Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک کارشناس محيط زيست گفت: آلودگي ناشي از غرق شدن نفتکش ايراني بسيار محدود خواهد بود.
کريستف روسو در گفتگو با شبکه تلويزيوني فرانس بيست و چهار درباره غرق شدن نفتکش ايراني در سواحل چين توضيح داد: بايد به اين نکته توجه کرد که در واقع، بزرگترين فاجعه اين حادثه، فاجعه انساني آن است. نبايد فراموش کرد که در جريان اين سانحه سي انسان جانشان را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: دومين نکته اين است که اين کشتي يک هفته در آتش سوخت و بزرگترين آلودگي، آلودگي جوي آن است. سومين نکته اين است که ما محموله اي داشته ايم که از ميعانات گازي تشکيل شده است. ميعانات گازي سوختي خام است. اينها محصولاتي نيستند که از پالايشگاه عبور کرده باشند. اين ميعاناتِ گازي ايران به شدت سبک است. به اندازه بنزين که محصولي پالايشي است، سبک مي باشد. اين محصول که يک هفته سوخت، در نهايت با غرق شدن کشتي، در حجمي زياد پخش شد. گفته مي شود نيمي از محموله سوخته است که در اين صورت اين حجم حدود هفتاد هزار تن است. اين نفت پخش شده است و لکه نفتي که مي توانيم در حال حاضر مشاهده کنيم نيز از همين جاست. اين محصول بسيار سبک است و خيلي خيلي سريع در سطحي گسترده پخش مي شود. اين محصول همچنين خيلي سريع بخار مي شود به نحوي که بيش از نود درصد آن مي تواند به بخار تبديل شود. در نتيجه با در نظر گرفتن بخشي که هنگام غرق شدن کشتي بخار شده است و همچنين بخشي که در ساعات آينده بخار مي شود، حداکثر ده درصد در سطح دريا باقي خواهد ماند. يعني حدود هفت هزار تن از اين محصول که يک قشر بسيار نازک روغني تشکيل خواهد داد. قشري که با تکان هاي دريا به سرعت در آب پخش خواهد شد.
اين کارشناس در ادامه توضيح داد: بخش کمي از جانداران تحت تاثير اين آلودگي قرار مي گيرند. چون اين محصول بسيار سبک است و در سطح آب باقي مي ماند. در نتيجه مي توانيم تصور کنيم که يک آلودگي منطقه اي در سطح آب خواهيم داشت. اما قطر اين آلودگي بسيار کم خواهد بود.
در نهايت آنچه امکان دارد تحت تاثير آن قرار بگيرد، شايد پلانکتون باشد که در سطح يا نزديک سطح آب زندگي مي کند. تاکنون آلودگي پلانکتون اندازه گيري نشده است. سنجش آلودگي پلانکتون بسيار دشوار است چون پلانکتوني که اطراف يافت مي شود، به سرعت دوباره در اين ناحيه ساکن مي شود. اگرچه غرق شدن اين نفتکش پيامدهايي خواهد داشت، اما اين پيامدها بسيار محدود خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی امین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که برای شاد بودن و انضباط عمومی نیازمند اقدامات گسترده فرهنگی هستیم، هرچند اقداماتی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران انجام گرفته، اما برخی از فعالیت‌های مرتبط با نظم، مشارکت، ابمنی و حقوق شهروندی خیلی کم کار شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان از شهرداری تهران انتظار دارند تا شهری پاک، آراسته و با کیفیت برای زندگی آن‌ها ایجاد کند گفت: درست است که بخش‌های مختلفی برای ایجاد شهری در شأن مردم و متناسب با فرهنگ ملی تلاش می‌کنند، اما در حوزه فرهنگی نیز باید اقداماتی انجام شود برای مثال ما همچنان شاهد برخی بی‌انضباطی‌ها در آمد و شد‌ها و ارتباطات با یکدیگر هستیم، سوال من این است که چه میزان در حوزه فرهنگ شهروندی، ایجاد رفتار در تراز یک شهر متمدن و شهری در کلاس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌ایم؟

تشکری هاشمی تصریح کرد: سازه‌های زیباسازی، فعالیت‌های با دوام فرهنگی و آن دسته از اقداماتی که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند بسیار کم هستند، جشن‌هایی که به مناسبت‌ها در تهران برگزار می‌شوند تمام رسالت حوزه فرهنگی نیستند؛ و باید برای کار‌های فاخر و پر دوام و در راستای رسالت و ماموریت شهرداری و برنامه‌های مصوب شورا که نیاز شهر هستند چه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شهر را دوست دارند، اظهار کرد: باید مسئولیت اجتماعی در بزنامه‌های شهرداری خیلی پر رنگ شود.

تشکری هاشمی افزود: متاسفانه در شهر ما آموزش‌های شهروندی به درستی انجام نشده است، در بحث حمل و نقل می‌بینیم که هنگام سوار و پیاده شدن به مترو بی انضباطی‌هایی وجود دارند که تمام این‌ها حاکی از نبود آموزش‌های لازم شهروندی است.

دیگر خبرها

  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • تردد در محور قدیم کرج- قزوین محدود می‌شود
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید!
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب