Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد این کشور قرارداد‌هایی به ارزش بیش از ۷.۵ میلیارد دلار با شرکت‌های آمریکایی به امضا رسانده است. ­

رئیس جمهور قزاقستان اعلام کرد طی قرارداد با شرکت‌های آمریکایی، این کشور هواپیما‌های بوئینگ بیشتر و ۹۰۰ لوکوموتیو از شرکت جنرال الکتریک خریداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری با همتای قزاق خود در کاخ سفید از روابط اقتصادی دو کشور و خرید‌های گسترده قزاقستان از صنایع آمریکایی تقدیر کرد.

دونالد ترامپ در دیدار با نور سلطان نظربایف گفت: بسیار جای خرسندی است که رئیس جمهور بسیار محترم قزاقستان در کنار ما هستند؛ ما روابط بسیار خوبی در حوزه اقتصاد داریم. کالا‌هایی از کشور ما خریداری شده اند که به معنی ایجاد فرصت شغلی (در آمریکاست) است. جنرال الکتریک، بوئینگ، پول زیادی داده شده است و قزاقستان بسیار خوب عمل می‌کند.

او ادامه داد: در واقع قزاقستان برتری‌های زیادی در مقایسه با کشور‌های دیگر دارند. البته آن‌ها تا حدودی در وضعیت دشواری قرار دارند ولی رئیس جمهور بسیار محترمند و کار خود را بسیار خوب انجام می‌دهند. مایه افتخار است که با شما هستیم، ما در عربستان سعودی نیز دیدار کردیم و روابط خوبی را شروع کردیم و کار‌هایی که شما انجام دادید، بسیار عالی هستند.

نورسلطان نظربایف هم در این دیدار گفت: آقای رئیس جمهور از دعوت شما بسیار سپاسگزارم. مفتخرم که در اینجا حضور دارم و به شما برای اولین سالگرد ریاست جمهوری‌تان تبریک می‌گویم. سالی که گذشت بسیار سازنده بود و دستاورد‌های زیادی برای کشورتان داشتید.

رئیس جمهور قزاقستان گفت: من اولین رئیس جمهور از منطقه خودمان هستم که به کاخ سفید وارد می‌شوم و برای من جای بسیار خرسندی است که قزاقستان همیشه روابط خوب سیاسی با آمریکا داشته است و ما از حمایت آمریکا از تمامیت ارضی خود سپاسگزاریم و در بیست و شش سالی که از استقلال ما می‌گذرد، همواره روابط خوبی با آمریکا داشته ایم. ما از این روابط بسیار خرسندیم.

او ادامه داد: دیدار امروز نیز نشان از شراکت و دوستی دو کشور دارد و من به دنبال مذاکراتی ثمربخش با شما در موضوعات مرتبط با دو کشور هستم. باور دارم که بعد از این دیدار نیز همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور رشدی هر چه بیشتری خواهد داشت.

ترامپ گفت: ما درباره اقتصاد صحبت کردیم و رئیس جمهور این را گفته است و بار دیگر هم تکرار خواهد شد که رکورد‌های زیادی شکسته شده است. ما امروز یک رکورد دیگر را شکستیم و بازار سهام رشد داشت. میزان بیکاری در میان سیاه پوستان به کمترین میزان خود رسیده است و این بسیار عالی است. ما حتی رقمی نزدیک به این میزان را نیز شاهد نبودیم و این بسیار عالی است. کشور بسیار خوب کار می‌کند و هرگز مانند این را نداشته ایم و به عنوان رئیس جمهور می‌گویم که ما هرگز در موضعی مانند این قرار نداشتیم. بسیاری از شرکت‌ها از کشور‌هایی که آمریکا را به مقصد آن‌ها ترک کرده بودند، بار دیگر به آمریکا بازمی گردند.

ترامپ گفت: کرایسلر بار دیگر به میشیگان باز می‌گردد، شاهد بازگشت تویوتا هستیم. شرکت‌های بسیار دیگری هم هستند که در حال بازگشت به آمریکا هستند و این به معنی کار است.

ترامپ در واکنش به سماجت خبرنگاری برای طرح سوال از او با انگشت اشاره کرد «بیرون» و از پاسخ دادن به سوال‌های خبرنگاران سرباز زد.

انتهای پیام/

 

نشست خبری ترامپ و رئیس جمهور قزاقستان در کاخ سفید  

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری عراق در این باره اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» امروز با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

السودانی در جریان این دیدار گفت: سفر من به ایالات متحده پس از یک برهه حساس انجام می‌شود و اهمیت روابط بین دو طرف را نشان می‌دهد.

وی افزود: روابط آمریکا و عراق به نقطه عطف مهمی رسیده است و ما قصد داریم درباره مشارکت گفت‌وگو کنیم.

السودانی اعلام کرد: ما در حال تلاش برای حرکت از یک رابطه نظامی به مشارکت کامل با آمریکا هستیم و دیدگاه‌های آمریکا و عراق ممکن است در مورد آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد، متفاوت باشد.

بایدن نیز در این دیدار اظهار داشت: عراق و آمریکا با یکدیگر همکاری می‌کنند تا داعش تروریست را شکست دهند.

بایدن مدعی شد: مصمم هستیم تا از گسترش درگیری در خاورمیانه اجتناب کنیم.

بیشتر منابع رسانه‌ای اعلام کرده بودند که بایدن برای گفت‌وگو در زمینه تنش‌های ناشی از جنگ غزه، پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و نیز موضوع خارج کردن نیروهای آمریکایی از عراق میزبان نخست‌وزیر عراق خواهد بود.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و صنعتگران متخصص، السودانی را همراهی می‌کنند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات آمریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده‌های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی علاوه بر آموزش، فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهند داشت. همچنین قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت‌های بزرگ امریکایی امضا خواهد شد.

در جریان این سفر همچنین نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک با هدف پیشبرد توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق، بخش تجارت، آموزش و فرهنگ برگزار خواهد شد.

کد خبر 844772 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق

دیگر خبرها

  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • حضور ۲۲۰ کاراته کا از استان در مسابقات قهرمانی کشور
  • تاکید رئیس جمهور جدید سنگال بر قطع وابستگی با کشور فرانسه
  • تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی
  • مقام سابق آمریکایی: ترامپ تصور می‌کرد اوکراین باید بخشی از روسیه باشد
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • ادعای مقامات آمریکا: چین ماشین جنگی روسیه را تقویت می‌کند