Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ،رکس تيلرسون وزير امورخارجه آمريکا روز سه شنبه در پايان کنفرانس ونکوور هشدار داد در صورتيکه کره شمالي گزينه مذاکره براي توقف برنامه تسليحات هسته اي اش را انتخاب نکند، تهديدي فزاينده براي آمريکا ايجاد خواهد کرد که در نتيجه مي تواند منجر به واکنش نظامي شود.
پس از کنفرانس متحدان آمريکا درباره چگونگي افزايش فشار تحريم ها عليه کره شمالي، تيلرسون تاکيد کرد، دولت آمريکا به دنبال راه حلي ديپلماتيک در اين مسير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اين، تيلرسون افزود کره شمالي هنوز عزمي از خود نشان نداده که بيانگر علاقه به برگزاري مذاکره باشد. وي گفت مذاکرات ميان آمريکا و کره شمالي نيازمند «توقف کامل» رفتارهاي تهديد آميز است.
مقام ارشد آمريکايي در واکنش به سوالي درباره اقدام نظامي محدود کاخ سفيد عليه پيونگ يانگ، از پاسخ خودداري کرد.
به گزارش آسوشيتدپرس از ونکوور، تيلرسون همچنين در پاسخ به سوالي درباره نگراني آمريکايي ها از وقوع يک جنگ گفت: «در شرايط کنوني ما بايد بسيار هوشيار و با چشماني باز عمل کنيم.» وي گفت کره شمالي از طريق آزمايش هاي هسته اي و توسعه برنامه موشک هاي بين قاره اي خود، به پيشرفت هاي بزرگش در برنامه هسته اي ادامه داده است.
تيلرسون افزود: «ما مجبور به درک اين هستيم که اين تهديد در حال افزايش است و اگر کره شمالي تصميم به مشارکت، گفتگو و مذاکره نگيرد، پس آنها باعث ايجاد گزينه اي ديگر مي شوند.»
وزير امورخارجه آمريکا همچنين از واکنش در اين باره که ترامپ به طور مستقيم با کيم جونگ اون رهبر کره شمالي صحبت کرده است، خودداري کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی

محمدرضا حسین‌نژاد بامداد امروز (۲۹ فروردین ماه) در آیین گرامیداشت روز ارتش که در تالار همایش‌های تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم نیروهای نظامی و انتظامی را حافظ آرامش و امنیت خود در همه شرایط می‌دانند که مانند خاری در چشم دشمنان نظام اسلامی هستند. وی با اشاره به جایگاه امام راحل و مقام معظم رهبری در هدایت درست جامعه، بیان کرد: وقتی انقلاب پیروز شد، عده‌ای به‌دنبال انحلال ارتش بودند و آن را تا مجلس نیز پیش بردند؛ اما امام (ره) این موضوع را خنثی کردند و اینگونه از انحراف جامعه جلوگیری شد، سپس ۲۹ فروردین ماه را روز ارتش نامگذاری کردند. وی ادامه داد: امروز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزان‌مان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را با آمادگی که در طول این سال‌های ایجاد شده است، پشیمان و دنیا را مبهوت خودش کرد. وی به عزت امروز کشور به‌عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه شئون انسانی را در اوج قدرت و بی‌باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی و اقتصادی را هدف قرار نمی‌دهد. حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی شرقی و غربی دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع ایشان در سایه قرآن نشأت می‌گیرد. فرمانده تیپ ۱۳۰ پیاده شهید دلجویان ارتش نیز در این مراسم از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد. سرهنگ نجفی اظهار کرد: نیروی انسانی، مولفه مهم ما در ارتش محسوب می‌شود که با نظمی بالا، آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید نظامی و حتی کمک به مردم در حوادث غیرمترقبه را دارند. وی گفت: ارتش، خودش را موظف به ارائه خدمات به مردم می‌داند و در شرایط خاص جزو نخستین داوطلبان کمک‌رسانی به مردم است. وی با بیان اینکه نیروهای نظامی در استان در هماهنگی و همکاری با یکدیگرند، ادامه داد: ارتش در خراسان شمالی بیش از ۷۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی و مردم آن کرده است و خانواده‌های آنها جزو سرمایه‌های ارتش محسوب می‌شوند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد
  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی