Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@03:20:10 GMT

به این دلیل در وعده صبحانه پنیر نخورید!

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۱۰۲۵

به این دلیل در وعده صبحانه پنیر نخورید!

محمد عسکرفراشاه درباره وعده غذایی صبحانه اظهار کرد: یکی از مشکلات تغذیه امروز ما ایرانی‌ها اهمیت ندادن خیلی از مردم به وعده مهم صبحانه است به طوریکه خیلی از افراد این وعده مهم غذایی را نادیده می‌گیرند و در میان سایر افرادی که صبحانه می‌خورند, رایج‌ترین ماده مصرفی آنها نان و پنیر است!

خبرگزاری تسنیم: یک متخصص طب ایرانی گفت: اصولاً پنیر غذایی خوبی برای صبحانه نیست؛ از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می‌شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد عسکرفراشاه درباره وعده غذایی صبحانه اظهار کرد: یکی از مشکلات تغذیه امروز ما ایرانی‌ها اهمیت ندادن خیلی از مردم به وعده مهم صبحانه است به طوریکه خیلی از افراد این وعده مهم غذایی را نادیده می‌گیرند و در میان سایر افرادی که صبحانه می‌خورند, رایج‌ترین ماده مصرفی آنها نان و پنیر است!

وی افزود: این در حالی است که اصولاً پنیر غذایی خوبی برای صبحانه نیست؛ از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می‌شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است؛ توصیه به مصرف و علاوه بر آن مصرف پنیر با خیار و گوجه فرنگی آن هم در فصل سرما اثرات نامطلوب آن را چندین برابر می‌کند.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: در مطالعات جدید علمی ثابت شده که جذب کلسیم بیشتر در شب صورت می‌پذیرد و بهتر است پنیر به عنوان یک ماده مغذی در شب مصرف شود و ثانیاً پنیر با مصلحات (اصلاح کننده) یعنی همراه با گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان مصرف شود.

عسکرفراشاه خاطرنشان کرد: خیلی از ضعف‌ها و کسالت‌ها در بین دانش‌آموزان و کارمندان به علت عدم به کاربردن همین آموزه طب ایرانی است؛ باید توجه داشت که بهترین صبحانه شامل مربای بالنگ، مربای به، مربای هویچ و مربای پوست پسته برای معده‌هایی سرد یا ضعیف و مربای آلبالو و مربای زرشک برای معدهای گرم و حریره بادام، شیر‌برنج با کمی دارچین یا زعفران‌، عسل و شیره انگور است.

وی یادآور شد: بیماران دیابتی بهتر است از میوه‌های پخته شده بدون شیرینی نظیر به، سیب یا هویج همراه با نان بهره ببرند و نکته آخر اینکه بهتر است نوشیدنی‌ها نظیر چای یا شیر یک ساعت با غذا خوردن فاصله داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003EgM

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ خودرو نخورید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در صورت مشاهده علائم و نشانه‌های اولیه مسمومیت مانند حالت تهوع و استفراغ در افرادی که قارچ خودرو مصرف کرده‌اند باید بیمار در اولین فرصت به مراکز درمانی انتقال یابد.
دکتر ابراهیم شکیبا از مردم خواست از مصرف قارچ‌های خودرو به خصوص قارچ‌هایی که در کنار تنه درختان می‌رویند و یا افراد بومی به صورت فله‌ای آنها را جمع آوری می کنند خودداری شود.

دیگر خبرها

  • ضرر‌هایی که نوشیدن قهوه به همراه دارد
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • قارچ خودرو نخورید
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • اهمیت صبحانه برای کودکان
  • انواع صبحانه در کشورهای مختلف جهان و اثرات آن بر روح و جسم