Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- مشاور امور بانوان مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: تشکیل 900 صندوق خرد محلی زنان روستایی در 15 استان کشور تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد که بخش اعظم آن تاکنون تحقق یافته است.

ناهید کشاورز شامگاه سه شنبه در نشست صندوق خرد محلی زنان روستایی مهاباد اظهار کرد: 600 صندوق خرد محلی زنان روستایی نیز طی 2 سال گذشته در سطح کشور فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی تقویت صندوق های خرد محلی برای افزایش توان تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی که از ارکان تولید و اشتغال به شمار می رود از اهم برنامه های صندوق کارآفرینی امید است.
وی همچنین ایجاد خودباوری، توجه به تصمیم گیری های خرد، توجه به اقتصاد محلی و منطقه ای، توجه به مزیت های منطقه ای و ایجاد روحیه اقتصاد مشارکتی را از سیاست ها و اهداف دیگر این صندوق دانست.
کشاورز با اشاره به هدفگذاری دولت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی، اظهار کرد: بر این اساس و با رفع نیازهای آموزشی زنان روستایی /منطبق با نیاز بازار/ برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد.
مدیرکل صندوق کار آفرینی آذربایجان غربی نیز گفت: 36 صندوق در هشت شهرستان این استان فعالیت دارد که به زودی به تعداد آنها افزوده می شود.
علیرضا آخوندزاده با بیان اینکه صندوق نهادی پیشرو در ایجاد اشتغال خرد و متوسط است، گفت: هدف از تشکیل صندوق ها بهبود وضعیت اقتصادی، تقویت اقتصاد محلی و خوداتکایی جوامع روستایی است و بر این اساس با ایجاد شبکه های تولید و شناسایی ظرفیت و بازارهای هدف در مناطق روستایی، اشتغال پایدار ایجاد می شود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به نقش موثر زنان در اقتصاد کشور گفت: حضور زنان در عرصه های اقتصادی که نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، می تواند نقش تعیین کننده در بهبود وضعیت معیشتی مردم داشته باشد.
ایرج شجاعی با اشاره به ضرورت جلوگیری از کاهش مهاجرت روستایی، اظهار کرد: ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات به مشاغل روستایی می تواند در این امر تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا یکی از مهم ترین معیارها جهت سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند.
بر این اساس نگاه به قشر زنان به عنوان نیروهای فعال و سازنده، تاثیر مستقیمی بر تحقق توسعه اجتماعی، تسریع فرآیند توسعه اقتصادی و عدالت اجتماعی دارد.
3072/3093
** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده تشکیل شده است.

علیرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار عملکرد رسیدگی تعزیرات حکومتی در فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ در بخش کالا و خدمات ۸۹۷ پرونده با مبلغ جریمه و محکومیت ۳۰ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز ۸۸ پرونده با مبلغ جریمه ۱۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و در بخش بهداشت دارو و درمان ۸۲ پرونده  با مبلغ جریمه ۶ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در مجموع در فرودین ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در سامانه ارتباطی ۱۳۵ ثبت یا برای رسیدگی فوری به تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد