Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که در مقابل منطقه «عفرین» سوریه هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در مورد احتمال عملیات ترکیه علیه شبه نظامیان کرُد سوریه در منطقه عفرین گفت که این منطقه، خارج از مسئولیت ائتلاف است.

ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که در مقابل منطقه «عفرین» سوریه هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«رایان دیلون» سخنگوی این ائتلاف سه‌شنبه در جریان نشست خبری در پاسخ به این سؤال که در صورت حمله ترکیه به شبه نظامیان کُرد «یگان‌های مدافع خلق» در سوریه چه خواهد کرد، گفت که «منطقه عملیات ترکیه خارج از منطقه مسئولیت ائتلاف است».

به گزارش شبکه راشای تودی، دیلون که طی امروز و فردا در نشست کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شهر بروکسل حضور دارد، تصریح کرد که شرایط نظامی در مرز‌های ترکیه و سوریه در این نشست بررسی خواهد شد.

پیشتر «خلوصی آکار» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه که او نیز در نشست ناتو حضور دارد، گفته بود که ترکیه هرگز اجازه تسلیح شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق در سوریه را نخواهد داد، چرا که این شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی «حزب کارگران کردستان» (پ. ک. ک) هستند.

این هفته یکشنبه آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نیروی مرزی جدید در شمال شرق سوریه تشکیل دهد که نیرو‌های آن نزدیک به ۳۰ هزار نفر خواهد بود.

ایالات متحده آمریکا گفته است این نیرو بر مرز‌های سوریه با ترکیه، عراق و رودخانه فرات متمرکز خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

در واکنش به این خبر، «بکیر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن تصمیم ائتلاف آمریکایی برای تشکیل ارتش کُردی در شمال سوریه، گفت که این کار «بازی با دم شیر» است. (جزئیات بیشتر)

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز تهدید کرد که ارتش کُردی مورد نظر آمریکا را در نطفه خفه خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

این اقدام آمریکا باعث واکنش دولت سوریه نیز شد و دمشق آن را به شدت محکوم کرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003F0I

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام خبر برگزاری نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت شورای ائتلاف گفت: این نشست امروز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیرابراهیم رسولی افزود: این روزها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزار می‌شود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزار می‌کند و امیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: برخی روشی جز بی‌اخلاقی و تخریب ندارند، بی‌محلی سیاست ما به این قلیل افراد است. مسئله ما مردم و کشور است و با عنایت به رهنمودهای رهبرانقلاب در باب وحدت و پرهیز از مجادلات بیهوده سیاسی از آن‌ها و رفتارشان عبور می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • نشست همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل