Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@17:46:05 GMT

موزه صنعت سیمان کشور در شهرری

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۲۳۴

به گزارش خبرگزاري صداوسيما ، محمد رضا مارانی، مدیر تصفیه کارخانه سابق سیمان ری، با اعلام این خبر افزود: پیش از این موزه صنعت ری از سوی شهرداری بسته شده بود که چند روز پیش در بازدید دکتر نجفی شهردار تهران از موزه کارخانه سیمان ری در محل دانشگاه آزاد واحد جنوب واقع در میدان صفائیه شهرری اقدام به بازگشایی آن کردند و احتمالا تا چند روز آینده تابلوی موزه صنعت سیمان کشور در این محل نصب و به محض انجام تشریفات در این موزه برای بازدید عموم باز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مارانی، با اشاره به اینکه تجهیزات و وسایل قدیمی این کارخانه جزو سرمایه ملی و متعلق به همه مردم کشور است، اظهار داشت: کارخانه سیمان ری به عنوان نخستین خط تولید سیمان کشور کار خود را در شهرستان ری آغاز کرد و تلاش کرده ایم ادوات خط تولید این کارخانه را ترمیم و در معرض تماشای عموم قرار دهیم.
مدیر تصفیه کارخانه سیمان ری افزود: قرار بود این موزه در روز جهانی صنعت افتتاح شود که مصادف شد با انتخابات ریاست جمهوری و این فرصت را از دست دادیم، اما کارهای قانونی موزه صنعت سیمان در شهرری انجام شده و به ثبت رسیده است که تا پایان سال ادوات و قطعاتی که حائز اهمیت بوده رونمایی خواهد شد.
 مارانی همچنین در خصوص  کتیبه حکاکی شده تصویر قاجاری باقی مانده از کوه بی بی شهربانو در زمان فعال بودن کارخانه چه سرنوشتی پیدا کرده و اکنون در کجا نگهداری می شود و چرا به عنوان آثار تاریخی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تحویل داده نمی شود، گفت: این کتیبه متعلق به کارخانه سیمان ری بوده و در اختیار موزه صنعت سیمان است که در محل موزه کارخانه نگهداری می شود.
وی افزود: مسئولان سازمان میراث فرهنگی هم این آثار را قبلا از ما مطالبه کرده بودند اما چون ما موزه دار میراث فرهنگی صنعت سیمان هستیم و این موزه به ثبت رسیده است، خودمان از آن نگهداری می کنیم همانگونه که تا کنون این کار را انجام داده ایم. این محل به عنوان موزه صنعت کشور مصوب شده است و موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی را نیز دریافت کرده ایم و بقایای این کتیبه قاجاری هم در این موزه به نمایش در خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیمای استان گفت: از ۲میلیون و ۶۵۰ هزار تن حدود ۴۰۰ هزار تن زغال سنگ حرارتی و ۲میلیون و ۲۵۰ هزار تن زغال سنگ کک شو بوده است.


محمود زارع نیا افزود: این مقدار زغال سنگ از ۳۳ معدن فعال زغال سنگ استخراج شده که به کارخانه‌های کک سازی و فولادسازی سراسر کشور ارسال شده است.


وی گفت: معادن زغال سنگ طبس زمینه اشتغالزایی برای ۱۱ هزار نفر را فراهم کرده است.


رئیس صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: تکمیل زنجیره طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش میزان زغال سنگ به خصوص کک‌شو، احداث دو کارخانه کنسانتره زغال سنگ و همچنین به ظرفیت رساندن کارخانه کک‌سازی از جمله اقدامات برای افزایش میزان زغال سنگ استان در سال ۱۴۰۳ است.


۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور در طبس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان بازگشایی می‌شود
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • بازگشایی کارخانه ریسباف در هفته فرهنگی اصفهان
  • کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • بازید استاندار از کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • فاز توسعه کارخانه سیمان دشتروم در اولویت تیم اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد