Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا- مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: این استان در بخش فضای آموزشی فقیر است، لذا توسعه زیرساخت های آموزشی در ایران کوچک نیاز به نگاهی ملی دارد.

حسن مهرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: البرز استانی است که رشد سالانه دانش آموزی آن بیش از 12 هزار نفر است، اما از داشتن فضای آموزشی مناسب برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد مدارس البرز توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است، اظهار کرد: توسعه فضاهای آموزشی در این استان نیاز به حمایت اعتباری ویژه دولت دارد.
وی تصریح کرد: فقر فضای آموزشی در نشست های مختلف از جمله شورای آموزش و پرورش البرز همواره مطرح می شود زیرا این استان با کمبود 8 هزار کلاس درس مواجه است.
وی اضافه کرد: کم رنگ شدن سایه فقر فضای آموزشی در البرز با گسترش سطح مشارکت های مرمی آنهم با هر توان مالی و همچنین توجه ویژه دولت در تخصیص اعتبار مناسب برای ساخت و مقاوم سازی فضاهای آموزشی در این استان امکان پذیر است.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز خاطرنشان کرد: مناسب نبودن زیرساخت های فضای آموزشی موجب تراکم بالای دانش آموزی در سال تحصیلی 97-96 در کلاس های درس در این استان شده است.
مهرانی با بیان اینکه در البرز باید سالانه 400 کلاس درس جدید ساخته شود، یادآور شد: این کار بزرگ نیاز به گسترش دامنه مشارکت های مردمی در امر مقدس مدرسه دارد.
وی گفت: خیرین مدرسه ساز برغم مشکلات موجود گام برداشتن در این راه معنوی را با هدف ساخت کلاس های درس برای آینده سازان ایران اسلامی به ویژه در مناطق کم برخوردار، فراموش نکرده اند.
وی از امام خمینی (ره) به عنوان اولین خیر مدرسه ساز کشور پس از انقلاب یاد کرد و افزود: معمار کبیر انقلاب در امر مدرسه سازی رویکرد ویژه ای داشتند و می خواستند که در جای جای ایران مدرسه ساخته شود.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز اظهار کرد: همزمان با دهه مبارکه فجر به یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی تعدادی از مدارس خیر ساز در این استان مورد بهره برداری قرار می گیرد تا کام دانش آموزان به همت والای خیرین نیک اندیش شیرین شود.
مهرانی بیان کرد: روز گذشته ، مدرسه برادران گیوه چی در اشتهارد با زیربنای 1200 متر مربع در سه طبقه 10 کلاسه ، سالن اجتماعات، نماز خانه ،سرایداری و سرویس بهداشتی با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال به آموزش و پرورش این شهرستان تحویل داده شد.
وی تاکید کرد: در جشن پیروزی انقلاب خیرین مدرسه ساز در مدارس خیرساز استان حضور پیدا می کنند تا برای دانش آموزان از رویداد عظیم انقلاب سخن بگویند و بار دیگر عهدی دوباره با امام و شهدا در سنگر علم و دانش ببندند.
استان البرز بیش از 459 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم دارد. بر اساس اعلام مسئولان استان، البرز اکنون نیاز به ساخت 8 هزار کلاس درس جدید دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح دبستان زنده‌یاد احمد یزدی در روستای شاهین قلعه بخش مرکزی شهرستان مشهد از کار خیر به عنوان صدقه جاریه یاد و اظهار کرد: گاهی اوقات برخی افراد هزینه‌های زیادی برای خرید قبر می‌کنند که در هیچ جایی توصیه نشده است در حالی که فرد می‌تواند با صرف این هزینه‌ها در راه کارهای خیر صدقه جاریه‌ای برای خود برقرار کند که ماندگار است.

فرماندار مشهد با قدرشناسی از خیران تصریح کرد: با هر نگاه و اعتقادی انجام کار خیر ارزشمند و قدر انسان‌های خیر بالا است و همه افراد همواره قدردان خیرین هستند.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین در امر مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: خیرین در هر پروژه‌ای که ورود پیدا کردند با هر میزان مشارکتی موجب برکت آن می‌شوند و به همین دلیل سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است.

داوری افزود: یکی دیگر از مزیت‌های پروژه‌های خیرساز این است که وقتی مردم در پروژه‌ای به میدان می‌آیند مراقبت و نگهداری از آن هم بیشتر می‌شود.

فرماندار مشهد با قدردانی از همه خیران و مسؤولان گفت: آن چه ما را در به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها و ساخت مدارس یاری می‌کند انسجام است.

وی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی و طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» اظهار امیدواری کرد که با انسجام و همراهی مسؤولان و خیرین این نهضت را تا رفع کامل مشکل ادامه می‌دهیم که دیگر هیچ نیازی به فضای آموزشی در شهرستان مشهد نباشد.

داوری از دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور یاد و تصریح کرد: ساخت مدارس و همه این اقدامات در این جهت است که معلمان برای تربیت نسل آینده کشور تلاش کنند تا نونهالان امروز در آینده بدرخشند و موجب رشد و تحول انقلاب شوند.

فرماندار مشهد از اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای انعکاس فعالیت‌های طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها به خوبی این واقعیت را فهمیده‌اند و بیشتر از بقیه برای یاری نهضت مدرسه‌سازی و امیدآفرینی پای کار آمده‌اند.

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در طی ۳ سال
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد