Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@11:19:14 GMT

جذب ۳۵میلیون گردشگر خارجی در تایلند

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۰۳۲

جذب ۳۵میلیون گردشگر خارجی در تایلند

آمارها نشان می دهد تایلند درسال گذشته موفق به جذب بیش از 35 میلیون نفر گردشگر خارجی شد که این رقم بیش از نیمی از جمعیت حدود 70 میلیون نفری این کشور را شامل می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با این وجود مقام های میانمار هنوز برنامه های دیگری برای توسعه صنعت گردشگری این کشور دارند و اعلام کردند در سال جدید میلادی نیز تدابیری اتخاذ شده است تا آمار بیش از 35 میلیون نفر گردشگر خارجی این کشور ، شش درصد رشد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تایلند با جاذبه های فرهنگی و تاریخی و طبیعت ویژه استوایی، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در جنوب شرق آسیاست به گونه ای که این کشور توانست تا پایان سال 2017 میلادی با حدود 9 درصد رشد نسبت به سال ماقبل افزون بر 35 میلیون گردشگر را جذب کند.

مقام های این کشور اعلام کردند افزایش تعداد هتل های ارزان قیمت ، ارائه خدمات مورد نیز گردشگران، تسهیلات و افزایش ظرفیت های فرودگاهی و توسعه فروشگاهها و بازارهای خرید ازجمله اقداماتی است که در سال جاری به منظور بالابردن آمار جذب گردشگران خارجی در برنامه های دولت این کشور قرار دارد.

دولت تایلند به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرق آسیا ، توانسته 12 درصد از گردشگران این منطقه را به خود جذب کند.

به رغم اینکه نظامیان ازسال 2014 تاکنون قدرت را دراین کشور به دست گرفته اند، اما مقام های تایلندی یکی از مهمترین اهداف خود را توسعه و تقویت صنعت گردشگری می دانند.

براساس آمار سازمان های جهانی ، آمار گردشگران خارجی در تایلند در سال گذشته میلادی با افزایش 8.8 درصدی به 35.38 میلیون نفر رسید که این رقم بیش از نیمی ازجمعیت حدود 70 میلیون نفری این کشور را شامل می شود.

به گزارش سازمان جهانی گردشگری ، گردشگران چینی یکی از مهمترین علل کسب نرخ جذب 12 درصدی گردشگران منطقه توسط تایلند هستند.

طبق این گزارش ، درآمدهای دولت تایلند از محل گردشگری تاپایان سال گذشته به 1.8 تریلیون بات( 56 میلیارد دلار) رسیده است.

درحال حاضر هر یک دلار آمریکا برابر با 31.91 بات تایلند است.

وزارت گردشگری تایلند نیز اعلام کرده است که درسال جدید میلادی اهداف دقیق تری برای جذب بیشتر گردشگران چینی و اروپایی وجود دارد.

طبق این گزارش ، قراراست آمار گردشگران این کشور تا پایان سال جاری به 37.55 میلیون نفر افزایش یابد تا درآمدهای این کشوراز صنعت گردشگری به حدود 60 میلیارد دلار نزدیک شود.

براساس گزارش بانک جهانی نیز ، رشد اقتصادی تایلند در سال 2017، حدود3.5 درصد برآورد شد .

علاوه براین تایلند در سال گذشته میلادی در رتبه 26 امین اقتصاد بزرگ دنیا از میان 190 کشور جهان قرار گرفت که مسئولان این کشور اعلام کردند درصدد هستند این جایگاه را به رتبه بیستم افزایش دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است

وزیر گردشگری در واکنش به برخی آمارها از میزان سفرها در نوروز گفت: برخی از دستگاه آمارهایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمارها نشان دهنده افزایش گردشگری است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: کاهش 12 درصدی آمار مسافرت‌ها در شروع تعطیلات و ماه رمضان نشان می‌داد بخش زیادی از مردم ترجیح می‌دهند که سفر نروند و روزه بگیرند البته این به معنای این نیست که آنهایی که به سفر رفتند چیزی کم داشته باشند منتها بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که الان وقت روزه گرفتن است. 

وی افزود: وقتی به انتهای ماه رمضان رسیدیم، مردم حال خوب خود را در افزایش گردشگری نشان دادند و ما نسبت به سال گذشته شاهد افزایش گردشگری در کشور بودیم. 

ضرغامی گفت: آخرین آمارهای ما حاکی از یک رشد قابل توجه در حوزه گردشگری است.  63 میلیون نفر اقامت در هتل‌های رسمی یک رقم بالایی است و این نشان می‌دهد دولت در انجام وظایف خود اجمالاً موفق بوده است.  

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه