Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، دکتر فهمیه سهیلی‌پور، فوق‌تخصص رشد، غدد و متابولیسم کودکان، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران حرف های جالبی درباره میزان رشد قد در انسان را با ما در میان گذاشته است.
  به گفته او نکته مهم و قابل توجهی که بر سلامت و رشد قد کودکان و نوجوانان قبل از بلوغ و بسته‌شدن صفحات رشد تاثیردارد، خواب به میزان کافی و در ساعت مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواب عمیق قبل از نیمه شب (23و30 دقیقه تا 2 بامداد) باعث افزایش فرکانس و ضربان‌های هورمون رشد می‌شود.

بچه‌هایی که به دلیل بازی با موبایل و اینترنت تا ساعت 2 و 3 صبح بیدار هستند به واسطه برهم خوردن ریتم بدن، دچار اختلال عملکرد هورمون‌ها می‌شوند و این موضوع بر رشد کودکان و نوجوانان تاثیر می‌گذارد. بنابراین 9-8 ساعت خواب به تنهایی کافی نیست و زمان خواب هم در عملکرد سالم هورمون‌ها تاثیر دارد.

اگر علاقه مند هستید که از دیگر نکات مهم و تاثیرگذار بر رشد قد مطلع شوید پیشنهاد می کنیم صفحه 13 روزنامه جام جم امروز را مطالعه کنید.    

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان از سوی اداره کل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • جدول میزان بارش‌های فارس تا ساعت ۶:۳۰ امروز
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • با این پنج توصیه متخصصان راحت‌تر بخوابید
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد