Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و مدیران بهداشت و درمان زاهدان اظهار داشت: با توجه به نتایج موفق کمپین حمایت از سلامت مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیاز است این طرح به عنوان یک برنامه مثبت و مثمر در سایر استان‌های کشور اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییسی افزود: دستاورد‌های بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان حاصل تلاش‌های شبانه روزی و مجاهدت‌های دست اندرکاران این حوزه است و اگر همه دستگاه‌های متولی سلامت می‌توانستند هم پا و همراه با دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند به طور قطع مشکلات این حوزه کمتر می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه در عرصه بهداشت تلاش برای افزایش سلامت مادران و نوزادان است و برای این کار نیاز به صرف هزینه ها، اقدامات و مداخله‌های بهداشتی در درون بیمارستان‌ها داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید برخی هزینه‌ها را جایی صرف کنیم که مشکلات اتفاق می‌افتد به عنوان نمونه نیاز است سرمایه گذاری بیشتری برای تجهیز بیمارستان‌ها انجام شود تا آمار مرگ و میر بیمارستانی کاهش یابد.

دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت ویژه سیستان و بلوچستان در مقوله سلامت، افزود: هم اینک هزینه‌های زیادی صرف مبارزه با بیماری‌هایی مانند سل و مالاریا در این استان می‌شود که اغلب مربوط به اتباع بیگانه کشور‌های همسایه است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات فوق العاده‌ای در زمینه کاهش مالاریا و سایر بیماری‌های واگیر انجام شده که جای تقدیر دارد.

رییسی باقدردانی از خدمات ارزشمند همه دست اندرکاران سلامت سیستان و بلوچستان از آنان به عنوان مرزداران سلامت یاد کرد و گفت: با کوچکترین غفلت در مدیریت بیماری‌های واگیر به ویژه در مناطق مرزی دچار چالش جدی می‌شویم، اما در این استان درایت و تدبیر مدیران سلامت در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیر تحول بزرگی را رقم زده است.

وی تصریح کرد: تحول سلامت دهان و دندان از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است که تلاش می‌کنیم با تربیت بهداشت کاران دهان و دندان و فعال کردن مراکز دندانپزشکی در شیفت‌های عصر و شب، زمینه کاهش پرداخت هزینه از جیب مردم را فراهم کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: تمام پروژه‌های عمرانی مصوب شده در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حمایت کامل وزارت بهداشت به منظور ارائه بهتر خدمات سلامت به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر رئیسی همچنین از خدمات مطلوب بیش از ۱۰ هزار داوطلب سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تقدیر کرد و افزود: فعالیت داوطلبان سلامت سطح اول ارائه خدمات سلامت را از مراکز بهداشت به محله‌ها و خانه‌ها منتقل کرده و این حرکت نمونه بارز مشارکت مردمی است.

 معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از بازدید یک روزه از برخی مراکز خدمات جامع سلامت و حاشیه شهر زاهدان و شرکت در گردهمایی اعضای هیات رئیسه و مدیران بهداشت و درمان استان، امشب زاهدان را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام/ع

سفر  معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به زاهدان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان

 زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:  فاز اول و دوم این برنامه در سال گذشته در شهرستان خاش و سراوان اجرایی شد و فاز سوم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، امروز همزمان با دومین روز از هفته سلامت، در مرکز حضرت فاطمه زهرا (س) زاهدان افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • اجرای طرح ارتقای سواد سلامت در مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار