Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@18:05:04 GMT

سهم مسکن از رشد اقتصاد کشور، صفر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۱۸۴۵

سهم مسکن از رشد اقتصاد کشور، صفر شد

ساعت24 -سهم مسکن از نرخ رشد اقتصادی ۴.۵ درصدی کشور در شش ماهه اول سال جاری صفر شد.

گزارش جدید بانک مرکزی نشان می دهد، رکود در بخش ساختمان و مسکن در شش ماهه اول سال 96 همچنان حاکم بوده و سهم بخش مسکن و ساختمان از نرخ رشد 4.5 درصدی کشور در این مدت صفر بوده است. بر اساس این گزارش، همچنان نفت  یکی از بالاترین سهم ها را در رشد اقتصادی 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
5 درصدی کشور دارد. سهم خدمات هم با 1.8 درصد بالاست. بخش صنایع و معادن و کشاورزی سهم کمتری در نرخ رشد دارند. جدول سهم بخش های مختلف اقتصادی در نرخ رشد را در ادامه ببینید:

منبع:تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود

صندوق بین‌الملل پول در جدیدترین گزارش خود که روز گذشته منتشر شد اعلام کرد: «انتظار می‌رود روسیه در سال ۲۰۲۴ رشد ۳.۲ درصدی داشته باشد که از نرخ‌های پیش‌بینی شده آمریکا (۲.۷ درصد)، انگلیس (۰.۵ درصد)، آلمان (۰.۲ درصد) و فرانسه (۰.۲ درصد) بیشتر است.

در این رابطه روسیه می‌گوید که تحریم‌های غرب در پی جنگ اوکراین این کشور را به خودکفایی رسانده است حال‌آنکه تداوم صادرات نفت به هند و چین، دور زدن تحریم‌ها و قیمت بالای نفت به روسیه کمک کرده است تا وارد دوره «اقتصاد جنگ» شده و اقتصاد و جنگ را هم‌زمان پیش ببرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بعد از انتخاب مجدد و آغاز پنجمین دوره ریاست‌جمهوری خود وعده داده است که استاندارد‌های زندگی شهروندان را با افزایش بودجه آموزشی، بهداشتی و زیرساخت‌های عمومی افزایش داده و مالیات شرکت‌های بزرگ و طبقه مرفه را افزایش دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی با مدل جدید چه مزیتی برای اقتصاد ایران دارد؟
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟