Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@09:46:23 GMT

خبر خوش برای بیماران ام‌اس، پروانه‌ای و اوتیسم

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۰۴۷۴

خرداد:سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی از قرار گرفتن بیماران ام‌اس، پروانه‌ای و اوتیسم در لیست حمایت بیمه ای بیماری های خاص خبر داد.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 97، اظهار داشت: دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهد و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه ای و اوتیسم را مانند بیماری های خاص محاسبه و پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین دولت مجاز است برای حمایت از تولیدات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض و پرداخت یارانه ای و سایر مشوق ها را از محل طرح های کمک های فنی اعتباری کشاورزی و منابع طبیعی آب پرداخت کند.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و درمان با همکاری سازمان های بیمه گر پایه سلامت مکلف است حداکثر ظرف مدت 2 ماه نسبت به نظام پرداخت گلوبال برای حداقل 120 خدمت که دارای بار مراجعه و هزینه بالا دارد اقدام کند.
وی عنوان کرد: همچنین پرداخت سازمان های بیمه گر درمانی و پایه، برای خدمات سرپایی و تخصصی، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل اسناد ثبت شده در شهرهای زیر 100 هزار نفر اجرایی شود و پرداخت به ارائه کنندگان خدمات در سطوح مختلف و پایه در مناطق فوق در اولویت قرار می گیرد.
به گزارش خانه ملت، این نماینده مجلس بیان داشت: تدوین پروتکل مورد نیاز خدمات سرپایی عمومی و تخصصی با استفاده از راهنمایی بالینی برای حداقل 70 خدمت ظرف مدت 3 ماه توسط دولت ضروری است.
برچسب ها: بیماران ام‌اس ، پروانه‌ای ، اوتیسم

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است

 نبی بامریان اظهار کرد: هزار و ۱۰۹ نفر از مراجعان بیمارستان امام خمینی(ره) خاش، در ۸ماه گذشته از خدمات مرکز ام آر آی این بیمارستان بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: این دستگاه، پیشرفته ترین دستگاه تولید شده در دنیا است که با راه اندازی آن علاوه بر ارتقاء سطح کیفی خدمات تشخیصی، از اعزام بیماران به سایر نقاط استان جلوگیری شده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش افزود: از ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه ام آر آی، مجهز بودن به هوش مصنوعی و همچنین امکان ارائه خدمات به بیماران تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم است.

وی گفت: ارزش تقریبی این دستگاه ام آر آی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان و در خدمت مردم خاش است.

بامریان ادامه داد؛ به‌ منظور کاهش مراجعات حضوری و ایجاد سهولت در دریافت نوبت، سامانه نوبت‌دهی از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://nobat.zaums.ac.ir/ نیز برای بیمارستان امام خمینی (ره) خاش فعال است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است