناسایی و به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

رییس هیأت کاراته استان اصفهان در مورد برنامه‌ریزی این هیأت برای حضور کاراته‌کاهای استان اصفهان در المپیک ۲۰۲۰، افزود: از مهرماه سال گذشته مسابقات انتخابی و لیگ استانی و اردوهای مختلفی برگزار کرده‌ایم که در نهایت در بخش آقایان در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان ۶۰ نفر انتخاب شده‌اند. تا المپیک ۲۰۲۰ سه سال زمان داریم که در این مدت از این افراد برای حضور در لیگ‌های جهانی، مسابقات آسیایی، کشوری و جام جهانی استفاده می‌کنیم.

وی اظهار داشت: تعداد مدال‌های کسب شده توسط کاراته‌کاهای استان اصفهان در مسابقات ملی و برون‌مرزی بسیار زیاد است، اما شیرین‌ترین مدال، مدالی بود که دختران محجبه کسب کردند و توانستند قهرمان اروپا در رشته کاتا را از پیش‌رو بردارند و بر سکوی سوم بایستند که تا کنون این اتفاق در کشورهای اسلامی توسط هیچ کشوری نیفتاده بود.

دوانیان افزود: در یک سال اخیر داوری‌ها عادلانه‌تر شده است و در همین راستا نیز هیأت کاراته استان اصفهان در بخش داوری درخشش خوبی داشت. سال ۹۰ که وارد هیأت شدم دو داور آسیایی داشتیم، اما در حال حاضر در بخش آقایان ۹ داور بین‌المللی فعالیت دارند.

شش سال در انتظار میزبانی بودیم

رییس هیأت کاراته استان اصفهان تأکید کرد: شش سال منتظر میزبانی مسابقات قهرمانی کشور بودیم تا در نهایت امسال با موافقت فدراسیون کاراته این مهم به وقوع پیوست و میزبانی این رقابت‌ها فرصتی برای کاراته‌کاهایی که به هر دلیل نمی‌توانند در مسابقات کشوری حضور داشته باشند، است. زمانی که کاراته‌کاها از نزدیک شاهد مسابقات قهرمانی کشور هستند انگیزه فعالیت در آن‌ها افزایش می‌یابد. همچنین با میزبانی از مسابقات قهرمانی کشور می‌توانیم پتانسیل هیأت را محک بزنیم و کارمان را بهبود ببخشیم.

پخش زنده مسابقات رده سنی امید از تلویزیون

وی گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته با صدا و سیما، مسابقات رده سنی امید از ساعت ۱۵ تا ۱۷ از شبکه ورزش و شبکه اصفهان پخش خواهد شد.

دوانیان ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم از این رقابت‌ها هفت نفر در بخش آقایان به اردوی تیم ملی دعوت شوند. البته این تعداد در بخش بانوان بیشتر است.

رییس هیأت کاراته استان اصفهان گفت: ۸۰ داور قضاوت این دوره از رقابت‌ها را بر عهده دارند که از این تعداد، ۳۷ داور ممتاز و ملی از استان اصفهان هستند و ۴۳ داور از سوی فدراسیون کاراته معرفی شده‌اند.

وی تأکید کرد: سازمان‌های مختلف کمک‌های معنوی زیادی برای برگزاری این رویداد در اصفهان داشته‌اند که همین موضوع نیز انگیزه ما را برای میزبانی دوچندان کرد.

دوانیان با بیان اینکه بعد از تهران، اصفهان نخستین استانی بود که در سال ۱۳۵۰ فعالیت در رشته کاراته را آغاز کرد، گفت: سابقه فعالیت ورزش کاراته در اصفهان بسیار زیاد است و در حال حاضر تنور کلاس‌های آموزشی داغ است که همین موضوع نشانه موفقیت و عملکرد خوب هیأت است.

رییس هیأت کاراته استان اصفهان با اشاره به اینکه سهم مدال‌های هیأت کاراته استان اصفهان در سال ۹۵ در مسابقات ملی بیش از ۳۰ مدال و در مسابقات آسیایی و جهانی حدود ۱۰ مدال بود، افزود: پیش‌بینی می‌کنم تعداد مدال‌های استان اصفهان در سال ۹۶ رشدی دو تا سه برابری داشته باشد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به چند خبر ورزشی بیست و هفتم اسفند استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و در بازی‌های هفته بیستم و یکم، شمس آذر قزوین امروز در خانه به مصاف تیم تراکتور تبریز می‌رود.

بر اساس اعلام سرپرست باشگاه، بلیط این دیدار برای هواداران قزوینی رایگان است، اما باید از طریق سایت ثبت نام انجام شود.

 دیدار تیم‌های شمس آذر قزوین و تراکتور امروز ساعت ۱۹ در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار می‌شود.

حذف کاراته کا‌های استان در  رقابت‌های کاراته وان ترکیه 

بهمن عسگری  و لیلا برجعلی در جریان رقابت‌های کاراته وان ترکیه و در مرحله مقدماتی با دو برد و یک باخت از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

کامبیز کاکاوند و حمیدرضا داوری هم داوران استان هستند که در این رقابت‌ها قضاوت کردند.

این رقابت‌ها طی ۴ روز در آنتالیا ترکیه برگزار شد.

 سنگنورد قزوینی نامزد آقای ورزش ایران 

رضا علیپور سریع‌ترین سنگنورد جهان و آسیا نامزد جشنواره برترین ورزشکار سال ۱۴۰۲ کشور شد.

برای انتخاب رضا علیپور باید عدد ۱۰۷ را در روبیکا و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۳ ارسال کرد.

 وزنه بردار قزوینی در جمع برترین‌ها

بر اساس آخرین اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری، میر مصطفی جوادی ملی پوش قزوینی در دست ۸۹ کیلوگرم  با ثبت مجموع ۳۸۴ کیلوگرم در مسابقات جهانی ریاض در مکان پنجم رده بندی کسب سهمیه المپیک قرار دارد.

المپیک فرانسه تابستان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فدراسیون بدون دلیل منطقی و برگزاری انتخابی ما را کنار گذاشت
  • مشخص‌شدن دختران پینگ‌پنگ ایران در انتخابی المپیک
  • انتخاب رییس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی
  • برگزاری سومین دوره مسابقات جام رمضان مشهد پرشورتر از گذشته
  • نگاهی به متفاوت‌ترین مسابقات جام رمضان، برنامه سازی و فوتبال کوچه‌ای! + فیلم
  • اخبار ورزشی بیست و هفتم اسفند استان قزوین
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • اعلام زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کاراته
  • نگاهی به چند خبر ورزشی بیست و هفتم اسفند استان قزوین
  • پایان رقابت‌های جودو جام مولای عرشیان در اصفهان