Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویتزر؛ شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات آلمان بشدت مخالف تشکیل ائتلاف بزرگ با نقش آفرینی حزب متبوعش است.

هورست زِهوفِر، رهبر حزب سوسیال مسیحی آلمان با حضور در مقر حزب سوسیال مسیحی در شهر مونیخ، گفت: امیدوارم مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات در نهایت در کنگره حزبی قریب الوقوع این حزب، موفق بیرون بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون ما خواهان تشکیل ائتلاف بزرگ هستیم.

در همین حال کوین کُنِرت، رهبر شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات (که مخالف تشکیل ائتلاف بزرگ تشکیل دولت آینده آلمان با نقش آفرینی حزب متبوعش است) گفت: در جایی که حزب سوسیال دموکرات با احزاب متحد مسیحی (دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی ها) سالهاست در ارتباط با مسائلی نظیر بازار کار یا سیاست‌های اجتماعی یا حتی به طور مثال در عرصه سیاست جذب و پذیرش پناهجویان با هم مشکل دارند، به نظر می‌رسد تشکیل دولت حداقلی، امکانی باشد تا سطح این اختلافات، بیشتر مشخص و مواضع متفاوت، بهتر روشن شوند.

این شرایط برای آنگلا مرکل بدان معناست که او در ارتباط با مسائل مختلف، مورد به مورد، نظر اکثریت اعضای پارلمان سراسری فدرال آلمان (بوندس تاگ) را بدست آورد. البته او از روبرو شدن با این شرایط در هراس و نگرانی است. چون در پیش گرفتن این رویه با سبک سیاسی چند ساله او همخوانی و تطابق ندارد.

کوین کُنِرت افزود به لحاظ انسانی، من نمی‌توانم چنین فضایی را درک کنم، اما این را باید دانست که سیاست آلمان را نمی‌شود طبق حساسیت‌ها و دریافت‌های آنگلا مرکل جهت دهی کرد.

وی افزود: شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات در زمینه تشکیل یک ائتلاف بزرگ جدید، نگاه بسیار منتقدانه‌ای دارد. متاسفانه باید بگویم که بعد از آنکه ما متن توافقنامه مربوط به مذاکرات اولیه تشکیل ائتلاف بزرگ را دیدیم، اکنون می‌توانیم بهتر، این نگاه منتقدانه خود در تشکیل این ائتلاف را توجیه کنیم، چون فکر می‌کنیم این متن، بسیاری از مسائل و محور‌های اصلی مد نظر حزب سوسیال دموکرات را در نظر نگرفته و لحاظ نکرده است. از این رو بر این باوریم که استمرار ائتلاف بزرگ، موجودیت حزب سوسیال دموکرات را دستکم به عنوان یک حزب مردمی در آلمان به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام/

مخالفت شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات آلمان برای ائتلاف بزرگ در این کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»

دولت رئیس‌جمهور ایالات متحده با فشار مجدد از سوی دیگر دموکرات‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن رژیم صهیونیستی برای عدم تهاجم گسترده به رفح، شهری که تقریبا نیمی از ۲.۳ میلیون نفر ساکنان نوار غزه در آن پناه گرفته‌اند، مواجه است.

به گزارش ایسنا، ۵۷ نفر از ۲۱۲ دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را امضا کردند که در آن از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا هر اقدام ممکنی را برای منصرف کردن کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از حمله همه‌جانبه به این شهر نزدیک مرز مصر انجام دهد.

در نامه این چهره‌های دموکرات آمریکا آمده است: «ما از شما می‌خواهیم با استناد به قوانین و سیاست‌های موجود، فورا از برخی کمک‌های نظامی تهاجمی به کابینه اسرائیل، از جمله کمک‌هایی که با تکیه بر قوانین کنونی است، استفاده کنید تا از حمله تمام‌عیار به رفح جلوگیری شود.»

به گزارش رویترز، کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر در مورد این نامه که به رهبری نمایندگانی چون «پرامیلا جایاپال» و «مادلین دین» تدوین شده بود، پاسخ نداده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت هنوز طرحی برای حمله وعده داده شده رژیم صهیونیستی به رفح که از غیرنظامیان محافظت کند، ندیده است و تکرار کرد که واشنگتن نمی‌تواند بدون چنین طرحی از چنین حمله‌ای حمایت کند.

حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین، آن هم در سالی که آمریکا انتخابات ریاست جمهوری در پیش دارد، فشار سیاسی مضاعفی بر دوش این رئیس‌جمهور دموکرات، به‌ویژه از سوی دموکرات‌های جوان وارد کرده است. این امر موجی از آرای اعتراضی «عدم تعهد» را در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها ایجاد کرد و همچنین موج اعتراضات طرفداران فلسطین را در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده به راه انداخته است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را می‌خریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • تکنیک مهم نیست دل فیلمساز رامی‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی