Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@17:16:28 GMT

مشتریان وان پلاس زیر تیغ هکرها

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۰۵۳۱

مشتریان وان پلاس زیر تیغ هکرها

اخبار منتشر شده نشان می دهد هکرها و مجرمان سایبری با حمله و نفوذ به وب سایت شرکت تولید گوشی وان پلاس ، اطلاعات کارت های اعتباری مشتریان این وب‌سایت را به سرقت برده‌اند.

ایران آنلاین /

موسسه امنیت سایبری «فیدوس» اعلام کرده است که در وب سایت شرکت وان پلاس، سازنده گوشی‌های هوشمند و محصولات تکنولوژی در چین، یک حفره امنیتی وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری امکان می‌دهد تا اطلاعات خصوصی، محرمانه و مالی کارت‌های اعتباری کاربران و مشتریانی که خرید اینترنتی کرده‌اند را به سرقت ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه تحقیقاتی فیدوس در ادامه این گزارش آورده است: به نظر می‌رسد این وب سایت بر روی پلت‌فرم و درگاه ضعیفی بنا شده است و همین امر نیز موجب شده است که احتمال دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری بسیار بالا برود. دلیل دیگری که متخصصان امنیت سایبری خاطر نشان کرده‌اند، آن است که صفحه مجازی که در وب سایت وان پلاس هنگام خرید اینترنتی برای کاربران و مشتریان ظاهر می‌شود، از کدهای ایمن و امنیت کافی برخوردار نیست.البته شرکت چینی وان پلاس هنوز به این موضوع پاسخ رسمی نداده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟

️ اقساط معوق و چک‌های برگشتی از مهمترین عواملی است که بر امتیاز اعتباری افراد تاثیر می گذارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ️اصلاح مدل اعتبارسنجی مشتریان بانکها یکی از برنامه های بانک مرکزی برای گسترس هم تسهیلات خرد در شبکه بانکی است که از سال قبل استارت آن زده شد و آنطور که معاون فناوری های نوین این بانک می گوید امسال بناست مدل جدید اعتبارسنجی در شبکه بانکی اجرایی شود. 

5 باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟

 

مسئولان بانک مرکزی قبلا گفته بودند: مدل جدید بر اساس تجربیات جهانی و با استفاده از شاخص‌های بانک جهانی و پنج شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه اعتبارسنجی و مدل‌سازی بر اساس یادگیری ماشین تهیه شده است و نسبت به مدل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در طراحی این مدل از شاخص‌های متنوعی استفاده شده است که مواردی مانند رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی را می‌توان به‌عنوان مهمترین شاخصه‌های مورد بررسی برای تعیین امتیاز اعتباری برشمرد.

اما مشتریان و متقاضیان تسهیلات بانکی باید بدانند که تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی‌ بر امتیاز اعتباری آنها تاثیر منفی خواهد داشت؛ هر چه نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های صادره و مبالغ چک‌های برگشتی نسبت به مجموع مبالغ چک‌های صادره، بیشتر باشد تاثیر آنها بر کاهش امتیاز اعتباری افراد، بیشتر خواهد بود.

توصیه مهم به مشتریان بانکی این است که " اگر چک برگشتی دارید، بهتر است تلاش کنید خیلی سریع بدهی خود را پرداخت کنید زیرا تاخیر بیشتر در رفع سوء اثر چکهای برگشتی، منجر به کاهش بیشتر امتیاز اعتباری می‌گردد. در این راستا رعایت پرداخت به موقع بدهی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات مالی مانند چک برگشتی، می‌تواند به حفظ و افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند."

حمیدرضا کردنائیج؛ کارشناس مسائل بانکی با اشاره به محدودیت‌های بانکی افراد دارای چک برگشتی می گوید:️ وقتی چک شما برگشت می‌خورد، سامانه محچک 24 ساعت به شما وقت می‌دهد تا چک را وصول کنید. ️ در صورت اقدام نکردن برای وصولی چک، با توجه به اولویت بندی به اندازه مبلغ چک شروع به مسدود کردن حسابهای شما می‌کند.

عدم افتتاح حساب و دریافت کارت جدید، عدم دریافت وام و ضامن شدن، عدم دریافت دسته چک و ثبت چک جدید از محدودیت‌های افرادی است که چک برگشتی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی، بازیگر
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • گریه‌های شدید مشتریان پژو پارس بعد از دو برابر شدن قیمت + ویدئو
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • اولین قدم در جذب مشتری
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • رصد آموزش امنیت سایبری به یک کارگروه دائمی نیاز دارد/ اگر حوزه سایبر متخصص باشد، امنیت سایبری فوق تخصص است!