Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شبکه راديويي و تلويزيوني دولتي «ان اچ کي» ژاپن سه شنبه شب در پي انتشار خبر اشتباه حمله کره شمالي به ژاپن، پيام عذرخواهي صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، شبکه راديويي و تلويزيوني دولتي «ان اچ کي» ژاپن روز سه شنبه در اپليکيشن موبايلي خود اعلام کرده بود؛ «به احتمال زياد کره شمالي در حال شليک موشک (به سمت ژاپن) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم هرچه سريعتر ساختمان ها را ترک کنند.»
اين خبر منجر به ايجاد رعب و وحشت در فضاي عمومي ژاپن شد.
ان اچ کي در پيام خود از ملت ژاپن عذرخواهي و اعلام کرد خبر هشدار اشتباه بوده است.
اداره مديريت بحران ايالت هاوايي آمريکا نيز روز شنبه به اشتباه پيامي اضطراري مبني بر حمله موشکي به خاک اين کشور براي شهروندان اين ايالت ارسال کرد؛ اين پيام به سرعت موجي از وحشت در ايالت هاوايي به پا کرد.
دقايقي بعد اين پيام از سوي اداره مديريت بحران هاوايي تکذيب شد.
آمريکا و متحدانش از جمله ژاپن نقشي اساسي در افزايش تنش ها در شبه جزيره کره دارند.
واشنگتن و متحدانش همواره خواستار توقف آزمايش هاي نظامي و هسته اي کره شمالي است اما پيونگ يانگ بارها تاکيد کرده است ­تا زماني که آمريکا و شرکايش به تهديدهايشان ضد کره ­شمالي ­­ادامه دهند، اين کشور نيز به تقويت توانمندي هاي نظامي و توانايي حمله پيشدستانه خود ادامه خواهد.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا بارها کره شمالي را به حمله نظامي تهديد کرده است.117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در ۶ ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

حمله انتقامی ۱۴ آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد