Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:42:28 GMT

تلاش‌های نواب صفوی زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۹۵۰۶

تلاش‌های نواب صفوی زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به اینکه تلاش‌های نواب صفوی زمینه‌ساز انقلاب اسلامی بود، گفت: نخستین انگیزه تشکیل انقلاب اسلامی, توسط شهید نواب صفوی شکل گرفت, شهید نواب صفوی به همه مسائل رسیده بود. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, محمد مهدی عبدخدایی, امشب در  سی‌و‌هشتمین یادواره شهدای فدائیان اسلام و شصت و دومین بزرگداشت شهید نواب صفوی در مسجد قائمیه گنبدکاووس اظهار داشت: به برکت تفکر امام خمینی (ره), امروز می‌توان از نواب صفوی سخن گفت و یاد او را زنده نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام افزود: امام خمینی(ره) از علمای آرمان‌گرا, فرهنگ‌ساز و استکبارستیز بود و بیداری اسلامی که آرزوی همه مسلمانان بود را استارت زد و مقدمه روشنگری در جامعه را فراهم کرد.

عبدخدایی تصریح کرد: شهید نواب صفوی یکی از علمای آرمان‌گرا بود که مردانه به صحنه آمد و مردانه مبارزه کرد و مردانه و با چشم باز شهید شد و مقید به اجرای مو به مو احکام بود.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام تاکید کرد: رهبر کبیر انقلاب با همه تحریم‌ها و کمبودها در بدو پیروزی, در مقابل آمریکا و دشمنان ایستاد و امروز مقام معظم رهبری, مردانه, در مقابل آمریکا می‌ایستد و مقاومت می‌کند که این حرکت ایشان, سبب افتخار و غرور ملت ایران است.

عبدخدایی یادآور شد: در سال 1335 که فلسفه در حوزه‌ها مردود بود, کتاب "اسفار" که یکی از کتب بزرگ فلسفه است توسط امام خمینی (ره)،  شهید مطهری و آیت الله منتظری تدریس می‌شد و این مقدمه‌ای شد تا مردم به روشنگری نخست دست یابند و حوزه از نظر تفکر متحول شود.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام گفت: در زمان رضاخان استعمار کهن حاکم بود و یک طایفه بر مردم حکومت می‌کردند و همیشه مردم را غارت می‌کردند, در این ایام, آیت الله بروجردی فرهنگ دینی را رواج داد و باعث شد تا طلبه ها زبان خارجه را در حوزه بخوانند و بتوانند با زبان اصلی فلسفه آشنا شوند.

عبد خدایی اظهار کرد: اگر امروز جهان اسلام و ایران اسلامی علیه قدرت بزرگ آمریکا و اسرائیل می‌ایستند و مبارزه می‌کنند, به علت حرکت امام خمینی ( ره)  است که در آن زمانه آگاهانه با این ابر قدرت جهانی مبارزه می‌کرد.

انتهای پیام/

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی و عروس امام(ره) شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور چهره‌های سیاسی و برخی از مردم از مسجد نو به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله جعفر سبحانی، در مقبره شیخ فضل‌الله نوری به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی تشییع پیکر همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی کد خبر 847487 منبع: فارس برچسب‌ها سید حسن خمینی امام خمینی حسن خمینی خبر ویژه حضرت معصومه (س) حرم حضرت معصومه (س) استان قم

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است