Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@14:16:03 GMT

بازگشت آوارگان روهینگیایی به وطن

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۱۹۴۰

بازگشت آوارگان روهینگیایی به وطن

مطابق توافق مسئولان میانمار و بنگلادش در دومین دور از گفت وگوهای دو جانبه آوارگان روهینگیایی طی دو سال آینده از بنگلادش به میانمار بازگردانده می شوند.

ایران آنلاین / به گزارش میانمار پست ، مقام های دو کشور در دو روز گذشته در نایپیدائو مرکز میانمار گفت وگوهای دوجانبه ای درمورد نحوه بازگشت آوارگان روهینگیایی از بنگلادش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه از مقام های دو کشور توافق کردند عملیات بازگشت آوارگان که از روز 23 ژانویه سال جاری میلادی (3 بهمن 96) آغاز می شود به مدت 24ماه ادامه داشته باشد. 
محمد صوفی الرحمان سفیر بنگلادش درمیانمار دراین زمینه گفت: در مدت دو روز رایزنی به یک چارچوب بر سر نحوه بازگشت آوارگان به میانمار توافق شد.
براساس این گزارش بیش از 200 هزار روهینگیایی نیز پیش از ورود صدها هزار آواره جدید در طول چهار ماهه گذشته به بنگلادش حضور داشتند.
طبق این توافق، عملیات بازگشت شامل 200 هزار نفر آواره روهینگیایی که پیش از حوادث اخیر در بنگلادش زندگی می کردند نمی شود.
نشست نایپیدائو دومین دور گفت وگوهای مسئولان میانماری و بنگلادشی در مورد آوارگان روهینگیایی بود.
مقام های میانماری نیز اعلام کردند: اردوگاه هلا په خوانگ با ظرفیت 30 هزار نفر برای اسکان موقت این افراد و همچنین پناهجویان هندو تا هفته آینده آماده می شود و قابل استفاده است .
طبق این گزارش قرار است در اردوگاه 50 هکتاری هلا په خوانگ با ظرفیت 625 ساختمان که 100 واحد آن تا پایان ماه ژانویه ( بهمن 96) آماده می شود ، 30 هزار آواره روهینگیایی که ازبنگلادش به میانمار اسکان یابند.
برخی منابع خبری درعین حال گزارش دادند این توافق درحالی صورت گرفته است که مرزهای میانمار کاملا در اختیار نیروهای ارتش این کشور قرار دارد، موضوعی که می تواند امنیت آوارگان را بازهم به خطر اندازد.

 براساس برنامه بازگشت این پناهندگان در کمتر از یک هفته دیگر باید ابتدا داوطلبانه و در مراحل بعد اجباری ، به کشوری که ارتش و مسئولانش همچنان آنها را میانماری نمی دانند، بازگردند./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ بعد از جدایی پاکو خمس از تراکتور، مسئولان این باشگاه مذاکراتی با یحیی گل‌محمدی انجام دادند تا او را راضی به نشستن روی نیمکت تمشان کنند.

بیشتر بخوانید: آغاز مذاکره پرسپولیس با گزینه خاص برای فصل آینده

در این زمینه کسب اطلاع شد، گل‌محمدی با تراکتور به توافق نهایی رسیده و اگر موانع لازم برطرف شود، این مربی به زودی قرارداد خود را به امضا می‌رساند. گفته می‌شود امروز قرار است جلسه‌ای برگزار شود تا پیرامون حل موانع لازم حضور گل‌محمدی تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

کد خبر: 1228020 برچسب‌ها یحیی گل‌محمدی

دیگر خبرها

  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت
  • تیاگو سیلوا با فلومیننزه به توافق اولیه دست یافت
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • افزایش شدید تعداد آوارگان فلسطینی در دیرالبلح
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • توافق گل‌محمدی با تراکتور
  • یحیی گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ صعود تایلند و ویتنام به دور حذفی