Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@16:29:55 GMT

شگرد جدید کلاهبرداری کارت به کارت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۳۹۹۳۰

در اطلاعیه پلیس آگاهی آمده است: اخیراً کلاهبرداران با آگاه شدن شهروندان از شیوه های کلاهبرداری کارت به کارت و تلفنی، شیوه ای جدید را جهت اغفال قربانیان خود به منظور اغفال و کشاندن آنان به جلوی باجه های خودپرداز بانک ها اقدام به طعمه گذاری جهت جلب اعتماد قربانی کرده و حتی مبالغی بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ میلیون ریال به حساب وی واریز می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرد کلاهبردار با چرب زبانی، قربانی را به جلوی خودپرداز هدایت کرده تا مابقی پول را به حساب وی واریز نماید، با این ترفند، کلاهبردار با مانورهای متقلبانه اول از موجودی حساب قربانی اطلاع پیدا کرده و سپس با رفتاری بسیار هوشمندانه و بانکی تمام موجودی وی را به حساب خود و همدستان خود انتقال می دهد. پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان نسبت به شیوه و شگرد جدید کلاهبرداران هشدار داده و از شهروندان خواست، برای واریز وجه به حساب شما یا ارسال جایزه برای شما نیازی به اعلام رمز اول یا دوم کارت خود یا مراجعه به دستگاه خود پرداز نیست.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۳۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی

سید مهدی قویدل با اشاره به احصای شیوه‌ها و شگرد‌های کلاهبرداری از طریق بررسی پرونده‌های پرتکرار قضایی در استان و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه طی پارسال گفت: در اجرای گام اول با عنوان شناسایی و احصای آخرین وضعیت شگرد‌های کلاهبرداری بر اساس پرونده‌های متشکله قضایی در استان طی مکاتباتی با ۲ نفر از قضات رسیدگی کننده دادسرای عمومی و انقلاب کرمان و پلیس فتا و آگاهی آخرین وضعیت جرم کلاهبرداری و آخرین شگرد‌های کلاهبرداری در فضای مجازی و حقیقی اقدام شد.

وی افزود: در ادامه برای اجرای گام دوم با عنوان برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های متولی در استان برای شناسایی و رفع موانع و چالش‌های احتمالی بومی استان از طریق بررسی شگرد‌های احصا شده ۳ جلسه تخصصی برگزار شد که این جلسات ۳۷ مصوبه در پی داشت و در جلسه اول با احصای شیوه‌های جدید کلاهبرداری، تقسیم کاری بین دستگاه‌های همکار انجام شد و در جلسات بعد نیز این مصوبات پیگیری و اجرایی شدند.

این مقام قضایی در ادامه به اجرای گام سوم اشاره کرد و ادامه داد: گام سوم با عنوان پیگیری اجرای راهکار‌های تعیین شده برای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و شبکه‌ای از سوی دستگاه‌های مجری با برگزاری جلسه مصوبات و راهکار‌های عملی احصا شده پیگیری و درادامه در اجرای گام چهارم نیز با عنوان مطالبه‌گری از دستگاه‌های استانی  برای ارائه گزارش اقدامات و نتایج حاصله طی مکاتبات متعدد از همه دستگاه‌ها اجرای مصوبات پیگیری شد.

قویدل اضافه کرد: اجرای گام پنجم نیز با عنوان افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی و شبکه‌ای اقدامات ذیل انجام شد که در راستای آن برای ۱۲ هزار و ۴۳۷ نفرازشهروندان پیامک اطلاع رسانی ارسال و با انتشار ۱۲۰ عنوان عکس نوشته در فضای رسانه‌ای داخلی و ارائه آموزش حضوری به دانش آموزان مدارس در زمینه جرائم مربوط به فضای مجازی و رسانه‌ای و آخرین شگرد‌های کلاهبرداری و ارتقای سواد رسانه‌ای دانش آموزان با حضور کارشناسان پلیس فتا و قضات مجرب در این حوزه گام موثری برداشته شد.

وی با بیان آمار مقایسه‌ای تعداد پرونده‌های کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع در استان، بیان کرد: حوزه قضایی شهرستان کرمان در سال ۱۴۰۱ با ۷۷ درصد و در سال ۱۴۰۲ با ۲۳۶ درصد پرونده در این خصوص، تغییر ۲۰۶ درصدی و روند افزایشی آن را نشان می‌دهد همانگونه که در حوزه قضایی بخش فهرج با ۹۲ درصد کاهش روبه رو بودیم که ضرورت دارد شهروندان از آخرین شگرد‌ها و شیوه‌های کلاهبراری در فضای مجازی آگاه و از سوی دستگاه‌های ذیربط اطلاع رسانی شود تا به راحتی به هر نوع پیامک در فضای مجازی پاسخ داده نشود و قربانی اهداف این نوع افراد فرصت طلب قرار نگیرند.

این مقام قضایی در ادامه نیز برخورد با متخلفان شرکت‌های بازاریابی در سطح استان و همچنین ساماندهی شرکت‌های دارای مجوز و طرح مشکلات این شرکت‌ها در کمیته متناظر استانی در اداره کل صمت استان کرمان را از دیگر اقدامات پیشگیری از شیوه‌ها و شگرد‌های کلاهبرداری از طریق بررسی پرونده‌های پرتکرار قضایی در استان عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد جوان از داخل زندان
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی