Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست تیم جراحی اتاق عمل بیمارستان قلب الزهرا (س) با اشاره به انجام این عمل در بسیاری از کشور‌های پیشرفته، گفت: در این روش عوارض بعد از عمل، از بین می‌رود و بیمار پس از گذشت مدت زمانی اندک قادر به راه رفتن است.
خلیل ضرابی ادامه داد: در عمل EVH با ایجاد شکافی کوچک در ناحیه زانو، میله آندوسکوپ به سمت کشاله ران وارد می‌شود و پس از شناسایی دقیق رگ به کمک دستگاه اندسکوپ و مانیتورنگ آن، رگ موردنظر را برای پیوند به عروق قلبی جدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به مزایای عمل EVH در زمینه کاهش پیامد‌های بعد از عمل، به ویژه در بیماران دیابتی و تاثیر مثبت آن در کاهش ورم پا و کاهش درد، افزود: EVH به دلیل کاهش جراحی و بخیه در عمل قلب باز به عنوان یک عمل زیبایی نیز شناخته می‌شود.
دکتر ضرابی از دیگر مزایای EVH به کاهش زمان بستری بیمار، جلوگیری از عفونت‌های بعد از عمل و بی نیازی به تجویز دارو‌های آنتی بیوتیک اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶ درصدی ماموریت های اورژانس در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، طین الله عین اللهی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: در نوروز امسال شاهد کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس بودیم و در حال حاضر تعداد ۲۶ هزار نفر از عوامل اورژانس در سراسر کشور به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت بیان کرد: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: ۵۸ هزار بیمار توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند و ۷۷ هزار نفر نیز توسط آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

عین اللهی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه کردند افزود: از این تعداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و ۸۵۰ بیمار بدحال نیز احیای قلبی شدند و تعداد ۴۷۰ هزار نفر نیز در بیمارستان‌ها و مراکز دربندی بستری شدند.

وزیر بهداشت و درمان ابراز کرد: در این مدت ۱۱۶ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های مختلف سراسر کشور صورت گرفته که ۳۵ هزار جراحی اورژانسی بوده است.

وی عنوان کرد: ۸۷۰ هزار تیم بازرسی در سراسر کشور در این ایام مشغول به فعالیت بودند که پس از بازرسی‌های صورت گرفته ۲۷۰۰ مرکز به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی توسط عوامل قضایی پلمپ شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان قم در ایام نوروز اورژانس به بیش از ۳۶۰۰ مصدوم جاده‌ای و شهری خدمات ارائه کرده که این آمار کاهش ۱۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

عین اللهی افزود: در استان قم در ایام نوروز ۹۶۰۰ بیمار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که ۳۸۰۰ نفر از آنان بستری شدند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: تیم‌های بازرسی ۵۵۰۰ مورد بازرسی بر رعایت موارد بهداشتی در مراکز مختلف نظارت داشتند که ۷ هزار تن مواد غذایی فاسد در این استان معدوم شده است.

کد خبر 6063793

دیگر خبرها

  • کاهش ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس کشور در ایام نوروز
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت های اورژانس در ایام نوروز
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • خدمت‌رسانی به ۱۰ هزار بیمار در بیمارستان‌های فارس
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • خدمت رسانی به بیش از ۶ هزار بیمار در بیمارستان خلیلی شیراز
  • انجام عمل جراحی پیچیده شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان