Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@20:26:59 GMT

جشنواره قرآنی کودک و نوجوان همدان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۱۷۶

جشنواره قرآنی کودک و نوجوان همدان برگزار می‌شود

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: جشنواره بزرگ قرآنی کودک و نوجوان همدان با حضور ۳۰ هزار کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی از برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی کودک و نوجوان همدان خبر داد و گفت: این جشنواره به مناسبت فرارسیدن ایام دهه فجرتوسط کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر استان همدان طراحی شده و در روستاها، بخش‌ها و شهرستان‌های استان همدان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مسابقه در بخش‌های نقاشی، خوشنویسی، قرائت، حفظ و تجوید بوده که گسترده بودن عرصه‌های شرکت در مسابقه، سبب شده تا تعداد افراد بسیاری برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی و ثبت نام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان بیان کرد: براساس پیش بینی ها ۳۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان همدان در این مسابقه شرکت می کنند هرچند اگر امکانات موجود در اداره کل تبلیغات اسلامی بیشتر بود می‌توانستیم پذیرای علاقمندان بیشتری در این جشنواره باشیم.

وی درباره مسابقه بزرگ قرآن «صاعد» نیز عنوان کرد: این مسابقه ۱۳ بهمن ماه امسال برگزار می شود و با ابداع استان همدان و با موضوع معرفی صحیفه سجادیه یادگار ارزشمند امام زین العابدین (ع) طراحی شده است.

حجت الاسلام دشتکی گفت: مسابقه بزرگ «قرآن صاعد» در ادامه دو طرح بزرگ «از غدیر تا غدیر» و «اخ القرآن» به ابداع استان همدان طراحی شده و با معرفی این طرح در سطح کشوری مورد استقبال استان اصفهان نیز قرار گرفته است.

وی گفت: این مسابقه با موضوع دعای اول تا ۱۱ صحیفه سجادیه و با ترجمه شیخ حسین انصاریان ۱۳ بهمن ماه امسال در حوزه‌های معرفی شده برای آزمون برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه بزرگ می‌توانند تا پایان دی ماه امسال با مراجعه به کانون‌های قرآنی استان همدان نسبت به ثبت نام اقدام کرده و از جوایز نفیس این مسابقات بهره‌مند شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: گرانی کاغذ تولید کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان را با مشکل مواجه کرده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره حضور ایران در  نمایشگاه‌های مختلف دنیا اظهار کرد: این کار به صورت جدی در حال انجام  است؛ مدتی پیش در هندوستان حضور داشتیم ، در عمان و ترکیه و عراق و.. سالانه در نمایشگاه‌های متعددی همکاران من شرکت می‌کنند و متقابلاً 25 کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور دارند و هر سال یک مهمان ویژه هم داریم، امسال کشور یمن مهمان ویژه نمایشگاه است و سال گذشت تاجیکستان بود

وزیر ارشاد درباره افتتاح کارخانه کاغذ زاگرس گفت: الحمدلله مقدمات افتتاح این کارخانه تا نزدیک 90 درصد انجام شده و دولت در کنار بخش خصوصی ایستاده است.  کارخانه  بسیار بزرگی است که هم رییس جمهور و هم خودم از آن  بازدید داشتیم. دو هفته پیش آقای احمدوند از این کارخانه بازدید داشت.  الحمدلله کار به خوبی جلو می‌رود و ما تلاش می‌کنیم در یکی دو ماه آینده، به افتتاح برسد.

اسماعیلی  با اشاره افتتاح یک کتابخانه عمومی در شهر اراک، گفت: حدود 20 درصد از کار اجرایی مربوط به این کتابخانه مانده است و تلاش می‌کنیم با تزریق بودجه تا نیمه دوم سال کتابخانه را افتتاح کنیم.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره توجه به حوزه کودک و نوجوان نیز گفت: حوزه کودک بخش بسیار مهمی است چون هم نیاز امروز ماست و هم بیشترین فروش کتاب را هر سال در حوزه کودک و نوجوان داریم، شاید گاه تا 25 تا 30 فروش ناشران در حوزه کودک و نوجوان است.بنابراین این حوزه جای کار جدی دارد. 

وی به حمایت از تألیفات در حوزه کودک و نوجوان خبر داد و گفت: به دلیل گرانی کاغذ ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان، تولید ادبیات در این حوزه با مشکل روبروست، بنای ما حمایت جدی است، در این زمینه جشنواره ویژه کتاب و کودک و نوجوان را به زودی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در حوزه ادبیات کودک و نوجوان حمایت جدی از «تألیف» است
  • تولید ادبیات کودک و نوجوان با مشکل روبروست
  • دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک شد
  • رتبه نخست قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • ‌دانشگاه شیراز میزبان نهمین همایش ملی ادبیات کودک می‌شود
  • رتبه نخست استان قزوین در طرح قرآنی «زندگی با آیه‌ها»
  • رویداد‌های باغ هنر در حوزه هنری کودک و نوجوان
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی