Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-26@21:18:13 GMT

آشفته بازار بلیت فروشی در جشنواره تئاتر فجر

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۰۴۲

آشفته بازار بلیت فروشی در جشنواره تئاتر فجر

مراجعه به سایت ایران کنسرت نشان می‌دهد که بعضی نمایش‌ها که قبلا ارزان‌تر روی صحنه رفته بودند، حالا در جشنواره تئاتر فجر با قیمتی نزدیک به 2 برابر اجرا می‌روند.

به گزارش شریان نیوز، مراجعه به سایت ایران کنسرت نشان می‌دهد که بعضی نمایش‌ها که قبلا ارزان‌تر روی صحنه رفته بودند، حالا در جشنواره تئاتر فجر با قیمتی نزدیک به 2 برابر اجرا می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سایت فروش بلیت ایران کنسرت روز گذشته ساعت 12 ظهر، برای عموم مردم باز شد؛ در حالی که خرید از برخی نمایش‌ها ساعت متفاوتی را نشان می‌داد و مردم که برای خرید از این نمایش‌ها به سایت مراجعه کرده بودند، سردرگم می‌شدند و بعد از کلی پرس و جو متوجه می‌شدند که مثلا ساعت خرید این نمایش ساعت 14 یا ساعت دیگری است.      
اگر قرار است که ساعت فروش بلیت‌ها به طور مثال 12 ظهر باشد برای تمام نمایش‌ها باید چنین اتفاقی بیافتد که مردم دچار سردرگمی نشوند و زمانشان را نیز برای چند مرتبه از دست ندهند. نمونه اتفاقی که برای خرید بلیت خبرنگاران نیز امسال از طریق این سایت افتاد.

از جمله نمایش هایی که دچار چنین وضعیتی بود، نمایش الیور توییست حسین پارسایی است که دو ماه گذشته نیز در تالار وحدت با استقبال زیادی روبه‌رو شد و البته بلیت‌هایش نیز کما فی السابق چون نمایش‌های بزرگ دیگر مثل نمایش «اعتراف» از شهاب حسینی هیچ زمانی تکلیف مشخصی نداشت. در واقع از همان روز اول فروش نمایش همه بلیت‌ها فروخته شده بود و بیشتر مردم اعتراض داشتند که نمی‌توانند بلیت‌های این نمایش را در تالار وحدت تهیه کنند.

در نهایت روز گذشته مردمی که برای تهیه بلیت‌های این نمایش‌ها منتظر باز شدن بخش خرید سایت بودند، مشاهده کردند که بلیت نمایش‌هایی چون الیور توییست، قیمتی به طور مثال  50 هزار تومانی دارد، اما بعد از چند ساعت مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد که قیمت بلیت این نمایش‌ها تغییر می‌کند.

نمایش الیور توییست روز گذشته در ابتدا با قیمت 50 هزار تومان در سایت قرار می‌گیرد، سپس تغییر قیمت داده و به 90 هزار و دوباره به 95 هزار تومان تغییر می‌کند.

حال مشخص نیست که علت تغییر قیمت بلیت‌های این نمایش چیست و چه کسی چنین دستوری را برای تغییر قیمت این بلیت‌ها داده است.

آیا جشنواره تئاتر فجر مکانی نیست که ما نمایش ها را برای عموم مردم و حضور آنها در عرصه تئاتر و به واقع فرهنگسازی برای قرار گرفتن تئاتر در بسته‌های فرهنگی و خانوادگی مردم در نظر گرفته‌ایم؟ حال اگر قرار باشد بلیت‌های این نمایش نیز همچون بلیت‌های اجرای عمومی بهای زیادی داشته باشد، چگونه مردمی که تمایل داشته اند در جشنواره حضور داشته باشند، بتوانند با این قیمت بالا بلیت‌ها را تهیه کنند؟ 

در حالی که مشاهده می‌کنیم بلیت‌ بسیاری از نمایش‌های خارجی حداکثر با قیمت 50 هزار تومان با آن هزینه‌های زیادی که برای رفت و آمد گروه‌های خارجی وجود داشته، در سایت قرار گرفته است.

نکته دیگر اینکه مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی ظهر امروز قرار است از رزیدنسی‌های جشنواره بازدید به عمل بیاورد. سه تا از این رزیدنسی‌ها در تئاتر شهر و دیگری در عمارت روبرو مشغول به فعالیت هستند و به نظر می‌رسد شفیعی در سایر زمینه‌های جشنواره از جمله وضعیت پوسترهای جشنواره و بی‌پاسخ گذاشتن مسئولان جشنواره و همینطور وضعیت نابسامان خرید بلیت‌ها و سایر حوزه‌ها عکس‌العملی نشان نداده و مسئولان جشنواره نیز در قبال انتقادات رسانه‌ها در این زمینه صحبتی نداشته‌اند و گویا قصد هم ندارند که صحبتی داشته باشند. فارس برچسب هاجشنواره تئاتر فجر

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • بلیت فروشی دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب آهن
  • این خبرها را از دست ندهید
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • بلیت فروشی دیدار تیمهای تراکتور و ذوب آهن
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد