Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:44:15 GMT

چین به هند در باره تنش های مرزی هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۱۹۰۲

چین به هند در باره تنش های مرزی هشدار داد

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه چین به هندوستان هشدار داد که اقدامات نادرست و اشتباه سال گذشته میلادی در منازعات مرزی را تکرار نکند.

به گزارش ایرنا لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در مصاحبه ای در پکن گفت در سال گذشته میلادی نیروهای هندی از مرز سکیم در تبت چین عبور کرده و وارد خاک این کشور شدند و این باعث بروز تیرگی در روابط دوجانبه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت که مسئولان هندی در روزهای اخیر بارها تاکید کرده اند که حضور نیروهای نظامی هند در امتداد مرزها با چین تقویت خواهد شد و این می تواند یک بار دیگر مشکلات سال گذشته را تکرار کند.
وی تایید مقام های هندی مبنی بر اینکه نیروهای این کشور حضور قوی تری در مرزها خواهند داشت را دلیلی بر این دانست که مقصر اختلافات ارضی سال گذشته میلادی نیز دهلی نو بوده است.
این سخنگو گفت: واژه های نادرست و عبارات نامناسبی که مقام های هندی در باره مسایل مرزی بکار می برند، با اجماع نظر رهبران دو کشور برای حل و فصل اختلافات مرزی با همکاری مشترک، منافات دارد.
وی تاکید کرد که چین و هند دو همسایه و دو قدرت مهم هستند هر دو کشور در حال گذار به شرایط نوین هستند و تجدید نظرهایی را در دستور کار دارند و بهتر است نگاهی راهبردی به دو کشور داشته باشند.
لوکانگ در مصاحبه خود که امروز تارنمای وزارت خارجه چین هم به آن اشاره کرده است ‌گفت: هند باید برای حل و فصل اختلافات مرزی، روش های درست را دنبال کرده و با همکاری و گفت و گو، مسایل را حل و فصل کرده و اقدامی صورت ندهد که باعث تنش شود و صلح و ثبات در مرزهای دو کشور را به خطر اندازد.
همزمان روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین نوشته است با توجه به اعلام سیاست های هند در مناطق مرزی با چین بهتر است پکن در سال جاری میلادی برای برخوردهای احتمالی مرزی با دهلی نو آماده باشد.
هند و چین بیش از چهار هزار کیلومتر مرز مشترک در لداخ، آرناچال پرادش و سکیم دارند.
اختلاف اصلی بین چین و هند در منطقه «زنگنان» است که هند ادعای مالکیت آن را و چین آن را «تبت جنوبی» خوانده و آن را جزو سرزمین خود می داند. این اختلاف بین چین و هند از حدود ۲۰ سال گذشته تاکنون وجودارد و هنوز حل نشده است.
گفتنی است که منطقه زنگنان هم اکنون تحت کنترل دولت هند است.
مناطق مورد مناقشه بین هند و چین، به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن، دارای علامت گذاری مرزی مشخصی نیست و همین مسئله باعث شده که بارها طرفین همدیگر را متهم به تجاوز به قلمرو یکدیگر کنند.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم

به گزارش خبرآنلاین خبرگزاری تاس نوشت: وزارت کشور ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور کار تعیین مرزها در مرز با آذربایجان در این بخش از استان تاووش را از امروز ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: بزرگراه باغانیس-ووسکپار برای انجام عملیات مین زدایی در منطقه مجاور و جلوگیری از ورود شهروندان به مناطق مین گذاری شده مجاور به منظور حفظ امنیت آنها بسته شده است.

به نقل از ایرنا وزارت کشور ارمنستان در این بیانیه افزود: ما همچنین به اطلاع می رسانیم شایعاتی که ادعا می کنند بخشی از تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، با واقعیت منطبق نیست. ما تاکید می کنیم که برای امروز هیچ تغییری در خط تماس ارمنستان- آذربایجان برنامه ریزی نشده است. بعد از تعیین مرز، سربازان مرزی ارمنستان حفاظت از خط مرزی را آغاز خواهند کرد.

دفتر دولت ارمنستان امروز در بیانیه ‌ای اعلام کرد که بر اساس توافق کمیسیون‌ های تعیین حدود مرزهای دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان، فرآیندی از ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ برای تعیین مختصات مرزی بر اساس اندازه‌ گیری‌های ژئودسیک (پیمایشی) آغاز شد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تازگی در مصاحبه با رسانه های انگلیس گفت کشورش هدفی فراتر از مرزهای جغرافیایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی خود ندارد و ابراز امیدواری کرد که تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان از طریق روند تعیین مرزها احیا شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898660

دیگر خبرها

  • آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • کشف بیش از ۲۸ هزار عدد قرص قاچاق در هنگ مرزی تایباد
  • اعلام رای کمیته وضعیت در باره پرونده باشگاه ذوب آهن
  • هشدار مهم وزیر نیرو درباره وقوع سیل در هفته جاری
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • در این محله با قمه و قداره به شاه حمله شد