Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران بر لزوم ورود دانشگاه‌ها به تولید علم و تجاری‌سازی آن در مازندران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حسن خیریان‌پور در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی حفاظت و اتوماسیون سیستم‌های قدرت در دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر، اظهار کرد: استان مازندران به دلیل موقعیت، ویژگی‌ها و شرایط خاصی که دارد ظرفیت ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل متعددی در ابعاد مختلف در این استان نهفته است که قطعا با برنامه‌ریزی دقیق، مازندران می‌تواند کارکرد ملی و فرا ملی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مازندران علاوه بر قدمت تاریخی، از ظرفیت‌های متعدد به ویژه نیروی انسانی توانمند، سه فرودگاه فعال، سه بندر فعال، زمین‌های حاصلخیز، موقعیت خاص جغرافیایی و استراتژیک، ساحل زیبای دریای خزر و همجواری با پایتخت کشور برخوردار است و قطعا این نکته بر همه مبرهن است که با یک دیپلماسی فعال اقتصادی و گردشگری، طراز استان مازندران می‌تواند به طراز کشوری و حتی فراکشوری ارتقاء پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این‌که مازندران از دو منبع عظیم ثروث یعنی دریا و جنگل برخوردار است که در هیچ استان کشور این ظرفیت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مازندران در تولید 19 محصول رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و گردشگری سلامت، طبیعت‌گردی، بوم‌گردی و صنایع دستی نشان می‌دهد مازندران از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

خیریان‌پور با بیان این‌که یکی از برنامه‌های هشت‌گانه دولت درباره تحول نظام اداری، ایجاد دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری است، مدعی شد: استان مازندران پس از تهران در رتبه دوم کشور در زمینه بهره‌مندی از فناوری های نوین قرار دارد و مازندران با ضریب نفوذ اینترنت بالا در حال حرکت به سمت استان مجازی شدن است.

وی افزود: در حال حاضر استانداری مازندران برای شتاب دادن به روند توسعه همه‌جانبه استان برنامه دارد تا میان سه صاحب اصلی قدرت یعنی مسئولان، دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران پیوند ایجاد کند و اگر صاحبان قدرت سیاسی یعنی مجموعه مسئولان و دستگاه های اجرایی، صاحبان علم و دانش یعنی دانشگاه‌ها و صاحبان سرمایه و سرمایه‌گذاری در کنار هم قرار بگیرند، مطمئنا مازندران به جایگاه واقعی خود می‌رسد و این برنامه به صورت منظم در دستور کار مدیران استانی و شهرستانی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: دانشگاه‌ها باید در جهت تولید علم، تجاری‌سازی علم، شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال‌سازی مراکز رشد در دانشگاه‌ها اقدام کنند و همه اهتمام و تلاش خود را به کار بگیریم تا با ورود سرمایه‌گذاران به مازندران و فعال‌سازی پنجره‌های واحد برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در زمینه ارتقاء تولید و ایجاد اشتغال گام برداریم و حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است

تین نیوز

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان در شرایطی که جنگ روسیه و اوکراین محموله های تجاری بیشتری را به گمرکات ایران در مرزهای آستارا و بیله سوار کشانده کشور آذربایجان شمار ماشین هایی که می توانند روزانه از این مرزها عبور کنند را به ۱۵۰ دستگاه کاهش داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بهروز پورسلیمان، عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان در تشریح آخرین وضعیت تجارت دو کشور گفت: صادرات ایران به آذربایجان روند رو به رشدی را طی می کند و در مسیر طبیعی خود برقرار است. 

وی درباره طولانی بودن صف کامیون ها در گمرکات آستارا و بیله سوار توضیح داد: این چالش ریشه در دو علت دارد؛ یک دلیل برآمده از آنست که جنگ روسیه و اوکراین به ناامنی مسیرهای تجاری در این کشورها انجامیده و سبب شده محموله های تجاری که پیش از جنگ از مسیر این کشورها حمل می شد، به سمت جنوب ایران سوق پیدا کند تا از بندرعباس به ایران وارد شود و پس از آن از طریق گمرکات ایران به مقاصد مختلف از جمله آذربایجان برود. 

پورسلیمان افزود: این اتفاق در سال های گذشته به افزایش شمار ماشین هایی انجامیده که از مرزهای ایران تردد می کنند؛ در چنین شرایطی کشور آذربایجان شمار ماشین هایی که عبور آنها از مرز بیله سوار ممکن است را به میانگین ۱۵۰ دستگاه در روز کاهش داده و این ایراد را به ایران می گیرد که در گمرک بیله سوار دستگاه ایکس ری وجود ندارد؛ این در حالیست که در گمرک آستارا دستگاه ایکس ری مستقر است اما مشکل کندی تردد ماشین ها در این گمرک هم وجود دارد. 

نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: گفتنی است که این کندی در چند سال گذشته در تردد ماشین های ایرانی از گمرکات به وجود آمده و در سال های پیشین با چنین پدیده ای روبه رو نبوده ایم و شمار ماشین هایی که روزانه تنها از مرز بیله سوار عبور می کردند به ۲۵۰ دستگاه هم می رسید. 

وی خاطرنشان کرد: این انبوهی ماشین هایی که منتظر عبور از مرز هستند گاه به بروز تخلفات و ناهنجاری هایی می انجامد که تجارت را از این مرزها سخت و هزینه بر می کند و هر چند راهکارهایی برای کاهش صف ها مانند سامانه ای کردن ترددها به دست مسئولان ایرانی اجرا شده اما باز هم در هر دو مرز بیله سوار و آستارا تخلفات حذف نشده و سرعت عبور ماشین های چندان افزایش نداشته است. 

امید به گشایش سفارت آذربایجان در ایران داریم 

پورسلیمان در ادامه گفت وگو نسبت به بهبود رابطه سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان در سال جاری اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم سفارت این کشور در ایران در سال جاری بازگشایی شود، مراودات هیات های تجاری ایران با آذربایجان افزایش یابد و روابط تجاری ایران و آذربایجان به روزهای اوج برگردد. 

وی یادآور شد: از بهمن سال ۱۴۰۱ به دلیل حمله فردی مسلح به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و کشته شدن رئیس گروه حفاظت سفارتخانه و زخمی شدن افرادی دیگر این کشور، سطح روابط خود را از سفارتخانه به کنسولگری کاهش داد.

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان همچنین اظهار کرد: مرز مسافری دو کشور نیز از زمان وقوع جنگ قره باغ تاکنون بسته است؛ پیش از بسته شدن مرزها روزانه به طور میانگین ۲۵۰۰ نفر بین دو کشور رفت و آمد می کردند و این امر به ارتقای معیشت ساکنان شهرهای مرزی می انجامید؛ در نهایت امیدواریم با مذاکرات صورت گرفته این گره ها باز شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ورود ۵ هزار اتوبوس فعال به حمل و نقل عمومی تا پایان سال
  • محل‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در مازندران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • ورود رئیس جمهور به اسلام آباد
  • دعوت از همه دستگاه‌ها برای حضور فعال در طرح نور