Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم ـ ایرنا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: نام و یاد شهید نواب صفوی و یارانش تا همیشه زنده خواهد بود و این همان تحقق وعده های الهی در نصرت و سربلندی مومنان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی سه شنبه شب در آیین گرامیداشت شهید نواب صفوی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: این شهید بزرگوار تمام زندگی و جان خود را برای کسب رضایت پروردگار وقف کرده بود، از این رو نام و یادش همواره زنده است در حالی که امروز رضاخان و محمدرضا پهلوی به زباله دان تاریخ پیوسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که شهید نواب صفوی در کمال شجاعت و درایت در برابر رژیم طاغوتی پهلوی ایستاده بوده و عمل به مکتب والای اسلام را تنها راه نجات می دانست، اظهار داشت: این عالم ربانی در فضای خفقان شدید دوران پهلوی، در حالی که با پیشنهادهای بسیار به دنبال تطمیع وی بودند، بر سر طاغوتیان وابسته فریاد می کشید و نخستین بار موضوع «حکومت اسلامی» را مطرح کرد.
استاد حوزه علمیه قم، شهید نواب صفوی را الگویی کم نظیر برای مسئولان در راستای عمل به وظیفه و تکلیف دانست و گفت: ایشان اهل زهد و تقوا بود و هیچ گاه به دنبال مطامع دنیوی نرفت و آنگاه که نجات کشور و اسلام را در مبارزه با رژیم ستمشاهی می دید، در عمل به تکلیف شجاعانه ایستادگی کرد.
وی در پایان با بیان این که امروز نسل جوان کشورمان باید هرچه بیشتر نسبت به مطالعه متون دینی برای افزایش آگاهی و ثبات قدم در راه دین اهتمام داشته باشند، تصریح کرد: انس با قرآن و اهل بیت(ع) باعث سربلندی و عزت در دنیا و آخرت خواهد بود و هیچ گاه نباید از این صراط مستقیم جدا شویم.
سید مجتبی میرلوحی تهرانی معروف به نواب صفوی روحانی شیعه، بنیان‌گذار و رهبر جمعیت فداییان اسلام بود. ایشان دروس حوزوی مانند فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را در تهران و سپس در نجف فرا گرفت.
شهید نواب صفوی از پیشتازان مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی بود. برخی از نویسندگان تاریخ معاصر، تلاش‎های نواب صفوی و یارانش را در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران موثر دانسته‌اند. ایشان به همراه برخی از یارانش در روز 27 دی ماه 1334 توسط رژیم ستمشاهی اعدام شدند.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است

 

 




به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: امام جعفر صادق(ع) بعنوان رئیس مذهب تشیع حق بزرگی بر عالم تشیع دارند که هر کس اندک مطالعه ای در حالات امام صادق(ع) داشته باشد، این مسئله برای او پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مروارید گفت: سالروز شهادت امام صادق(ع) را تسلیت می گوییم و این امام همام حق بزرگی بر عالم تشیع دارند که هر کس اندک مطالعه ای در حالات امام صادق(ع) داشته باشد، این مسئله برای او پوشیده نیست.

وی با اشاره به تلاش ائمه معصومین(ع) برای انتقال معارف در دوره های گوناگون، تصریح کرد: دین مقدس اسلام در زمان پیامبر اکرم(ص) قوت گرفت و اساس اسلام از طرف پیامبر گرامی اسلام(ص) تبلیغ می شد، بعد از آن جنگ هائی ایجاد شد اما در عین حال در زمان حضرت امیرالمومنین(ع) نیز فرهنگ اسلامی سبب شد نهج البلاغه بعنوان دریائی از علوم و حکمت های اسلامی تدوین و توسط حضرت در جامعه انتشار یابد که از بزرگترین افتخارات می باشد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که این از افتخارات بزرگ هر شیعی می باشد که امام اول او امیر مومنان(ع) است، خاطر نشان کرد: پس از رسول گرامی اسلام(ص) کمالات و ارزش های انسانی از هر امام به امام بعدی علی رغم شرائط سخت دوران انتقال می یابد آنطور که دوران امام حسن مجتبی(ع) نیز مصادف با خلافت معاویه است که انواع ظلم ها را روا داشتند و متاسفانه زمینه ای برای گسترش فرهنگ اسلامی فراهم نشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروارید ادامه داد: خون مقدس سید الشهدا(ع) در کربلا زمینه ای کلیدی برای ترویج و بسط دین فراهم آورد و پس از ایشان نیز دوران امام سجاد(ع) سراسر دانایی و علم و دانش است همانطور که صحیفه سجادیه دلیل بر حقانیت امام چهارم شیعیان، حضرت زین العابدین، امام سجاد(ع) می باشد.

وی افزود: پس از این دوران امام باقر و امام صادق(ع) تلاش زیادی در راستای ترویج علمی داشتند آنچنان که هر آنچه امروز مراجع و علمای شیعه دارند، همه بهره مند از دریای علم امام صادق(ع) بوده و هستند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که شیعه و اهل سنت افتخارشان شاگردی امام صادق(ع) می باشد، اظهار داشت: هرآنچه امروز از اصول و اعتقادات، معارف، توحید، نبوت، امامت و ... وجود دارد از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) رسیده آنطور که ۴ هزار نفر با حضرت مراوده علمی داشتند و حق بزرگی بر ما دارند.

 

دیگر خبرها

  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • شیخ صدوق بیش از هزار سال پرچمدار مکتب امام صادق(ع) و سایر اهل بیت(ع) بوده است
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد