Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شبکه الميادين اعلام کرد که نيروهاي ترکيه در نزديکي مرز اين کشور با شهر «عين‌العرب» سوريه به حالت آماده باش درآمده‌اند.
العالم _ ترکيه
رسانه‌ها از آماده باش ارتش ترکيه در مرزهاي جنوبي خود با سوريه خبر دادند.
شبکه الميادين شامگاه سه‌شنبه به نقل از خبرنگار مستقر خود در شمال سوريه اعلام کرد که نيروهاي امنيتي ترکيه در نزديکي شهر مرزي «عين‌العرب» به حالت آماده باشد درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اظهارات تهديد آميز مقامات ترکيه بعد از اعلام تشکيل نيروي مرزي متشکل از کردها در شمال سوريه از سوي آمريکا تشديد يافته است.
اين هفته يکشنبه آمريکا اعلام کرد که قصد دارد نيروي مرزي جديد در شمال شرق سوريه تشکيل دهد که نيروهاي آن نزديک به 30 هزار نفر خواهد بود.
ايالات متحده آمريکا گفته است اين نيرو بر مرزهاي سوريه با ترکيه، عراق و رودخانه فرات متمرکز خواهد شد.
در واکنش به اين خبر، «بکير بوزداغ»، معاون نخست‌وزير ترکيه ضمن محکوم کردن تصميم ائتلاف آمريکايي براي تشکيل ارتش کُردي در شمال سوريه، گفت که اين کار بازي با دم شير است.
رجب طيب اردوغان، رئيس جمهور ترکيه نيز تهديد کرد که ارتش کُردي مورد نظر آمريکا را در نطفه خفه خواهد کرد.
اين اقدام آمريکا باعث واکنش دولت سوريه نيز شد و دمشق آن را به شدت محکوم کرد.
منطقه‌اي که آمريکا به آن اشاره کرده است شمال شرق سوريه و مناطق تحت تصرف شبه نظاميان کُرد سوري است.
اين شبه نظاميان تحت حمايت مالي و نظامي آمريکا بوده و واشنگتن از آن‌ها براي اشغال شهرهاي شمال سوريه حمايت کرده است.
ترکيه با اعتراض به حمايت‌هاي آمريکا از شبه نظاميان کرد سوريه، خواستار پايان دادن به اين حمايت‌ها شده است؛ چرا که از نظر آنکارا، اين شبه نظاميان شاخه سوري گروه‌ تروريستي «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) به رهبري «عبدالله اوجلان» هستند.
ترکيه بيم آن دارد که در سايه ضعف دولت سوريه در جنگ با داعش و ساير گروه‌هاي تروريستي و حمايت‌هاي تسليحاتي و مالي آمريکا از شبه نظاميان کرد، شاهد اقليم کردي ديگر در مرزهاي جنوبي خود شود.
فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی عصر امروز را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است.

گفتنی است عصر امروز منابع خبری از زخمی‌شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه‌های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منابع عبری اعلام کردند که مجری این عملیات یک گردشگر ترکیه‌ای بوده که روز گذشته وارد قدس اشغالی شده است.

نظامیان صهیونیست پس از عملیات ضد صهیونیستی امروز شماری از جوانان فلسطینی در منطقه باب الساهره را مورد ضرب و شتم قرار داده و آن‌ها را بازداشت کردند.

کد خبر 6093572

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست