Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا در نامه‌ای به آژانس کار و امداد ملل متحد (آنروا) که از آوارگان فلسطینی حمایت می‌کند، اعلام کرد پرداخت ۶۵ میلیون دلار از کمک‌های وعده داده شده به این آژانس را تعلیق می‌کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان دولت آمریکا و مقامات حکومت خودگردان فلسطین، آمریکایی‌ها از قطع بخشی از کمک‌های مالی به آژانس کار و امداد ملل متحد (آنروا) خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تنش‌ها پس از اعلام خبر تصمیم ترامپ برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی جرقه خورد و اتخاذ موضع مخالف از سوی مقامات تشکیلات خودگردان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را عصبانی کرد.

آنطور که در نامه دولت آمریکا به آنروا آمده، ترامپ فقط با اختصاص ۶۰ میلیون دلار از کمک‌های مصوب به این صندوق بین‌المللی موافقت کرده و امضای چک ۶۵ میلیون دلار باقی‌مانده را به «بررسی‌های آتی» موکول کرده است.

آنروا یک سال پس از تشکیل رژیم صهیونیستی (۱۹۴۹) توسط سازمان ملل و با هدف کمک به صد‌ها هزار پناهجوی فلسطینی تأسیس شد؛ حالا آنروا به فرزندان آن پناهجویان خدمات می‌دهد و تعداد فلسطینی‌های تحت نظرش به میلیون‌ها نفر رسیده است.

منابع جروزالم‌پست گفته‌اند که ترامپ پس از شنیدن توصیه‌های وزرای دفاع و خارجه و مشاور امنیت ملی خود، به این کار راضی شده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل گفته که از شنیدن خبر تصمیم دولت آمریکا برای کاهش سطح کمک‌های مالی به آنروا «بسیار نگران» شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم