Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@13:55:31 GMT

آماری عجیب از چاقی جوانان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۱۳۹۸

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: براساس آمارها نیمی از جوانان و 20 درصد دانش اموزان ایرانی دارای اضافه وزن بوده و چاق محسوب می شوند. ناطقان: زهرا عبداللهی، با اشاره به اینکه چاقی در میان نوجوانان و جوانان افزایش یافته است، اظهار داشت: براساس آخرین آمارها 20 درصد دانش اموزان در مرحله چاقی و اضافه وزن قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس از هر پنج دانش آموز مشغول به تحصیل یک نفر چاق است. این در حالی است که 40 تا 50 درصد قشر جوان هم چاق هستند.


وی در مورد چرایی افزایش چاقی در بین مردم، گفت: مهمترین دلیل افزایش وزن در بین ایرانی ها تغییر الگوی غذایی است. مصرف فست فودها، نوشابه های گازدار، شیرینی و شکلات و مواد چرب زیاده است و در مقابل مصرف سبزی، سالاد، حبوبات و غذاهای سالم و ساده به شدت کاهش یافته است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به کم تحرکی افراد جامعه، تاکید کرد: علاوه بر اینکه هموطنان مواد غذایی پر کالری را بیش از نیاز بدن مصرف می کنند، شاهد کم تحرکی آنها هستیم. در حال حاضر حتی کودکان را هم با خودرو به مدرسه می فرستیم و با خودرو به خانه برمی گردند. خودمان به کودکانمان کم تحرکی را آموزش می دهیم. جوانان و میانسالان هم که با خودرو به محل کار می روند و هیچ تحرک بدنی وجود ندارد.

عبداللهی افزود: در حال حاضر 30 درصد جوانان کشور فست فود می خورند و تحرک بدنی کافی ندارند که باعث شده است این میزان چاقی را در کشور شاهد باشیم. مصرف قند، نمک و چربی زیاد در کنار عدم تحرک باعث شده است تا ایرانی ها اضافه وزن داشته باشند.
وی در مورد اینکه برخی ها مدعی هستند اندکی اضافه وزن داریم و مشکلی پیش نمی آید، تاکید کرد: این اضافه وزن دریچه ابتلا به بیماری های دیابت، سرطان، کبد چرب و بیماری های قلبی و عروقی است. افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری ها قرار دارند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان وزارت بهداشت در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی فعال است، گفت: در حال ترویج الگوی صحیح مصرف غذایی هستیم و صنعت غذا باید به کمک ما بیاید. در حال آموزش به فست فودها، رستوران ها و قنادی ها هستیم که میزان نمک،قند و چربی را در غذاهایشان کاهش داده تا بتوانیم با تغییر ذائقه مردم، به سمت غذاهای سالم هم پیش برویم. باید غذاها با کالری کمتری عرضه شوند. این موضوع گام به گام قابل اجرا است. ذائقه کنونی مردم ایران شیرینی و چربی غذا است که باید بتوانیم ان را اصلاح کنیم.

عبداللهی خواستار ممنوعیت تبلیغ کالاهای ضرر رسان به سلامت در تمامی رسانه ها شد و افزود: تبلیغ باعث افزایش گرایش مردم به مصرف بیشتر می شود به همین دلیل ما اعلام کردیم که نباید کالاهای ضرر رسان به سلامت نباید تبلیغ شوند. نوشیدنی های قند دار و فست فودها نباید روی بیلبوردهای سطح شهر تبلیغ شوند.

وی از همکاری با وزارت ورزش خبر داد و گفت: براساس هماهنگی با وزارت ورزش قرار شد فضاهایی برای تحرک و ورزش هموطنان در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند بیشتر تحرک داشته باشند. منبع: مشرق برچسب ها: چاقی ، ایران ، جوانان

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...

به گزارش همشهری آنلاین، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته است، گفت: این طرح تصویب می‌شود زیرا سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه موافق هستند.

فرهادی ادامه داد: با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود، گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند/ رتبه‌بندی به شرط بارگذاری مدارک

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است، اظهار کرد: ۲ سال از آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود. اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود. معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می‌شوند، مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی‌توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش کسری مزمن معلم دارد، افزود: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود ۳ برابر این تعداد است که ۲ برابر باقیمانده (کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می‌گیرد.

۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی/ تلاش می‌کنیم بخش‌ زیادی را نگه داریم

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره‌آمیز می‌شود، گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌ و پرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند، افزود: تلاش می‌کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می‌توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

کد خبر 848586 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش معلمان حقوق و دستمزد خبر مهم استخدام رتبه‌بندی معلمان

دیگر خبرها

  • محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد
  • تغییر نام باشگاه استقلال از مسیر قانونی ممکن است/ تجلیل از مدال‌آوران ایرانی با حضور رئیس جمهور
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی