Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@19:50:18 GMT

گوترش: جنگ با كره شمالی قابل اجتناب است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۱۹۴۹

گوترش: جنگ با كره شمالی قابل اجتناب است

دبیر کل سازمان ملل متحد روز سه شنبه با اعلام اینکه جنگ با کره شمالی قابل اجتناب است، مذاکرات مستقیم بین مقامات را درباره برچیدن برنامه هسته ای پیونگ یانگ خواستار شد.

العالم: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل از اقدامات اخیر سئول و پیونگ یانگ با هدف کاستن از تنش استقبال و در همین حال خاطر نشان کرد فراموش نکنیم که مسئله اصلی حل نشده مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، در همین حال آنتونیو گوترش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه من معتقدم جنگ قابل اجتناب است اعلام کرد: مطمئن نیستم که بتوان صلح را تضمین کرد.

هدف دبیر کل سازمان ملل متحد این است که طرف های تاثیر گذار در این روند این توانایی را داشته باشند که به صورت جدی مذاکره و راهی را برای عاری سازی هسته ای پیدا کنند.

گوترش که دومین سال ریاست خود را در سازمان ملل شروع کرد این اولویت ها را برای سال 2018 ارائه کرد.

وی اعلام کرد با راه اندازی خط تلفن قرمز بین دو کره و بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی که کره شمالی شرکت در آن را پذیرفته است، نشانه های کوچک امیدواری دیده می شود.

گوترش در مراسم افتتاحیه بازی های زمستانی در کره جنوبی در ماه آینده شرکت خواهد کرد.

آمریکا شورای امنیت سازمان ملل متحد را وادار کرد تا تحریم های اقتصادی جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کند.

کره شمالی اعلام کرده به قدرت هسته ای تبدیل شده است و این توانایی را دارد که هر جای خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ماه سپتامبر در سازمان ملل متحد تهدید کرد کره شمالی را در صورت حمله به خاک کشورش با خاک یکسان کند.

دولت آمریکا تاکید دارد کره شمالی قبل از مذاکره باید برنامه های نظامی خود را متوقف کند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003F0d

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدتقی جهان‌پور درباره تعرفه‌های خدمات پرستاری اظهار کرد: سازمان نظام پرستاری جلسات مشترکی را با «معاون پرستاری وزارت بهداشت» و «شورای عالی بیمه سلامت» به منظور تعرفه‌های خدمات پرستاری برگزار کرد. البته اقدامات سازمان نظام پرستاری به منظور افزایش تعرفه‌های خدمات پرستاری به برگزاری جلسات مشترک محدود نمی‌شود بلکه کارگروه تخصصی تعرفه‌های خدمات پرستاری در سازمان نیز تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به این ترتیب مبلغ ۲۰هزار و ۱۰۰ تومان در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافت. همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری در ارزیابی نرخ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: بررسی نرخ تعرفه‌های خدمات پرستاری ابلاغ شده بیانگر این است که ارزش این خدمات به میزان قابل توجهی رشد کرده است.

جهان‌پور با بیان اینکه تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای نخستین‌بار تصویب شد، اظهار کرد: برای امسال وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری موضوع تعرفه‌های ترجیحی در مناطق کمتر توسعه‌یافته را در کانون توجه قرار دادند؛ چرا که این مولفه را حائز اهمیت می‌دانند. تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم برای بیمارستان‌هایی است که ضریب K کمتری دارند. هدف از تصویب و اجرای تعرفه‌های ترجیحی، ماندگاری پرستاران برای ارائه خدمات در مناطق محروم است.

رئیس‌کل سازمان نظام درباره اثرگذاری اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم گفت: به طور قطع، اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم می‌تواند بر ماندگاری پرستاران در این مناطق و ارائه خدمات پرستاری اثرگذار باشد. بسیاری از کارشناسان مسائل پرستاری با در نظر گرفتن مسائل معیشتی بر اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم تاکید داشتند. پیش از تصویب اجرای تعرفه‌های ترجیحی در مناطق محروم، میزان دریافتی پرستاران ناچیز بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • چابک سازی سازمان غذا و دارو؛ هیچ کوتاهی قابل اغماض نیست
  • تأکید بن زاید و گوترش بر مهار تنش‌ها در منطقه
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  •  اهمیت اجتناب ناپذیر برنامه های آموزشی و تربیتی در حیات آموزشی دانش آموزان
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد