Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@09:24:28 GMT

دیدار روسای مجلس ایران و قطر

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۰۱۱۲

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۲۷ دی ماه) در دیدار با احمد بن عبدالله بن زاید آل محمود رئیس مجلس قطر و هیات همراه اظهار داشت: ما از شرایطی که برای قطر به وجود آمده ناراحتیم و تحریم کشورها را روش درستی برای مقابله با کشورها نمی دانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و قطر روابط دوستی دیرینه ای با هم دارند و ما به این دوستی پایبند خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در این دیدار رئیس مجلس قطر گفت: امت اسلامی در وضعیت سختی قرار دارند و امید ما به همکاری امت اسلامی است.

وی افزود: وقتی اختلافی بین کشورها پیش می آید باید از طریق مذاکره و گفت و گو حل و فصل شود و نظامی گری و خشونت راه حل مشکلات نیست.

رئیس مجلس قطر گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران دلالت بر اصالت و عقلانیت و براساس محبت و برادری است و ما این دوستی را ارج نهاده و به آن پایبندیم و در غم و سختی ها و شادی ها کنار هم خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: قطر درگیر توطئه بزرگی شد که ریشه آن معلوم نیست ولی آنچه مسلم است اینکه هر کشوری باید به گونه ای رفتار کند که نه منافع خودش و نه منافع کشورهای منطقه به خطر نیفتد.

رئیس مجلس قطر تاکید کرد: رفتار ما به گونه ای بوده که کشورهای دیگر آسیب نبینند و ما بر تعهدات و موافقت نامه های خود با امارات پایبند بودیم، هر چند که آنها ما را تحریم کردند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسائل جهان اسلام به دوستی و برادری حل شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان

به گزارش قدس آنلاین آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به همسایه جنوب شرقی امروز دوشنبه با آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

پیشتر هم دیدارهایی میان رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان، رئیس مجلس ملی و همچنین اعضای هیأت علی رتبه دو کشور برگزار شده بود.

همچنین در این سفر ۸ سند همکاری هم بین وزرای دولت های ایران و پاکستان در موضوعات تجاری، اقتصادی، امنیتی، حمل و نقل، قضایی، فرهنگی و ... به امضا رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • دیدار آیت‌الله رئیسی و رئیس‌ سنای پاکستان
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند