Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- سفیر چین در سازمان ملل متحد موضع کشورش در قبال برجام را کاملا شفاف دانست و گفت از این توافق بین المللی حمایت می کنیم.

وو هایتائو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما بارها در شورای امنیت نسبت به برجام موضع گیری کرده ایم و کاملا روشن است که چین از این توافق حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده کشور چین در سازمان ملل اما از اقدام وزارت خزانه داری در تحریم دو تبعه چینی به دلیل همکاری با ایران اظهار بی اطلاعی کرد و پاسخگویی به این سوال را منوط به دریافت اطلاعات تکمیلی دانست.
وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه همزمان با تمدید اسقاطیه های تحریم مربوط به برجام، 14 فرد حقیقی و حقوقی ایرانی و مرتبط با ایران که 2 نفر آن ها تبعه چین هستند را در فهرست تحریم ها قرار داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در 12 اکتبر 2017 پایبندی ایران به تعهدات برجامی را تایید نکرده بود و تصمیم گیری را به کنگره وانهاد، این بار با اتمام مهلت قانونی برای تصمیم گیری، مجبور شد بار دیگر تحریم های آمریکا علیه ایران که به موجب برجام اسقاط شده بودند را تعلیق کند اما در بیانیه خود تهدید کرد که دیگر این اسقاطیه ها را تمدید نخواهد کرد.
ایران، چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلیس، اتحادیه اروپا، و آمریکا در سال 2015 به توافقی با نام برنامه جامع اقدام مشترک درباره موضوع هسته ای ایران دست یافتند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع بین المللی نظارت بر فعالیت های هسته ای، تا کنون 9 بار پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای تعهدات برجامی را تایید کرده است.
اروپام**1429
ناشر:محسن طاهرزاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

کد خبر 847176 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان