Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، باقرزاده در نشست سالانه شورای نهضت سوادآموزی که در مشهد برگزار شد، اظهارکرد :  در دولت تدبیر وامید پس از هشت سال وقفه، نشست ملی  شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی تشکیل و تاکنون 68 مصوبه آن به تایید هیات دولت رسیده است.

وی ازرشد میزان بیسوادی در کشور بین سال های 86تا90 خبر داد وتصریح کرد: در این مدت با رشد دو درصدی بیسوادی 400 هزار نفر به جمعیت بیسوادان کشور افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقرزاده با اشاره به امضای«سند آموزش برای همه» از سوی 176 کشور جهان گفت: بر اساس این سند همه کشور ها موظف شدند بین سال های 2000 تا 2015 آمار بیسوادی را در کشورشان کاهش دهند،که خوشبختانه در ایران ازسال 1391 تا 1395 با رشد چشمگیرباسوادی مواجه بودیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به سندتحول خاطرنشان کرد : در این سند راهبردهای متعددی برای توسعه باسوادی ارئه شده که ازجمله می توان به توسعه آموزش دوره پیش دبستانی، تاکید بر آموزشهای پایه، عمق بخشی به یادگیری و تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر اشاره کرد.

وی معلم راعامل تحول و مدرسه محل تحول برشمرد واذعان کرد: هرچندظرفیت یادگیری درافراد به واسطه فاصله طبقاتی و دسته بندی ملت ها به غنی وفقیر،توانایی های یادگیری و به طور کلی در میزان بهره مندی انسان ها ازثروت های یادگیری متفاوت است اما این امکان وجود دارد که همه استعدادها شکوفا شود.

باقرزاده انتخاب آموزش وپرورش را به عنوان یک اولویت درکشور، ضروری دانست و افزود: تحول در آموزش و پرورش به معنی تحول در فرصت های یادگیری است و برای تحقق آن باید بدانیم که چه چیزی را چگونه آموزش دهیم،هرچند درسند تحول آنچه را که باید به دانش آموزان بیاموزیم آمده است اما در چگونگی آموزش چنان که باید موفق نبودیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «رضا مراد صحرائی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد، گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد. این سند پس از 12 سال به تصویب هیات وزیران رسید. این سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت را نشانه‌گیری کرده تصویب این آیین‌نامه نشان داد که در در دولت موضوع مهارت آموزی به عنوان زیرساخت اصلی جهش تولید با مشارکت مردم از طریق دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها باید دنبال شود.

وی ادامه داد: در همین راستا آیین‌نامه تربیت کودکی در دستور کار دولت قرار گرفته و به‌زودی دو آیین‌نامه دیگر هم به دولت خواهد آمد نخست آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی و توسعه سواد خواندن در کشور و دیگری برنامه ملی اوقات فراغت است.

صحرائی با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین اجرایی نخواهد شد مگر با ائتلاف همه دستگاه‌های وابسته به دولت و وزارتخانه‌ها، تصریح کرد: این یک اتفاق مبارک و یک ریل جدید برای تقویت تعلیم و تربیت کشور است.

وی درباره تغییر برنامه آموزشی برخی استان‌ها برای سال جدید گفت: مطابق راهکاری از تحول هستند، 10 تا 20 درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست‌بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع به زودی به ثمر برسد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی از کارهایی که این آیین‌نامه کرده این است که 10 درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول باید به نفع مهارت آموزی تغییر پیدا کند. موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح اعلام شده است کمیسیون آموزش این را تصویب کرده است و اکنون در نوبت طرح در صحن مجلس شورای اسلامی است.

صحرائی درباره پرداخت هزینه‌ کلاس‌های فوق‌العاده قبول شدگان آزمون آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: اگر قانونی در مجلس است که گفته این موضوع غیرقانونی است، همان قانون مبنا است ما چنین قانونی را نداریم که گرفتن هزینه‌ مهارت‌آموزی غیرقانونی است این مصوبه هیات امنای دانشگاه است و مصوبات هیات امنا در چارچوب ضوابط هیات امناها لازم‌الاجرا هستند اینکه سال‌های گذشته این هزینه را نمی‌گرفتند به این معنا نیست که امسال که گرفته‌اند غیرقانونی است.

کد خبر: 1228306 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • پویش «معلم خوب من» در شبکه آموزش